Ruskan loistoa - sopeutumisvalmennuskurssi aikuisille

Ruskan loistoa -sopeutumisvalmennuskurssilla Oulussa Hotelli Lasaretissa käsitellään keliakiaa sairautena ja sen ruokavaliohoidon periaatteita. Lisäksi lisätään gluteenittomien tuotteiden tuntemusta ja harjaannutaan gluteenittomassa leivonnassa. Tiedon ohessa saat lisää voimavaroja elinikäisen sairauden kanssa elämiseen ja pääset jakamaan kokemuksia toisten keliakiaa sairastavien kanssa.

Kurssille kannattaa hakeutua, jos haluat lisätietoa keliakiasta, koet haasteita gluteenittoman ruokavalion noudattamisessa ja haluat kuulla muiden keliaakikkojen kokemuksia sekä jakaa omiasi.

Kussi on maksuton lukuun ottamatta 65 euron omavastuuta koko kurssin ajalta. Kurssiin sisältyy täysihoito ja yöpymiset. Kelan matkaomavastuu on 25 euroa per suunta. Kelan matkakorvauksen saamiseksi vaaditaan lääkärin kirjoittama A-, B-, C- tai D-lausunto tai vapaamuotoinen lähete, josta ilmenee sopeutumisvalmennuskurssin tarpeellisuus. Todistus liitetään matkakorvaushakemukseen, eli sitä ei lähetetä Keliakialiittoon.

Kurssin ajalta voit tarvittaessa hakea ansionmenetyksen korvauksena Kelan kuntoutusrahaa (työssä käyvät), jossa on yksi omavastuupäivä.

Ilmoittautuminen

Kurssille haetaan sähköisellä hakemuksella tai tulostettavalla paperilomakkeella.

Paperinen lomake lähetetään osoitteella Keliakialiitto ry/ Kurssit, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere.

Voit tilata paperilomakkeen myös Keliakialiitosta puhelimitse: (03) 2541 330 tai sähköpostilla: kuntoutus@keliakialiitto.fi.

Kurssille valitaan 16 osallistujaa. Hakuaika on 9.8.2019 asti.