Evästeasetuksesi on tallennettu.

Keliakialiitto hakee vapaaehtoistoiminnan asiantuntijaa vuorotteluvapaan sijaiseksi

Haemme Keliakialiittoon Tampereelle vuorotteluvapaan sijaista määräaikaiseen työsuhteeseen ajanjaksolle 2.4.–28.9.2024 tukemaan järjestössä tehtävää vapaaehtoistyötä.

Odotamme sinulta soveltuvaa koulutusta, esimerkiksi sairaanhoitaja tai ravitsemusterapeutti. Toivomme sinulta perustietoja keliakiasta sairautena sekä gluteenittomasta ruokavaliosta. Eduksi voidaan lukea kokemus vapaaehtoistyöstä, ryhmänohjaamisesta tai kouluttamisesta.

Tehtäviisi kuuluu muun muassa keliakiayhdistyksissä toimivien vapaaehtoisten neuvonta ja koulutus yhteistyössä muiden vapaaehtoistoiminnan asiantuntijoiden kanssa. Lisäksi työtehtäviin kuuluu gluteenittomaan ruokavaliohoitoon liittyviä neuvontatehtäviä sekä materiaalin tuottamista.

Työtehtäviin kuuluvat muun muassa:

• keliakiayhdistysten neuvominen ja tukeminen
  • kouluttaminen ja käytännön koulutusjärjestelyt
  • luennointi webinaareissa tai muissa tilaisuuksissa
  • jäsenten neuvominen gluteenittomaan ruokavaliohoitoon liittyvissä asioissa
  • erilaiset järjestötoiminnan muut tehtävät

Tarvitset työssäsi hyvää suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa. Organisointi- ja vuorovaikutustaidot sekä joustavuus auttavat sinua menestymään tehtävässä.

Tarjoamme sinulle monipuolisen ja innostavan työn mukavassa työyhteisössä. Työpisteesi sijaitsee Keliakialiiton toimistolla Tampereen keskustassa hyvien kulkuyhteyksien varrella. Tarjoamme joustavat työajat ja mahdollisuuden osittaiseen etätyöskentelyyn.

Työsuhde on määräaikainen. Hakijan tulee täyttää vuorotteluvapaalaissa (1305/2002) mainitut vuorotteluvapaan sijaiselle asetetut ehdot. Sijaiseksi voidaan palkata TE-toimistossa työttömänä työnhakijana oleva henkilö, joka on ollut työttömänä työnhakijana yhdenjaksoisesti tai osissa vähintään 90 kalenteripäivää sijaisuutta edeltäneiden 14 kuukauden aikana tai on alle 30-vuotias, ja jonka ammatillisen- tai korkeakoulututkinnon suorittamisesta on kulunut enintään vuosi tai on vuorotteluvapaan alkaessa alle 25-vuotias tai yli 55-vuotias.

Työ saattaa sisältää jonkin verran matkustamista kotimaassa sekä ilta- ja viikonlopputöitä. Noudatamme sosiaalialan järjestöjen työehtosopimusta. Palkkauksen perustana on vaativuusryhmä 5.

Lisätietoja antaa kehittämis- ja seurantapäällikkö Sanna Arnala keskiviikkona 14.2. ja 21.2. klo 11–12, p. 03 254 1341.

Lähetä vapaamuotoinen hakemus ja ansioluettelo sähköpostitse osoitteeseen rekrytointi@keliakialiitto.fi viimeistään perjantaina 1.3. klo 15.00. Otsikoi sähköposti "Vapaaehtoistoiminnan asiantuntija". Haastattelut järjestetään 7.3.2024.

Keliakialiitto on yli 20 000 jäsenen valtakunnallinen potilasjärjestö, jonka tavoitteena on edistää keliaakikoiden ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevien henkilöiden ja heidän läheistensä hyvinvointia. Liittoon kuuluu 30 keliakiayhdistystä eri puolilla Suomea.

Lisätietoja Keliakialiitosta:
keliakialiitto.fi
@keliakialiitto (Facebook, Instagram, X)