Toiminta » Keliakiaviikko » Keliakiaviikko 2017

Tapahtumat eri puolilla Suomea

Ma 4.9.

Kouvolan seudun keliakiayhdistys:

- Klo 13–16 yhdistyksen edustajat kertovat ajankohtaista keliakiasta, Kouvolan kauppakeskus Valtari, Hyvinvointipiste.

Hämeen keliakiayhdistys:

- Kaksi gluteenitonta aamiaista yhden hinnalla -tarjous Scandic Riihimäki. Yhden aamiaisen hinta 17,50 €, aamiainen tarjolla klo 6.30-9.30. Ilmoittaudu aamiaiselle: riihimaki(at)scandichotels.com, p. 019 7721.

-Scandic Forssa, Hämeentie 7, 30100 Forssa: Kaksi gluteenitonta aamiaista yhden hinnalla (normaalihinta 15 €.) Aamiainen tarjolla arkisin klo 6.30–9.30, viikonloppuisin klo 7.30–10.30). Gluteenittomat annokset a la carte -listalta koko viikon -20 % katutason ravintola Villassa.

Vaasan seudun keliakiayhdistys:

- Kokoonnumme klo 18 ravintolassa 1h + k (Hovioikeudenp. 13). Keittiön puheenvuoro. Yritämme saada menun tai linkin kotisivuillemme. Ruokavaihtoehdon voi ilmoittaa ilmoittautumisen yhteydessä tai paikan päällä.

Vi samlas kl 18 i restaurang 1r+k (Hovrättsepl. 13). Restaurangens anförande. Vi strävar till att få menyn eller link till vår hemsida, man kan meddela sitt valda måltidsalternativ i samband med anmälningen eller på plats.

Keski-Suomen keliakiayhdistys:

- Keliakiaviikolla 4.–10.9. järjestetään erilaisia ravintolapäiviä Keski-Suomen alueella aiheella ”Kaikki syömään! – gluteenitonta turvallisesti”. Tapahtumiin voi osallistua omakustanteisesti. Keliakialiiton jäsenkortilla alennusta paikkakohtaisesti.

Pohjois-Savon keliakiayhdistys:

- Keliakiaviikon 4.–10.9. teemalla ”Kaikki syömään – gluteenitonta turvallisesti” yhteisruokailuja Pohjois-Savon alueella. Ruokailun tai kahvittelun yhteydessä saat alennusta jäsenkortilla: Kuopion Amarillo (10 %) ja Pohjois-Savon Rosso ravintolat (10 %).

- Klo 12–15 Keliakiaviikon avaus: Kuopio, KYS, auditorio 2. Tietoa, vertaistukea, maistiaisia, klovni viihdyttää. Kaikki keliaakikot läheisineen tervetulleita. Ilmoittaudu Tertulle 1.9. mennessä, p. 040 526 5741 tai tepa.miettinen(at)gmail.com.

Kokkolan seudun keliakiayhdistys:

- Keliakiaviikon tapahtumana Marttojen leivontailta (Vingenkatu 9). Osallistujia max. 16. Ilmoittaudu 21.8. mennessä, p. 050 541 8843.

Ti 5.9.

Porin seudun keliakiayhdistys:

Klo 18 ruokailu Ravintola Rantakartanossa, Isojoenrannantie 58, Pori. Hinta 15 eur/hlö kerätään tilaisuuden alussa. Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 29.8: Hellevi Pitkänen, p. 044 0210 147.

Rauman seudun keliakiayhdistys:

Klo 18 gluteeniton ravintolailta Ravintola Savilassa os. Vanhankirkonkatu 1, Rauma. Ruokailu noutopöydästä jäseniltä 20e/hlö ja muut 26e/hlö. Ilmoittaudu viimeistään 25.9 Marjo Niemiselle p. 0500 190 600 tai nieminen.marjo1(at)gmail.com

Pirkanmaan keliakiayhdistys:

- Klo 14 kahvit 20 hengelle; Kahvila Siiri, Uotintie 5, 37500 Lempäälä. Avoin kaikille keliaakikoille, 20 ensimmäistä mahtuu mukaan. Ilmoittautuminen Lempäälän vertaistukihenkilö Arja Lehtiselle tekstiviestillä, p. 041 464 9886 tai arja.lehtinen(at)gmail.com. Kahvituksen tarjoaa Lempäälän kunta.

Päijät-Hämeen keliakiayhdistys:

- Leivontailta Vääksyn yhteiskoulun opetuskeittiöllä (Koulukuja 2, Vääksy) klo 17.30–21 Keliakialiiton aluevastaava Eija Lindbergin opastuksella. Ilmoittaudu 25.8. mennessä: paijathameen.keliakiayhdistys(at)gmail.com tai soitto Tiinalle arkisin klo 18.30-19.30, p. 044 592 7290. Mukaan mahtuu 15 leipojaa. Omakustanteinen hinta 10 € tilille FI1656121120151268 (viite 436425). Ota mukaan oma astia kotiinviemisiä varten.

Seinäjoen seudun keliakiayhdistys:

- Klo 16–18 gluteeniton kahvilatapaaminen Sisustuskahvila Ruufuksessa (Kalevankatu 5, Seinäjoki).

Keski-Suomen keliakiayhdistys:

Klo 10.30–16.00 HH Cafe Muurame, (Setäläntie 3 B)

Peurungan ravintolat, Laukaa. Aamupalasta lähtien kaikki ateriat saatavina gluteenittomina.

Pohjois-Savon keliakiayhdistys:

- Klo 12–15 Savon Marttojen järjestämä gluteeniton leivontatapahtuma aikuisille ja lapsille Kuopiossa. Osallistumismaksu 30 €, josta yhdistys korvaa jäsenille 10 €. Ilmoittautumisohjeet Savon Marttojen nettisivuilla: https://www.martat.fi/marttapiirit/savo/ tai p. 050 339 4260.

Rovaniemen keliakiayhdistys:

- Klo 18 vertaisilta Piekkarissa (Pohjolankatu 2A, Roi). Tervetuloa kaikki gluteenitonta ruokavaliota noudattavat, jaetaan kokemuksia.

Ke 6.9.

Kouvolan seudun keliakiayhdistys:

- Lasten vertaisryhmän Rosso-pizzat keliakiaviikon kunniaksi.

Uudenmaan keliakiayhdistys:

- Yhdistyksen esittely Seitsemän veljeksen apteekissa Nurmijärvellä klo 10 – 14. Paikka: Mahlamäentie 2, Nurmijärvi. Tervetuloa tapaamaan ja jututtamaan meitä Nurmijärvelle!

- Klo 17.30 tapas-ilta espanjalaiseen tyyliin Kim’s Tapasissa (Kasarmikatu 4, Hki). Tapas-buffetin hinta on 30 €. Ilmoittaudu: uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com. Ilmoita samalla myös muut erityisruokavaliot/allergiat. Osallistumisvahvistuksen jälkeen saat maksutiedot. Mukaan mahtuu 40 henkilöä, joten ilmoittauduthan pian! Buen provecho!

Salon seudun keliakiayhdistys:

- Klo 17.30 Salon Syty:ssä (Helsingintie 6, Salo) Keliakiaviikon tapahtuma ”Kaikki syömään! – gluteenitonta turvallisesti”. Keliakialiiton aluevastaava Eeva Laine kertoo gluteenittomuuden toteuttamisesta ravintoloissa ja kahviloissa. Mukana myös ravintoloiden edustajia, heille voi esittää toiveita. Kahvitarjoilu.

Hämeen keliakiayhdistys:

- Klo 12–16.30 K-Citymarket Forssa: pizzamaistiaiset, mukana mm. Gluteeniton Leipomo Ilona tuotteineen.

Härmän seudun keliakiayhdistys:

Klo 18.30 keliakiaviikon tapahtuma yhdessä Kansalaisopiston kanssa Kauhavan Yrittäjäopistolla otsikolla ”Kaikki syömään gluteenitonta terveellisesti ja turvallisesti”. Ravitsemusterapeutti Riikka Suorajärvi-Bron kertoo keliaakikon terveellisestä ruokavaliosta ja sen vaatimuksista. Sen jälkeen opastusta gluteenittomien tuotteiden tarjoiluun ja ruoan/leivonnaisten valmistukseen.
Jäsenten omakohtaisia kokemuksia. Kahvitarjoilu. Tilaisuus on maksuton, kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita. Ilmoittaudu 30.8. mennessä. Eila Korpimäelle p. 050 432 8012. Tapahtumasta tarkemmin ja laajemmin: https://harma.keliakiayhdistys.fi/

Vaasan seudun keliakiayhdistys:

- Klo 18 kokoonnumme Tesse’s cafessa (Kokkolantie 2063, Kuni). Ruokavaihtoehdon voi ilmoittaa paikan päällä. Keittiön puheenvuoro. Järjestämme kimppakyytejä Vaasasta. Kerrothan tarvitsemasi eritityisruokavaliot ilmoittautumisen yhteydessä (25.8. mennessä): Outi Lennes, p. 050 574 0345.

Vi samlas kl 18 i Tesse’s cafe, Karlebyvägen 2063, Kuni. Man kan meddela sitt måltidsalternativ på plats. Kökets anförande. Vi ordnar samtransport från Vasa. Meddela om dina specialdieter i samband med anmälningen senast 25.8., Outi Lennes 050 574 0345.

Keski-Suomen keliakiayhdistys:

Klo 10.30–16.00 HH Cafe Muurame, (Setäläntie 3 B)

Klo 10.30–15.00 Rav. Rosanne (Laukaantie 22-24) Laukaa

Klo 11.00–15.00 Rav. Revontuli Hankasalmi

Pohjois-Karjalan keliakiayhdistys:

- Klo 17–20 ”Keliaakikon arkiherkut” - leivonta- ja välipalakurssi Marttojen keittiössä (Koskikatu 5–7, Joensuu). Mukaan mahtuu 16–20 osallistujaa, hinta 20 €/hlö. Ilmoittaudu 25.8. mennessä. Yhdistyksen puh. 040 743 5283.

Pohjois-Savon keliakiayhdistys:

- Klo 16.45–20.30 Kuopion kansalaisopiston järjestämä ”Leivotaan gluteenitonta” -kurssi. Ilmoittaudu opiston nettisivuilla: http://kansalaisopisto.kuopio.fi/ota-yhteytta/asiakaspalvelu/ tai p. 017 184 711. Osallistumismaksu 31 €, josta yhdistys korvaa jäsenille 10 €.

Oulun seudun keliakiayhdistys:

- Keliakiaviikon yhteinen ruokailutapahtuma. Ilmoitamme paikan myöhemmin.

Raahen tienoon keliakiayhdistys:

- Klo 18 keliakiaviikon Kaikki syömään! -ruokailutapahtuma Raahen Hovissa. Tarjolla gluteeniton buffet omakustannehintaan 13 €/hlö. Tapahtuman alussa ravintolan edustaja kertoo paikan gluteenittomasta tarjonnasta ja gluteenittomuuden varmistamisesta. Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki ravintolan asiakkaat. Järjestelyiden vuoksi ennakkoilmoittautuminen, p. 050 435 4551. Yhdistys maksaa 2.9. mennessä ilmoittautuville jäsenille ruokailun hinnasta 5 €.

Rovaniemen keliakiayhdistys:

- Klo 17 yhteinen ruokailu Soppa ja Sumpissa (Korkalonkatu 2, Roi). Tarkemmat tiedot elokuussa nettisivuilta ja lehtien seuratoimintapalstoilta.

To 7.9.

Etelä-Karjalan keliakiayhdistys:

- Klo 14–18 keliakiaviikon tapahtuma ”Kaikki syömään! – gluteenitonta turvallisesti” Lappeenrannassa kotitalous- ja ravitsemusneuvonnan tiloissa (Armilank. 33). Mm. tietoiskuja ja tietoa gluteenittomista tuotteista. Mukana yhdistyksen vertaistukihenkilöitä.

Kouvolan seudun keliakiayhdistys:

Klo 13.30-14.30 yhdistyksen edustajia Inkeroisten Hyvinvointiasema Sarastuksessa (Valtatie 10) kertomassa keliakiasta ja yhdistyksen toiminnasta. Tervetuloa mukaan!

Uudenmaan keliakiayhdistys:

- Klo 18 kahvilatapaaminen Kulmakonditoriassa (Sibeliuksenkatu 17, Järvenpää). Tilaisuus on omakustanteinen. Ilmoittaudu 31.8. mennessä: uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com.

- Keliakian teematunti Pohjois-Haagan palvelukeskuksessa. Aika: klo 14:30 - 15:30. Paikka: Hopeatie 14, 00440 Helsinki. Keliakian teematunti, jossa käsitellään keliakiaa ja sen hoitoa sekä tutustutaan keliaakikkojen toimintaan Uudellamaalla.

Rauman seudun keliakiayhdistys:

- Klo 17.30 Eurassa Euran Pirtillä (os. Sorkkistentie 8) Kreikkalainen ruuanlaittoilta. Ohjaajana Kaisa Sovero. Mukaan mahtuu 10 jäsentä. Hinta 22e/hlö sisältää ohjatun kokkailun materiaaleineen. Lisäksi saat kutsua mukaan yhden ystävän ruokailemaan kanssasi. Maksu yhdistyksen tilille viim. 31.8. Ilmoittaudu viimeistään 30.8. Raija Suvannolle: suvantosanttu(at)gmail.com

Hämeen keliakiayhdistys:

- Klo 12-18 gluteenittomien Fria-pizzojen ja Risentan mysli-tuotteiden maistiaiset ja ostomahdollisuus, K-Citymarket Riihimäki. Paikalla myös Hämeen keliakiayhdistyksen edustaja.

- Klo 13–17 notkuva kahvipöytä katettuna gluteenittomin/laktoosittomin suolaisin ja makein leivonnaisin omakustannehintaan Kumppanuustalolla (Kirjastokatu 1, Hml). Voit ostaa ja tilata tuotteita. Tule osallistumaan gluteenittomaan tuotearvontaan, joka suoritetaan klo 17 paikalla olevien kesken.

- Klo 10.45–12.30 opetusravintola Hyrilla tekee gluteenitonta ruokaa (Sakonkatu 1, Riihimäki).

Pirkanmaan keliakiayhdistys:

- Klo 12–18.30 kässäkahvittelua Eijan Kudontaputiikissa, Osinkotie 4 A, Ylöjärvi (Elovainio). Tehdään yhdessä käsitöitä; jos sinulla on jokin keskeneräinen työ, ota se mukaan, mutta ilman käsityötäkin saa tulla. Tarjolla on jotain gluteenitonta kahvin kera. Ilmoittautuminen (ei pakollista) Eijalle tekstiviestillä 040 7011 703 tai kudontaputiikki(at)gmail.com.

- Klo 16.30 kahvit 20 hengelle; Kahvila Siiri, Uotintie 5, 37500 Lempäälä. Avoin kaikille keliaakikoille, 20 ensimmäistä mahtuu mukaan. Ilmoittautuminen Lempäälän vertaistukihenkilö Arja Lehtiselle tekstiviestillä, p. 041 464 9886 tai arja.lehtinen(at)gmail.com. Kahvituksen tarjoaa Lempäälän kunta.

- Klo 18–20.30 Paneelikeskustelu Cafe Wilhelmissä / PERUTTU

Klo 13–15 Kahvila Herkkukondis (Laukaantie 26, Laukaa). Kelipakarista Marjaana Sulkunen–Olkkonen kertoo gluteenittomasta leivonnasta

Pohjois-Savon keliakiayhdistys:

- Yhdistys saapuu Päivärannan Citymarkettiin klo 11-17 jakamaan tietoa keliakiasta ja yhdistyksen toiminnasta. Samalla maistatetaan Pirkan gluteenittomia tuotteita.

Kainuun keliakiayhdistys:

- Klo 18 ”Kaikki syömään”, keliakiaviikon teeman mukaisesti Hotissa Kajaanissa (Onnelantie 1). Omakustanteinen päivällinen noutopöydästä (18 €). Runsas noutopöytä, jossa kaikki gluteenitonta ja laktoositonta. Ilmoittaudu 27.8. mennessä: kainuu.keliakia(at)gmail.com tai p. 050 597 1604.

Ylivieskan seudun keliakiayhdistys:

- Klo 18 tervetuloa keskustelemaan Ravintola Pihvituvalle (Kalajoki) gluteenittomuudesta yhdistyksen väen kanssa. Mahdollisuus ruokailuun omakustanteisesti.

Pe 8.9.

Turun seudun keliakiayhdistys:

- Pe 8.9. klo 17–19 nuorten leivontailta. Ilmoittaudu 5.9. mennessä turunkeliakianuoret a gmail.com.

Hämeen keliakiayhdistys:

- Klo 10-15 K-Market Tervapata, Heimolantie 1, Tervakoski: Keliakia-infoa. Jokioisen Leivän gluteenittomien tuotteiden maistiaiset. Tämän lisäksi kauppias järjestää lihamaistiaiset, liha on marinoitu erinomaisella gluteenittomalla janakkalalaisella marinadilla.

La 9.9.

Etelä-Kymen keliakiayhdistys:

- Elimäen Lähiruokamessut Mustilassa. Ohjelmassa muun muassa tuoteesittelyjä, erityisruokavalioiden seminaari klo 11-13 ja
ProAgrian tarjoamana gluteeniton kahvitus. Sisäänpääsymaksu 5 €/hlö. Tarkempaa tietoa esitteestä ja http://www.lahiruoka.fi. Mennään kimppakyydein, ilmoittautumiset 3.9. mennessä yhdistyksen numeroon 044 213 7784

Porin seudun keliakiayhdistys:

- Klo 10–14 kauppakierros ja tuote-esittelyjä Prisma Mikkolassa.

- Klo 9–13 infoteltta Tammelantorilla

Mikkelin seudun keliakiayhdistys

Meille on varattu pöytä Mikkelin Rossosta (Hallituskatu 5) klo 12-14. Luvassa pizzaa ja kahvia kahvileivän kera. Ilmoittaudu etukäteen: akrundgren(at)gmail.com tai 0408437464. Hinta on alle 10-vuotiaat lapset ilmaiseksi ja yhdistyksemme jäseniltä 10 €.

Rovaniemen keliakiayhdistys:

- Klo 12–16 lasten tapahtuma MLL (Pirkkakatu 2, Roi). Ilmoittaudu 6.9. mennessä p. 040 5616287.
Tarkempia tietoja lähempänä ajankohtaa nettisivuilla sekä lehtien seuratoimintapalstoilla.

Su 10.9.

Sastamalan seudun keliakiayhdistys:

- Klo 11-15 Huittisissa Kuninkaisten koulutuskeskuksessa Liikunta iloksi -messut ja Suomi Mies -kuntotestit (myös naisille) sekä muun muassa keliakiayhdistyksen esittelypöytä ja gluteenittomien tuotteiden myyntiä.