Voimaa vertaisuudesta omatoimiset lapsiperheet talviloma

Lähtekää virkistävälle tuetulle talvilomalle Rokua Health & Spa-kylpylään muiden keliaakikkolasten perheiden kanssa!

Lomatukea myönnetään sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin perustein. Valinnassa kiinnitetään huomiota hakijan tulotasoon, aiemmin tai muualta saatuun lomatukeen, perhesuhteisiin, terveydentilaan ja muihin lomantarvetta osoittaviin tekijöihin. Loma on tarkoitettu perheille, joissa on keliakiaa sairastava lapsi.

Perhelomalla alle 17-vuotias lapsi on ilmainen ja aikuisen omavastuuosuus on 20 euroa vuorokaudessa.

Lomatukea voidaan myöntää korkeintaan joka toinen vuosi.

Haku aukeaa lokakuun loppuun mennessä ja päättyy 6.12.2021.

Lomalla on mukana Keliakialiiton vapaaehtoinen vertaisohjaaja, mutta ei varsinaista keliakia-aiheista ohjelmaa tai luentoja.

Ilmoittautuminen

Lomatukihakemuksen täytät nopeimmin ja luotettavimmin sähköisesti Maaseudun terveys- ja lomahuollon sivuilla. Sen voi myös tilata puhelimitse Maaseudun terveys- ja lomahuollosta numerosta 010 2193 460 tai sähköpostilla lomat@mtlh.fi tai Keliakialiitosta puhelimitse 03 2541 330 tai sähköpostitse kuntoutus@keliakialiitto.fi

Hakulomakkeet postitetaan Maaseudun terveys- ja lomahuoltoon, joka myös tekee valinnat ja ilmoittaa niistä.