Toimiiko sovellus puhelimessani?
Sovellus toimii Android-, iOS- ja Windows Phone puhelimissa, siis lähes kaikissa puhelinmalleissa. Sovellus ei toimi useita vuosia vanhoissa puhelimissa eikä Windows Phone 7 puhelimissa.
Tarvitsenko Internetiä sovelluksen asentamiseen ja käyttämiseen?
Kyllä. Kortti asennetaan verkon kautta joten puhelimesi Internet-asetusten tulee olla kunnossa. Myös sovelluksen sisältöä päivitetään verkon kautta. Puhelimen internetyhteyden toiminnan voit varmistaa avaamalla matkapuhelimen Internet-selaimella jonkin verkkosivun.
Paljonko sovellus vie muistia puhelimesta?
Ei paljoa. Poiketen sovelluskaupoista jaeltavista sovelluksista, sovellus vie puhelimestariippuen noin 1-2 megatavua muistia. Mikäli asennusvaiheessa vapaata muistia ei ole tarpeeksi, antaa puhelin virheviestin. Jos näin tapahtuu, sinun täytyy vapauttaa muistia esimerkiksi poistamalla vanhoja tiedostoja tai ohjelmia.
Sain tekstiviestillä latauslinkin. Miten minun pitäisi toimia?
Sovellus asennetaan näpäyttämällä tekstiviestissä olevaa latauslinkkiä. Linkki avaa sovelluksen asennussivun puhelimen internetselaimeen. Asennussivun osoitteen alku on appstore.intellipocket.com. Sivulla on ohjeet sovelluksen asentamiseksi.
Kuinka asennan sovelluksen puhelimeeni?
Sovelluksen asentamisessa on hiukan eroa eri puhelimien välillä. Sovellus asennetaan aina asennussivulta. Sivulle päädytään tekstiviestillä tullutta latauslinkkiä näpäyttämällä. Sivua vierittämällä löytyy ohje, kuinka sovellus asennetaan kädessäsi olevaan puhelimeen.
Valtaosassa Android-puhelimissa sekä iPhoneissa ja Windows Phoneissa sovellus asennetaan aivan kuten nettisivun kirjainmerkki luodaan: lisätään sovellus nettiselaimen valikosta puhelimen koti- tai aloitusnäyttöön.
Osassa Androideja, erityisesti vanhemmissa malleissa, asennussivulla on ’Lataa sovellus’-painike. Sitä näpäyttämällä puhelimeen ladataan asennuspaketti, jolla sovellus asennetaan. Asennuspaketin tunnista .apk päätteestä. Noudata asentamisessa asennussivun ohjeita.
iPhoneen tekstiviestinä saapuneessa latausviestissä ei ole latauslinkkiä. Mitä teen?
Sulje iPhonen tekstiviesti-ohjelma ja avaa se uudestaan. Kyseessä on puhelimen käyttöjärjestelmässä olevasta koodausvirheestä.
Android-puhelin pyytää kopioimaan latauslinkin Chrome-selaimeen. Mitä teen?
Suosittelemme aina asentamaan sovelluksen Androidiin Chrome-selaimen avulla.
Kyseisen ilmoituksen saatuasi käytät puhelimesi valmistajan ohjelmiin sulautettua selainohjelmaa. Noudata puhelimen ruudulla näkyviä asennusohjeita: kopioi sivulla näkyvä latauslinkki, avaa puhelimen Chrome-selain ja avaa latauslinkki selaimessa.
Androidin näytön yläkulmassa aukeaa valikko, mutta se on puhelimen oma valikko. Kuinka asennan sovelluksen?
Olet täysin oikeassa valikossa. ’Lisää aloitusnäyttöön’ löytyy valikon loppupäästä.
Android-puhelimeni pyytää lupaa asentaa sovellus tuntemattomasta lähteestä. Miten toimin?
Sinulla on puhelimen oletusselaimena muu selain kuin Chrome tai käytät iäkkäämpää Androidin mallia, jossa ei ole Chromea. Sinun tulee vaihtaa oletusselaimeksi Chrome puhelimen sovellusasetuksista ja tehdä tilaus uudestaan.
Jos sinulla ei ole Chromeselainta puhelimessa, voit sallia sovellusten asentamisen tuntemattomista lähteistä puhelimen asetuksista ja noudattaa puhelimen asennusohjeita. Sovellus ei vahingoita puhelinta. Intellipocket suosittelee käyttämään Chrome-selainta puhelimen oletusselaimena.
”Yrität ladata korttia puhelimella jota valitettavasti ei tueta” – mikä tämä on?
Puhelimesi käyttöjärjestelmä on liian vanha. Intellipocket tukee yli 95% käytössä olevia puhelinmalleja. Intellipocket ei tue puhelimia ja käyttöjärjestelmiä, joiden valmistus on lopetettu. Sovellus toimii Android-, iOS- ja Windows Phone puhelimissa. Sovellus ei enää toimi useita vuosia vanhoissa puhelimissa (kuten Symbian, Meego, Bada) eikä Windows Phone 7 puhelimissa.
”Jotain odottamatonta meni pieleen” – mikä tämä on?
Aina toisinaan jotain odottamatonta voi tapahtua ja palvelussamme on tilapäinen häiriö. Tarkista ensimmäiseksi, onko puhelimesi yhteydessä internetiin. Voit myös kokeilla käynnistää puhelimen uudestaan.
Mikäli kortin lataamisessa tai käytössä esiintyy muita ongelmia, ole ensisijaisesti yhteydessä Keliakialiiton toimistoon.
Voinko asentaa sovelluksen tablettiin, esimerkiksi iPadiin?
Sovellusta ei voi asentaa tablettiin. Sovellus on tarkoitettu aina mukana kulkevaksi tunnisteeksi, joten sen käyttö on rajattu matkapuhelimiin.
Keneen otan yhteyttä, jos en osaa asentaa korttia?
Ensisijaisesti Keliakialiiton toimistoon: (03) 2541 330 tai toimisto@keliakialiitto.fi.
Asensin sovelluksen puhelimeeni. Mistä löydän sen?
- Android-puhelimet: Sovellus löytyy aloitusnäytön ensimmäisestä vapaasta paikasta.Suuressa osassa Androideja sovellusta ei asenneta sovellusvalikkoon vaan se asennetaan ainoastaan aloitusnäyttöön.
- iPhone-puhelimet: Sovellus löytyy puhelimen Koti-valikon ensimmäisestä vapaasta paikasta.
- Windows Phone-puhelimet: Sovellus löytyy puhelimen Aloitusnäkymän ensimmäisestä vapaasta paikasta. Sovellusta ei asenneta puhelimen sovellusvalikkoon.
Sovellusta ei löydy Androidin aloitusnäytöstä, vaikka kiinnitin sovelluksen ohjeiden mukaisesti aloitusnäyttöön. Miten jatkan?
Olet ottanut käyttöön puhelimessasi aloitusnäytön yksinkertaistetun käyttötilan.
Puhelimen valmistajasta riippuen käyttötilan nimi on esimerkiksi ’Yksinkertainen aloitusnäyttö’ tai ’Helppo tila’. Yksinkertaistettu käyttötila supistaa puhelimen ominaisuuksia ja estää sovelluksen käyttämisen. Sovellus voidaan asentaa vaihtamalla puhelin normaaliin käyttötilaan ennen asennusta. Käyttötila vaihdetaan puhelimen asetuksista.