Syystuulten suhinaa! Lapsi-vanhempi-kurssi 4-7-vuotiaille Härmän kuntokeskuksessa

Kurssi 4-7-vuotiaalle lapselle ja vanhemmalle. Kurssille valitaan 10 lasta ja 10 vanhempaa.

Härmän kuntokeskuksessa järjestettävällä kurssilla kuulet uusinta tietoa lapsen keliakiasta sairautena, gluteenittomasta ruokavaliosta sekä sopeutumisesta lapsen keliakiaan. Leivomme yhdessä myös gluteenittomia herkkuja. Luennoitsijoina lääkäri, ravitsemusterapeutti ja psykologi. Tule mukaan tapaamaan toisia keliakiaa sairastavia lapsia ja äitejä tai isiä! Härmän kuntokeskuksessa pääsee myös pulikoimaan kylpylään!

Kurssi on maksuton lukuun ottamatta Keliakialiitolle tulevaa aikuisen 65€:n omavastuuosuutta. Lapselta omavastuuosuutta ei peritä. Kurssilla on majoitus 2 hengen huoneissa mukavuuksin sekä täysihoito (aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala).

Kurssiin mahdollista hakea Kelan matkakorvausta (omavastuu 25€/suunta) ja vanhemmalle kuntoutusrahaa ansionmenetyksen korvaamiseksi. Huom! Kuntoutusrahan ja matkakorvauksen saamisen edellytys on lääkärin tai muun terveydenhuollon laillistetun ammattilaisen lähete tai suositus kurssille, joka on tehty ennen kurssille hakemista. Pelkkä lääkärintodistus keliakiasta ei riitä. Lausunto, suositus tai lähete liitetään matkakorvaus- ja/tai kuntoutusrahahakemukseen, eli sitä ei lähetetä Keliakialiittoon.

Ilmoittautuminen

Kurssille hakeudutaan täyttämällä sähköinen kurssihakemus. Tämä on helpoin, nopein ja luotettavin tapa.

Hakemuksen voi myös tilata Keliakialiitosta p. 03 254 1330, jolloin se postitetaan osoitteella Keliakialiitto ry/ Kurssit, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere.

Kurssin hakuaikaa on jatkettu 10.8.2020 asti.

Lisätietoja: Kuntoutuksen asiantuntija Nanna Puntila, kuntoutus@keliakialiitto.fi tai 03 254 1323.