Voimaa vertaisuudesta, omatoimisille lapsiperheille: Nuorisokeskus Piispala

Lähde perheen kesken virkistävälle tuetulle lomalle Nuorisokeskus Piispalaan Kannonkoskelle!

Loma on tarkoitettu perheille, joissa on keliakiaa sairastava lapsi tai nuori, joka tulee mukaan lomalle.

Lomatukea myönnetään sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin perustein. Valinnassa kiinnitetään huomiota hakijan tulotasoon, aiemmin tai muualta saatuun lomatukeen, perhesuhteisiin, terveydentilaan ja muihin lomantarvetta osoittaviin tekijöihin.

Perhelomalla alle 17-vuotias lapsi on ilmainen ja aikuisen omavastuuosuus on 20 euroa vuorokaudessa. Aikuisten lomalla puolisolta on sama hinta.

Lomatukea voidaan myöntää korkeintaan kahden vuoden välein.

Haku päättyy 3 kk ennen loman alkamista (21.11.2020).

Lomalla ei ole keliakia-aiheista ohjelmaa tai luentoja. Nuorisokeskus Piispala tarjoaa perheille sopivaa lomaohjelmaa ja mukavaa tekemistä yhdessä.

Ilmoittautuminen

Hakulomakkeet postitetaan suoraan Maaseudun terveys- ja lomahuoltoon, joka myös tekee lomalaisten valinnat!