Keliakia ja kilpirauhasen sairaus-kurssi Kylpylähotelli Rauhalahdessa

Keliakia ja kilpirauhasen sairaus – sopeutumisvalmennuskurssi on tarkoitettu kilpirauhasen sairautta sairastaville keliaakikoille.

Kurssi toteutetaan ti-pe 24.-27.11.2020 Kylpylähotelli Rauhalahdessa Kuopiossa.

Kurssi toteutetaan yhteistyössä Kilpirauhasliiton kanssa.

Kurssille valitaan 16 osallistujaa. Kurssilla on täysihoito (aamiainen, lounas ja päivällinen) ja majoitus 2 hengen huoneissa mukavuuksin. Kurssin omavastuuhinta on 65 €. Kurssilaiset voivat hakea kurssipäiviltä Kelan kuntoutusrahaa ansiomenetyksen korvaamiseksi ja matkakorvausta matkakustannusten 25€/suunta ylittävistä kuluista. Kurssin ajalta voi tarvittaessa hakea ansionmenetyksen korvauksena Kelan kuntoutusrahaa (työssä käyvät), jossa on yksi omavastuupäivä.

Huom! Kuntoutusrahan ja matkakorvauksen saamisen edellytys on lääkärin lähete tai suositus kurssille, joka on tehty ennen kurssille hakemista. Pelkkä lääkärintodistus keliakiasta ei riitä. Lausunto, suositus tai lähete liitetään matkakorvaushakemukseen, eli sitä ei lähetetä Keliakialiittoon.

Ilmoittautuminen

Kurssille haetaan täyttämällä sähköinen hakemus. Tämä on nopein, helpoin ja luotettavin tapa. Haku on auki 16.10.20 saakka. Ilmotamme valinnoista kaikille hakijoille hakuajan umpeuduttua.

Halutessasi voit tilata paperisen hakulomakkeen Keliakialiitosta puhelimitse: (03) 2541 330 tai sähköpostilla: kuntoutus@keliakialiitto.fi. Lomake lähetetään osoitteella Keliakialiitto ry/ Kurssit, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere.

Lisätietoja

Kuntoutusvastaava Nanna Puntila, Keliakialiitto, kuntoutus@keliakialiitto.fi tai
p. 03 254 1323 ja järjestösuunnittelija Asta Salonen, Kilpirauhasliitto, asta.salonen@kilpirauhasliitto.fi tai p. 050 4084 403.