Evästeasetuksesi on tallennettu.

Keliakialiiton STEA-avustukset ovat pysymässä ennallaan vuonna 2024

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA on antanut avustusehdotuksen vuodelle 2024. Keliakialiiton avustusehdotus on 883 000 euroa. Lisäksi jatkuu K65-hanke, jonka osuus on ensi vuodelle 80 000 euroa.

Yleisavustuksen lisäksi STEAn alustava ehdotus sisältää jäsenjärjestöavustuksen, Paikka auki -rahoituksen työttömän nuoren tai osatyökykyisen palkkaamiseksi vuoden ajaksi ja rahoituksen Keliakiaan sopeutumista ja gluteenittoman ruokavaliohoidon toteutusta tukevaan kurssitoimintaan.

Lisäksi kolmevuotisen K65 – Kohdataan gluteenittomasti -hankkeen toinen vuosi käynnistyy vuoden 2024 alussa. Tämän ikääntyneiden gluteenitonta arkea tukevan hankkeen rahoituspäätös saatiin vuonna 2023.

Sosiaali- ja terveysministeriö tekee päätöksen rahoituksesta tammi-helmikuun vaihteessa 2024 STEAn ehdotuksen pohjalta.

– Toteutuessaan avustusehdotus antaa Keliakialiitolle mahdollisuudet jatkaa toimintaansa entiseen tapaan. Tästä hyötyvät sekä vapaaehtoisemme että koko jäsenistömme, toteaa Keliakialiiton toiminnanjohtaja Niina Puronurmi.

STEA eli Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus on sosiaali- ja terveysministeriön yhteydessä toimiva valtionapuviranomainen. STEA vastaa sosiaali- ja terveysministeriön sosiaali- ja terveysalan järjestöille myönnettävien avustusten hakemuskäsittelystä, avustusehdotuksen valmistelusta ja avustusten maksamisesta. STEA myös valvoo avustusten käyttöä ja arvioi avustuksilla rahoitetun toiminnan tuloksia.

Lisätietoa: STEAn avustusehdotukset vuodelle 2024