SIIRTYY Kevättalven kurssi aikuisille

HUOM! Koronaviruksen vuoksi sopeutumisvalmennuskurssit siirtyvät syksyyn. Lisätietoja tulossa myöhemmin.

Kevättalven kurssi -sopeutumisvalmennuskurssilla Siuntiossa Hotelli Scandicissa käsitellään keliakiaa sairautena ja sen ruokavaliohoidon periaatteita. Lisäksi lisätään gluteenittomien tuotteiden tuntemusta ja harjaannutaan gluteenittomassa leivonnassa. Tiedon ohessa saat lisää voimavaroja elinikäisen sairauden kanssa elämiseen ja pääset jakamaan kokemuksia toisten keliakiaa sairastavien kanssa.

Kurssille kannattaa hakeutua, jos haluat lisätietoa keliakiasta, koet haasteita gluteenittoman ruokavalion noudattamisessa ja haluat kuulla muiden keliaakikkojen kokemuksia sekä jakaa omiasi.

Kussi on maksuton lukuun ottamatta 65 euron omavastuuta koko kurssin ajalta. Kurssiin sisältyy täysihoito ja yöpymiset. Kelan matkaomavastuu on 25 euroa per suunta (2019). Kelan matkakorvauksen saamiseksi vaaditaan lääkärin kirjoittama A-, B-, C- tai D-lausunto tai vapaamuotoinen lähete, josta ilmenee sopeutumisvalmennuskurssin tarpeellisuus. Todistus liitetään matkakorvaushakemukseen, eli sitä ei lähetetä Keliakialiittoon.

Kurssin ajalta voit tarvittaessa hakea ansionmenetyksen korvauksena Kelan kuntoutusrahaa (työssä käyvät), jossa on yksi omavastuupäivä.