Marraskuun kuuraa – 60+ varttuneempien keliakiaa sairastavien kurssi

• ihokeliakia
  • sopeutumisvalmennus
  • gluteeniton ruokavalio

Lomakeskus Koivukankareessa Kaarinassa järjestettävällä kurssilla käsitellään keliakiaa sairautena ja sen ruokavaliohoidon periaatteita. Lisäksi lisätään gluteenittomien tuotteiden tuntemusta ja harjaannutaan gluteenittomassa leivonnassa. Tiedon ohessa saat lisää voimavaroja elinikäisen sairauden kanssa elämiseen ja pääset jakamaan kokemuksia toisten keliakiaa sairastavien kanssa.

Kurssille kannattaa hakeutua, jos haluat lisätietoa keliakiasta, koet haasteita gluteenittoman ruokavalion noudattamisessa ja haluat kuulla muiden keliaakikkojen kokemuksia sekä jakaa omiasi.

Kussi on maksuton lukuun ottamatta Keliakialiitolle tuleva 65 euron omavastuuta koko kurssin ajalta. Kurssiin sisältyy täysihoito ja yöpymiset. Kelan matkaomavastuu on 25 euroa per suunta. Kelan matkakorvauksen saamiseksi vaaditaan lääkärin kirjoittama A-, B-, C- tai D-lausunto tai vapaamuotoinen lähete, josta ilmenee sopeutumisvalmennuskurssin tarpeellisuus. Todistus liitetään matkakorvaushakemukseen, eli sitä ei lähetetä Keliakialiittoon.

Kurssin ajalta voit tarvittaessa hakea ansionmenetyksen korvauksena Kelan kuntoutusrahaa (työssä käyvät), jossa on yksi omavastuupäivä.

Ilmoittautuminen

Kurssille haetaan sähköisellä hakemuksella tai paperilomakkeella, jonka voit tilata Keliakialiitosta puhelimitse: (03) 2541 300 tai sähköpostilla: kuntoutus@keliakialiitto.fi. Paperinen lomake lähetetään osoitteella Keliakialiitto ry/ Kurssit, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere. Hakuaika on 28.9.2018 asti.

Kurssille valitaan 16 osallistujaa. Valinnoista ilmoitetaan hakuajan umpeuduttua.