Takaisinveto: Lidlin Gluteenitonta kaurajauhoa vedetty myynnistä siinä havaitun gluteenin vuoksi

Lidl on poistanut myynnistä erän Belbake kaurajauhoja, joista on havaittu gluteenia, vaikka tuote on merkitty gluteenittomaksi. Takaisinveto koskee erää, jonka parasta ennen -päiväys on 22.10.2019.

Gluteeni on haitallista gluteenille herkille henkilöille eli muun muassa keliaakikoille. Muille nyt takaisinvedetty tuote on turvallinen käyttää. Gluteenittoman tuotteen raja on 20 mg/kg gluteenia ja vähägluteenisiksi määritellään tuotteet, joissa on gluteenia 20–100 mg/kg. Belbake kaurajauhossa todettiin Lidlin omavalvonnassa gluteenia 50 mg/kg.

Lidl pyytää kyseistä kaurajauhoa ostaneita gluteenille yliherkkiä asiakkaitaan palauttamaan kyseisen erän tuotteet Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään. Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Tuote: Belbake gluteeniton kaurajauho
Parasta ennen: 22.10.2019
Lisätietoja asiakkaille: Lidl Suomi, asiakaspalvelu, p. 0800-0-5435 tai asiakaspalvelu@lidl.fi