Annikki Soudunsaari Keliakialiiton varapuheenjohtajaksi

20.5.2017 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Annikki Soudunsaari
OTY, asiantuntija Annikki Soudunsaari valittiin Keliakialiiton liittokokouksessa 20. toukokuuta järjestön varapuheenjohtajaksi kaudelle 2018–2019. Helsingissä asuva Soudunsaari työskentelee julkisiin hankintoihin ja hankintasopimukseen erikoistuneessa asianajotoimisto PTCServices Oy:ssä.

Soudunsaari on ollut Keliakialiiton liittohallituksen jäsen kausina 2014–2015 ja 2016–2017. Lisäksi hän on ollut jäsenenä Keliakialiiton strategiatyöryhmässä vuosina 2014–2015 sekä toiminut Rovaniemen keliakiayhdistyksen puheenjohtajana vuosina 2013 ja 2014. Soudunsaari toimi myös keliakianuorten toimikunnan vetäjänä vuodet 2012–2016.

Hän on tällä hetkellä Uudenmaan keliakiayhdistyksen jäsen.

Uusia jäseniä hallitukseen

Liittohallituksen varsinaisiksi jäseniksi vuosille 2018–2019 valittiin Aino Lehtonen Sastamalasta,Johanna Niemelä Helsingistä, Jarmo Rakkolainen Mynämäeltä ja Pia Rihu Asikkalasta. Niemelä, Rakkolainen ja Rihu ovat uusia jäseniä hallituksessa.

Hallituksessa jatkavat edelleen Sini Hölttä Kemistä, Pekka Sedig Vaasasta, Tauno Siltanen Tampereelta ja Päivi Valkeinen Varkaudesta.

Liittohallituksen uusiksi yleisvarajäseniksi valittiin Sari Hautamäki Seinäjoelta ja Veikko Hillilä Kokkolasta. Muina yleisvarajäseninä jatkavat Elina Järvelä-Reijonen Kuopiosta ja Kati Kiljunen Porista.

Kokouksessa hyväksyttiin vuoden 2016 vuosikertomus ja tilinpäätös sekä vuoden 2018 toimintasuunnitelma ja talousarvio.