Moilas Free from -leivät eivät sovi keliaakikoille

• tuotteet
  • Moilas
  • Free from -hyvisleipä

Free From -tuotesarjan hyvisleivät on tehty gluteenittomista raaka-aineista, mutta tuotteet eivät sovellu keliaakikoille tai allergikoille, koska ne on valmistettu perinteisessä Moilas leipomossa, jossa käsitellään samanaikaisesti myös muita viljoja.

K-Citymarket Tammistossa pilotoidaan uutta Free from -tuotesarjaa, jonka hyvisleipätuotteet on suunniteltu kuluttajille, joilla ei ole lääketieteellistä syytä noudattaa ehdotonta ruokavaliota.

Tuotteiden raaka-aineet ja allergeenit löytyvät tuotteiden välittömästä läheisyydestä, hyllynreunaetiketistä, jossa mainitaan, ettei tuote sovellu keliaakikoille.

Moilasen keliaakikoille turvalliset gluteenittomat tuotteet on merkitty aina Moilas Gluten-Free merkillä ja valtaosa myös Keliakialiiton Gluteenittoman tuotteen merkillä. Gluteenittomat tuotteet leivotaan aina gluteenittomassa leipomossa, jossa ei käsitellä mitään gluteenia sisältäviä raaka-aineita.