Vapaaehtoisten tietolaari

Vapaaehtoisten tietolaariin on koottu vapaaehtoistoimintaan liittyvää materiaalia. Täältä löydät muun muassa yhdistystoiminnan vuosikellon ja muuta hallitustyöskentelyn tukimateriaalia, valmiita toimintamalleja tapahtumien järjestämiseen sekä erilaisia ohjeita ja lomakkeita. Jos sinulla on kysyttävää vapaaehtoistoiminnan materiaaleihin liittyen, ota yhteyttä vapaaehtoistoiminnan asiantuntija Minnaleena Ollanketoon.

Kampanjat ja vaikuttaminen

Keliakiayhdistysten jäsenhankintakampanja kevät 2022

Tänä vuonna keliakiaviikkoa vietetään 5.-11.9.2022

Keliakiaviikko on vuosittain viikolla 36. Viikolla on joka vuosi tietty teema. Vuoden 2022 keliakiaviikon tavoitteena on lisätä yleistä keliakiatietämystä ja vaikuttaa sitä kautta siihen, että keliakian alidiagnostiikka vähenee ja mahdollisimman moni 70 000 diagnosoimattomasta keliaakikosta saisi diagnoosin sairaudelleen.

Vaikuta aluevaaleissa!

Suomen ensimmäiset aluevaalit ovat hyvinvointivaalit, joissa päätetään sosiaali- ja terveyspalveluiden tulevaisuudesta.

Keliakialiitto on koonnut tietoa ja vinkkejä siitä, miten yhdistykset voivat vaikuttaa hyvinvointialueilla vuosina 2021–2022.

Tietoa ja vinkkejä keliakiayhdistyksille hyvinvointialueilla vaikuttamiseen 2021–2022 (pdf)

Oletko aluevaaliehdokkaana?

Olemme kiinnostuneita siitä, kuinka paljon järjestömme edustajia on ehdolla ja tulee valituiksi näissä vaaleissa. Keräämme tietoja myös SOSTEa (valtakunnallinen sosiaali- ja terveysalan järjestöjen kattojärjestö) varten. SOSTE julkaisee tiedot sotejärjestöjen aluevaaliehdokkaista kaikille avoimilla aluevaalisivuillaan.

Jos olet ehdokkaana vaaleissa, pyydämme sinua tutustumaan tähän dokumenttiin ja lähettämään tietosi meille: Oletko ehdokkaana aluevaaleissa (pdf)

Viestintä ja graafiset ohjeet

Yhdistysten verkkosivu-uudistus

Virtuaaliset alustat - vinkit ja ohjeet

Gluteeniton elämä -lehti

Muut

Tapahtumakalenteri

• Ohje tapahtumakalenteriin ilmoituksen tekemiseen.
  • Tämä kuvallinen ohje opastaa, miten saat lisättyä yhdistyksesi tapahtumat Keliakialiiton sähköiseen tapahtumakalenteriin.
  • Huom! Ehdota tapahtumaa -kohdasta lisätyt tapahtumat tulevat viestinnän asiantuntijan sähköpostiin. Kun tapahtuma on viestinnän asiantuntijan sähköpostissa, hän lisää sen manuaalisesti verkkosivuille 25 työpäivän kuluessa. Ilmoitathan tapahtumat viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa. Loma-aikoina mielellään jo hyvissä ajoin ennakoiden.

Hallitustyöskentelyn tueksi