Uusi Gluteenittoman palvelun merkki Tampereelle

15.12.2017 kirjoittanut Leila Alivuotila (leila.alivuotila a keliakialiitto.fi)
Alleduuri
Alleduurin tuotteet sopivat keliaakikoille, useimmille ruoka-aineallergisille ja monet tuotteista käyvät myös vegaaneille, kertoo yrittäjä Iitu Haavisto.
Keliakialiitto on myöntänyt tamperelaiselle kahvila Alleduurille Gluteenittoman palvelun merkin käyttöoikeuden. Merkin saaneita yrityksiä on nyt koko maassa kuusi.

Alleduuri on uusi, syksyllä 2017 avattu täysin gluteeniton kahvila Tampereen keskustassa, Tammelantorin laidalla. Kahvilan kaikki tuotteet ovat gluteenittomia, maidottomia, kananmunattomia, pähkinättömiä ja kalattomia. Valikoimaan kuuluu omassa keittiössä tehdyt erilaiset makeat ja suolaiset tuoretuotteet. Lisäksi myynnissä on monipuolisesti eri tuottajien leipiä, keksejä, muroja, mehuja, hilloja ja suklaita.

- Gluteenittoman palvelun merkki ja sertifiointi kertoo asiakkaillemme, että meillä on varmasti turvallista asioida. Tuotteet sopivat keliaakikoille, useimmille ruoka-aineallergisille ja monet tuotteista käyvät myös vegaaneille, kertoo yrittäjä Iitu Haavisto.

Keliakialiitto julkaisi Gluteenittoman palvelun merkin vuosi sitten. Vastaavanlainen merkki on käytössä useassa Euroopan maassa, ja sen avulla on tarkoitus helpottaa gluteenitonta ruokavaliota noudattavien ruokailua kodin ulkopuolella.

Gluteenittoman palvelun merkin saaneet yritykset
Lue lisää gluteenittoman palvelun merkistä