Syksyn kynnyksellä, pitkään keliakiaa sairastaneiden kurssi

Syksyn kynnyksellä, pitkään (yli 10 vuotta) keliakiaa sairastaneiden sopeutumisvalmennuskurssilla Kylpylähotelli Rauhalahdessa Kuopiossa käsitellään keliakiaa sairautena, terveellisen gluteenittoman ruokavalion koostamista ja lisätään gluteenittomien tuotteiden tuntemusta. Tiedon ohessa saat lisää voimavaroja ja tsemppiä elinikäisen sairauden kanssa elämiseen ja pääset jakamaan kokemuksia toisten keliakiaa pitkään sairastaneiden kanssa virkistäytymistä unohtamatta.

Kurssille kannattaa hakeutua, jos haluat päivittää keliakiatietoasi, koet haasteita keliakian hoidossa ja/tai haluat kuulla muiden keliaakikkojen kokemuksia sekä jakaa omiasi.

Kurssi on maksuton lukuun ottamatta 65 euron omavastuuta koko kurssin ajalta. Kurssiin sisältyy täysihoito (aamiainen, lounas, päiväkahvi, päivällinen, iltapala) ja yöpyminen 2 hengen huoneessa mukavuuksin.

Kelalta voi hakea matkakorvausta kurssimatkoista (omavastuu 25€/suunta). Matkakorvauksen saamiseksi vaaditaan lääkärin kirjoittama A-, B-, C- tai D-lausunto tai vapaamuotoinen lähete, josta ilmenee sopeutumisvalmennuskurssin tarpeellisuus. Todistus tulee olla päivätty ennen kurssille hakeutumista. Se liitetään matkakorvaushakemukseen, eli sitä ei lähetetä Keliakialiittoon. Kurssin ajalta voit tarvittaessa hakea ansionmenetyksen korvauksena Kelan kuntoutusrahaa (työssä käyvät).

Ilmoittautuminen
Kurssille haetaan 18.6.2021 mennessä sähköisellä hakemuksella. Tämä on helpoin, nopein ja luotettavin tapa.

Voit myös tilata paperilomakkeen Keliakialiitosta p. (03) 2541 330. Paperinen lomake lähetetään osoitteella Keliakialiitto ry/ Kurssit, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere.

Kurssille valitaan 16 henkilöä.