Nyt » Tulevia tapahtumia

Sopeutumisvalmennuskurssit

Järjestäjä
Keliakialiitto ry
Kurssilla käsitellään keliakiaa sairautena ja sen ruokavaliohoidon periaatteita, lisätään gluteenittomien tuotteiden tuntemusta ja harjaannutaan gluteenittomassa leivonnassa, lisätään voimavaroja elinikäisen sairauden kanssa elämisessä sekä jaetaan kokemuksia toisten keliakiaa sairastavien kanssa.

Valintakriteerejä ovat haasteet keliakian hoidossa, vertaistuen ja tiedon tarve sekä diagnoosintekoaika ja saatu hoidonohjaus. Kurssille tulevat ensikertalaiset ovat etusijalla valinnoissa.

Kurssit ovat maksuttomia sisältäen täysihoidon ja yöpymiset lukuun ottamatta Keliakialiitolle tulevaa 49€ omavastuuta per henkilö koko kurssin ajalta. Kelan matkaomavastuu on 25 euroa/suunta (2017). Kelan matkakorvauksen saamiseksi vaaditaan lääkärin kirjoittama A-, B-, C- tai D-lausunto tai vapaamuotoinen lähete, josta ilmenee sopeutumisvalmennuskurssin tarpeellisuus. Todistus liitetään matkakorvaushakemukseen, sitä ei lähetetä Keliakialiittoon.

Kurssin ajalta voi hakea ansionmenetyksen korvauksena Kelan kuntoutusrahaa, jossa on yksi omavastuupäivä.
Ilmoittautuminen
Kurssille hakeudutaan sähköisesti: Hankien hohteessa! 2018 kurssien hakemus. Kurssille valitaan 10 keliaakikkoa puolisoineen. Hakuaika 12.1.2018 saakka. Valinnoista ilmoitetaan hakuajan umpeuduttua.

Hakulomakkeen voit myös tilata Keliakialiiton keskuksesta puh. (03) 2541 300 tai sähköpostilla kuntoutus a keliakialiitto.fi. Lomake lähetetään 12.1.2017 mennessä osoitteella Keliakialiitto ry/Kurssit, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere.