Tukea elinikäisen sairauden hoitoon

Keliakialiitto on keliakiapotilaiden palvelu-, edunvalvonta- ja vaikuttamisjärjestö. Keliakialiiton tehtävänä on turvata ja edistää keliakiaa sairastavien ja muiden gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevien sekä heidän läheistensä hyvinvointia.

Keliakialiitto tukena

Keliakialiittoon kuuluu 30 keliakiayhdistystä ja niiden 21 000 jäsentä. Liitto tuottaa erilaisia keliakiaan ja ruokavaliohoidon neuvontaan liittyviä aineistoja ja tarjoaa gluteenittomaan ruokavalioon ja tuotteisiin liittyvää neuvontaa.

Verkkosivuiltamme löytyy runsaasti tietoa keliakiasta ja sen hoidosta.

Keliakiayhdistykset tarjoavat vertaistukea ja järjestävät monimuotoista, kaikille avointa toimintaa.

Mainosta potilaallesi tai liity itse! Vain 25 eurolla vuodessa saat upean Gluteeniton elämä -lehden kotiisi ja voit lukea tuoreimmat uutiset keliakiatutkimuksesta sekä gluteenittomasta elämästä.

Jäseneksi on helppo liittyä sähköisellä lomakkeella.

Sopeutumisvalmennus

Keliakialiiton sopeutumisvalmennuskursseja järjestetään vuosittain Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEAn tuella eri kohderyhmille muun muassa aikuisille, nuorille, lapsille ja eläkeläisille.

Kursseille on valtakunnallinen haku. Kursseista ilmoitetaan Gluteeniton elämä -lehdessä ja Keliakialiiton verkkosivuilla.

Keliakialiiton jäsenyys ei ole edellytys kurssille pääsyyn.

Gluteeniton suunta - tukea hyvinvointiin verkossa

Gluteeniton suunta on hyvinvoinnin verkkopalvelu, joka on tehty yhteistyössä eri alojen asiantuntijoiden kanssa. Suunnassa on muun muassa keliaakikoille tarkoitettuja harjoituksia, asiantuntijakirjoituksia erilaisista tunteista ja ajatuksista, joita gluteeniton arki ja keliakiadiagnoosi saattavat herättää sekä vertaistukea tarjoavia blogeja.