Mobiilijäsenkortti (UKK)

Keliakialiitto otti käyttöön mobiilijäsenkortin helmikuussa 2019. Mobiilijäsenkortin taustalla on Intellipocketin palvelu.

Intellipocket testaa aina mobiilisovelluksensa markkinoilla olevilla älypuhelinmalleilla ja käyttöjärjestelmillä. Sovelluksen lataaminen on helppoa ja nopeaa.

Silti sovelluksen asentamisesta ja käytöstä voi herätä kysymyksiä. Tälle sivulle on kerätty vastauksia yleisimpiin kysymyksiin. Intellipocketin vakiovastauksia on muokattu tarpeen mukaan niin, että ne palvelevat parhaalla mahdollisella tavalla juuri Keliakialiiton jäsenten tarpeita.

Teknisistä vikatilanteista pyydämme laittamaan Intellipocketille tietoa sähköpostitse osoitteeseen: tuki@intellipocket.com.  Vikailmoituksissa pyydämme kertomaan sovelluksen lisäksi käyttäjän puhelinnumeron, jolla vika ilmenee.

Jos tarvitset lisätietoja, ota yhteyttä toimistosihteeriimme toimisto@keliakialiitto.fi tai 03 2541 330

Mobiilijäsenkortin lataaminen ja käyttöönotto

Toimiiko sovellus puhelimessani?

Sovellus toimii Android-, iOS- ja Windows Phone puhelimissa, siis lähes kaikissa puhelinmalleissa. Sovellus ei toimi useita vuosia vanhoissa puhelimissa eikä Windows Phone 7 puhelimissa.

Tarvitsenko Internetiä sovelluksen asentamiseen ja käyttämiseen?

Kyllä. Kortti asennetaan verkon kautta joten puhelimesi Internet-asetusten tulee olla kunnossa. Myös sovelluksen sisältöä päivitetään verkon kautta. Puhelimen internetyhteyden toiminnan voit varmistaa avaamalla matkapuhelimen Internet-selaimella jonkin verkkosivun.

Paljonko sovellus vie muistia puhelimesta?

Ei paljoa. Poiketen sovelluskaupoista jaeltavista sovelluksista, sovellus vie puhelimestariippuen noin 1-2 megatavua muistia. Mikäli asennusvaiheessa vapaata muistia ei ole tarpeeksi, antaa puhelin virheviestin. Jos näin tapahtuu, sinun täytyy vapauttaa muistia esimerkiksi poistamalla vanhoja tiedostoja tai ohjelmia.

Sain tekstiviestillä latauslinkin. Miten minun pitäisi toimia?

Sovellus asennetaan näpäyttämällä tekstiviestissä olevaa latauslinkkiä. Linkki avaa sovelluksen asennussivun puhelimen internetselaimeen. Asennussivun osoitteen alku on appstore.intellipocket.com. Sivulla on ohjeet sovelluksen asentamiseksi.

Kuinka asennan sovelluksen puhelimeeni?

Sovelluksen asentamisessa on hiukan eroa eri puhelimien välillä. Sovellus asennetaan aina asennussivulta. Sivulle päädytään tekstiviestillä tullutta latauslinkkiä näpäyttämällä. Sivua vierittämällä löytyy ohje, kuinka sovellus asennetaan kädessäsi olevaan puhelimeen.

Valtaosassa Android-puhelimissa sekä iPhoneissa ja Windows Phoneissa sovellus asennetaan aivan kuten nettisivun kirjainmerkki luodaan: lisätään sovellus nettiselaimen valikosta puhelimen koti- tai aloitusnäyttöön.

Osassa Androideja, erityisesti vanhemmissa malleissa, asennussivulla on ’Lataa sovellus’-painike. Sitä näpäyttämällä puhelimeen ladataan asennuspaketti, jolla sovellus asennetaan. Asennuspaketin tunnista .apk päätteestä. Noudata asentamisessa asennussivun ohjeita.

iPhoneen tekstiviestinä saapuneessa latausviestissä ei ole latauslinkkiä. Mitä teen?

Sulje iPhonen tekstiviesti-ohjelma ja avaa se uudestaan. Kyseessä on puhelimen käyttöjärjestelmässä olevasta koodausvirheestä.

Android-puhelin pyytää kopioimaan latauslinkin Chrome-selaimeen. Mitä teen?

Jos saat kyseisen ilmoituksen, käytät puhelimesi valmistajan ohjelmiin sulautettua selainohjelmaa. Jos haluat asentaa sovelluksen Chrome-selaimessa, noudata puhelimen ruudulla näkyviä asennusohjeita: kopioi sivulla näkyvä latauslinkki, avaa puhelimen Chrome-selain ja avaa latauslinkki selaimessa.
Intellipocket suosittelee asentamaan sovelluksen Androidiin Chrome-selaimen avulla.

Androidin näytön yläkulmassa aukeaa valikko, mutta se on puhelimen oma valikko. Kuinka asennan sovelluksen?

Olet täysin oikeassa valikossa. ’Lisää aloitusnäyttöön’ löytyy valikon loppupäästä.

Android-puhelimeni pyytää lupaa asentaa sovellus tuntemattomasta lähteestä. Miten toimin?

Voit sallia sovellusten asentamisen tuntemattomista lähteistä puhelimen asetuksista ja noudattaa puhelimen asennusohjeita. Sovellus ei vahingoita puhelinta.

”Yrität ladata korttia puhelimella jota valitettavasti ei tueta” – mikä tämä on?

Puhelimesi käyttöjärjestelmä on liian vanha. Intellipocket tukee yli 95% käytössä olevia puhelinmalleja. Intellipocket ei tue puhelimia ja käyttöjärjestelmiä, joiden valmistus on lopetettu. Sovellus toimii Android-, iOS- ja Windows Phone puhelimissa. Sovellus ei enää toimi useita vuosia vanhoissa puhelimissa (kuten Symbian, Meego, Bada) eikä Windows Phone 7 puhelimissa.

”Jotain odottamatonta meni pieleen” – mikä tämä on?

Aina toisinaan jotain odottamatonta voi tapahtua ja palvelussamme on tilapäinen häiriö. Tarkista ensimmäiseksi, onko puhelimesi yhteydessä internetiin. Voit myös kokeilla käynnistää puhelimen uudestaan.

Mikäli kortin lataamisessa tai käytössä esiintyy muita ongelmia, ole ensisijaisesti yhteydessä Keliakialiiton toimistoon.

Voinko asentaa sovelluksen tablettiin, esimerkiksi iPadiin?

Sovellusta ei voi asentaa tablettiin. Sovellus on tarkoitettu aina mukana kulkevaksi tunnisteeksi, joten sen käyttö on rajattu matkapuhelimiin.

Asensin sovelluksen puhelimeeni. Mistä löydän sen?

• Android-puhelimet: Sovellus löytyy aloitusnäytön ensimmäisestä vapaasta paikasta.Suuressa osassa Androideja sovellusta ei asenneta sovellusvalikkoon vaan se asennetaan ainoastaan aloitusnäyttöön.
  • iPhone-puhelimet: Sovellus löytyy puhelimen Koti-valikon ensimmäisestä vapaasta paikasta.
  • Windows Phone-puhelimet: Sovellus löytyy puhelimen Aloitusnäkymän ensimmäisestä vapaasta paikasta. Sovellusta ei asenneta puhelimen sovellusvalikkoon.

Sovellusta ei löydy Androidin aloitusnäytöstä, vaikka kiinnitin sovelluksen ohjeiden mukaisesti aloitusnäyttöön. Miten jatkan?

Olet ottanut käyttöön puhelimessasi aloitusnäytön yksinkertaistetun käyttötilan.

Puhelimen valmistajasta riippuen käyttötilan nimi on esimerkiksi ’Yksinkertainen aloitusnäyttö’ tai ’Helppo tila’. Yksinkertaistettu käyttötila supistaa puhelimen ominaisuuksia ja estää sovelluksen käyttämisen. Sovellus voidaan asentaa vaihtamalla puhelin normaaliin käyttötilaan ennen asennusta. Käyttötila vaihdetaan puhelimen asetuksista.

Sovelluksen käyttö

Miten avaan sovelluksen?

Sovellus avataan käynnistysikonia näpäyttämällä. Käynnistysikoni löytyy puhelimen aloitusnäytöstä siitä kohdasta, johon olet sovelluksen asentanut.

Miten poistan sovelluksen puhelimestani?

Sovellus poistetaan poistamalla käynnistysikoni puhelimen aloitus- tai koti-valikosta. Poistettu sovellus voidaan palauttaa takaisin vain tilaamalla sovellus uudestaan.

Sovelluksessa on etukuponki. Kuinka käytän edun?

Etukuponki on kertakäyttöinen etu. Kupongin tunnistaa sivulla olevasta Käytä etu -painikkeesta.

Etu käytetään maksun yhteydessä. Kassahenkilö tarkistaa, että kuluttaja näpäyttää ensin painiketta ’Käytä etu’ sekä vahvistaa edun käytön vastaamalla OK sovelluksen sitä kysyessä. Käytetyssä kupongissa on painikkeen tilalla päivämäärä ja kellonaika, koska etu on käytetty.

Kuponki hävisi sovelluksestani. Miksi?

Kuponki on ollut määräaikainen. Käytetyt kupongit näkyvät sovelluksessa yhden viikon kupongin käytön jälkeen. Jos kuponki on käytetty vahingossa, ole yhteydessä Keliakialiittoon.

Miten siirryn sovelluksen etusivulta muille sivuille?

Sovelluksen sivulista avautuu sovelluksen vasemmassa yläkulmassa olevasta kolmeviivaisesta kuvakkeesta. Näpäytä sivulistasta sivun nimeä, jolle haluat siirtyä.

Sovelluksesta puuttuu sisältöä tai aikaisemmin näkynyt sisältö on yhtäkkiä kadonnut. Mistä tämä voi johtua?

Tarkista ensimmäiseksi, onko puhelin yhteydessä internetiin. Sovelluksen käyttö vaatii toimivan nettiyhteyden, joko mobiilidatan tai langattoman verkon.

Sovelluksen sisältö voi muuttua tai poistua siinä tapahtuvien sisällön päivitysten myötä.

Minulla on Android. Poistin sovelluksen ikonin puhelimen Koti-valikosta. En löydä sovellusta enää. Kuinka saan sen takaisin?

Osassa Androideja sovellus poistuu puhelimesta, kun se poistetaan Koti-valikosta. Jos sovelluksen latauslinkki on tallessa puhelimessa, voi sen avulla asentaa sovelluksen jälleen.

Muussa tapauksessa sovellus tulee tilata uudestaan.

Minulla on Windows Phone. Poistin sovelluksen ikonin puhelimen Aloitusnäkymästä. En löydä sovellusta enää. Kuinka saan sen takaisin?

Sovellus poistuu puhelimesta, kun se poistetaan Aloitusnäkymästä. Jos sovelluksen latauslinkki on tallessa puhelimessa, voi sen avulla asentaa sovelluksen jälleen. Muussa tapauksessa sovellus tulee tilata uudestaan.

Kortin lataaminen uudelleen (esim. uuteen puhelimeen)

Mistä voin ladata sovelluksen? Sitä ei löydy laitevalmistajan sovelluskaupasta, kuten Google Playsta tai AppStoresta?

Keliakialiiton mobiilijäsenkortti on tarkoitettu vain Keliakialiiton jäsenille, joten sen voi saada itselleen ainoastaan liiton kautta. Voit tilata kortin verkkosivuiltamme etusivun oikeasta ylälaidasta "Kirjaudu" -> "Oma sivu" -> "verkkoasiointi". Perustiedot-välilehdeltä löytyy "Tilaa mobiilijäsenkortti" -painike.
Lisätietoja saat toimistosihteeriltämme toimisto@keliakialiitto.fi tai 03 2541 330

Miksi sovellusta ei löydy sovelluskaupasta?

Sovellus perustuu suomalaisen Intellipocketin patentoituun teknologiaan. Jakelu Intellipocketin yksityisestä sovelluskaupasta on autentikoitua, nopeaa ja tehokasta.

Koko toimitusketju ja teknologia on tukevasti eurooppalainen. Sovelluksen käyttäjän ei tarvitse luoda varsinaisesti profiilia käyttäjätunnuksineen eikä koskaan sisäänkirjautua palveluun tai sovellukseen. Yksityinen sovelluskauppa luo turvaa, koska henkilötiedot on hyvin suojattu. Tiedot eivät missään tapauksessa vuoda ulkopuolisille, kuten Googlelle tai Applelle.

Puhelimeni meni rikki. Kuinka saan sovelluksen uudestaan puhelimeeni?

Olen hankkinut uuden puhelimen. Kuinka saan sovelluksen uuteen puhelimeeni?

Lähetin tekstinviestillä saamani vanhan latauslinkin toiseen puhelimeeni. Linkki ei avaudu. Kuinka saan sovelluksen uuteen puhelimeeni?

Kun sovellus on ladattu puhelimeen, linkkiä ei voi käyttää toisessa puhelimessa.

Voit tilata uuden mobiilijäsenkortin verkkosivuiltamme etusivun oikeasta ylälaidasta "Kirjaudu" -> "Oma sivu" -> "verkkoasiointi". Perustiedot-välilehdeltä löytyy "Tilaa mobiilijäsenkortti" -painike.

”Kortti on jo toimitettu toiseen puhelimeen” – mikä tämä on?

Sovelluksen latauslinkkiä yritetään avata toisella puhelimella, kuin mihin sovellus alunperin on asennettu. Sovellusta ei voi ladata latauslinkistä uudestaan toiseen matkapuhelimeen.

Jossain tapauksissa virheilmoitus voi ilmetä myös samassa matkapuhelimessa, kun sen ohjelmisto on päivitetty tai ohjelmiston versio on muuten vaihtunut.

Mikäli saat tämän virheilmoituksen matkapuhelimeesi, tilaa Keliakialiitosta uusi sovellus. Voit tilata sen verkkosivuiltamme etusivun oikeasta ylälaidasta "Kirjaudu" -> "Oma sivu" -> "verkkoasiointi". Perustiedot-välilehdeltä löytyy "Tilaa mobiilijäsenkortti" -painike.

Nimeni on vaihtunut tai kirjoitin nimeni väärin. Kuinka korjaan nimen?

Nimen- ja osoitteenmuutokset päivittyvät jäsenrekisteriimme automaattisesti, jos sinulla ei ole tietojen luovutuskieltoa. Voit tilata uudella nimellä varustetun mobiilijäsenkortin verkkosivuiltamme etusivun oikeasta ylälaidasta "Kirjaudu" -> "Oma sivu" -> "verkkoasiointi". Perustiedot-välilehdeltä löytyy "Tilaa mobiilijäsenkortti" -painike.

Muuta

Ovatko henkilötietoni suojassa?

Sovelluksen levittäjä (rekisterin ylläpitäjä) ja Intellipocket Oy (rekisterin käsittelijä) noudattavat EU GDPR -asetusten velvollisuuksia. Intellipocketin teknologia noudattaa parhaiden käytäntöjen ja EU GDPR -asetusten mukaisia tietoturvakäytäntöjä.

Keneltä voin tarkistaa minusta tallennetut tiedot?

Keliakialiiton jäsenpalvelusta jasenpalvelut@keliakialiitto.fi tai (03) 2541 322Voit tutustua jäsenrekisteriämme koskevaan Tietosuojaselosteeseen täällä.

Mikä on Intellipocket Oy?

Intellipocket Oy on vuonna 2009 perustettu mobiilisovellusten kehitykseen ja jakeluun erikoistunut ohjelmistoyritys. Missiomme on auttaa asiakkaitamme kasvattamaan myyntiä ja tehostamaan kanta-asiakasmarkkinointia helppokäyttöisillä ja kustannustehokkailla mobiiliratkaisuilla.

Intellipocket on Suomessa käytetyin ja tunnetuin personoitujen kanta-asiakassovellusten toimittaja. Olemme välittäneet asiakkaittemme
mobiilisovelluksia jo yli 4.000.000 matkapuhelimeen ja yli 3 000 eri matkapuhelinmalliin.

Keliakialiitto on ostanut Intellipocketilta mobiilijäsenkorttipalvelun. Jäsenkortin sisällöstä ja sen päivittämisestä vastaa kuitenkin Keliakialiitto itse.