Lahjoita keliakiatyöhön!

Tukemalla Keliakialiiton toimintaa autat keliakiaa sairastavia, heidän perheitään ja muita, jotka tarvitsevat gluteenitonta ruokavaliota. Jo pienikin lahjoitus auttaa meitä tärkeässä työssämme.

Lahjoitusten merkitys korostuu tulevaisuudessa entistä enemmän, kun julkisen sektorin osuus toiminnan rahoituksesta pienenee.

Voit antaa tukesi monella muullakin tapaa. Liitto ottaa vastaan esimerkiksi testamentteja.  Voit myös osallistua arpajaisiimme tai ostaa tuotteitamme. Keliakiatutkimuksen tukeminen on hyvä tapa varmistaa parempi huominen keliakiaa sairastaville.

Gluteeniton ruoka-apu -keräys

Koronaviruspandemia aiheuttaa ruoka-avun tarvetta ympäri Suomen. Ansiotulot vähenevät, kun monet joutuvat lomautetuiksi ja irtisanotuiksi. Myös useat pitkäaikaistyöttömät, opiskelijat ja pienituloiset eläkeläiset elävät jatkuvasti toimeentulonsa äärirajoilla. Gluteenittoman kouluruoan puuttuminen aiheuttaa taloudellista ahdinkoa lapsiperheissä.

Koronavirustilanteen takia gluteenittomien tuotteiden kysyntä ruoka-avun jakelupisteissä on kasvanut.

Taloudellisessa ahdingossa olevat perheet tarvitsevat apua. Me haluamme auttaa, sanoo Keliakialiiton toiminnanjohtaja Ilkka Repo.

Keräyksellä gluteenittomia tuotteita ruoka-apuun

Haastamme sinut, yhdistyksemme ja yhteistyökumppanimme mukaan rahankeräykseen.

Olemme avanneet Gluteeniton ruoka-apu -keräyksen, jonka tuotolla hankimme gluteenittomia tuotteita ruoka-apuun jaettavaksi. Voit auttaa lahjoittamalla keräykseemme haluamasi summan rahaa. Lahjoituksellasi hankimme ja välitämme ruokaa apua tarvitsevile ihmisille, kertoo sosiaaliturvan ja terveydenhuollon asiantuntija Minna Halve.

Jakelu käynnistyy myöhemmin kesällä. Jakelupaikoista ilmoitetaan tarkemmin myöhemmin.

Lue tästä uutinen Gluteeniton ruoka-apu -keräyksestä.

Ruoka-apukassien jakelu on alkanut ma 16.6.2020 ympäri Suomen.

Katso tästä listauksesta sinua lähin jakelupiste.

Näin osallistut Gluteeniton ruoka-apu -keräykseen

Gluteeniton ruoka-apu -keräykseen voi osallistua haluamallaan summalla. Lahjoitus maksetaan tilille FI89 5730 0820 9591 18. Kirjoita viestikenttään sana RUOKA. Lahjoituksen voi myös tehdä MobilePayn kautta numeroon 95210.

Keräysaika on 1.5.2020−31.7.2020. Keräystili on käytössä vain Gluteeniton ruoka-apu -keräyksen ajan.

Kerätyillä varoilla hankitaan gluteenittomia tuotteita jaettavaksi ennalta sovituissa ruoka-apua tarjoavissa jakelupisteissä ympäri Suomen.

Haasta ystäväsi sosiaalisessa mediassa

Haasta ystäväsi, jäsenyhdistyksesi, naapuriyhdistyksesi tai tuttu yritys mukaan kampanjaan! Kampanja kulkee nimellä Gluteeniton ruoka-apu ja sen hashtag on #gluteenitonruokaapu. Jaa sosiaalisessa mediassa  viereinen somekuva tai jaa se Keliakialiiton somekanavilta. Liitä haasteeseen mukaan #gluteenitonruokaapu.

Tukeasi tarvitaan nyt! Osallistu keräykseen ja auta hankkimaan gluteenittomia tuotteita ruoka-apuun!

Kiitos, että autat.

Lataa kuva ja jaa se somekanavissasi. Kannusta muitakin osallistumaan keräykseen! Auta ja lahjoita.

Pienkeräys

Pienkeräyksen järjestäjä: Keliakialiitto ry

Pienkeräysnumero: RA/2020/477

Toimeenpanoaika ja alue: 1.5.2020−31.7.2020 koko maassa Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Pienkeräyksen järjestäjän yhteystiedot: Hammareninkatu 7, 33100 Tampere, info@keliakialiitto.fi, 03 2541 300

Tilinumero: FI89 5730 0820 9591 18, viesti RUOKA.

MobilePay 95210.

Varojen käyttötarkoitus: Varojen ensisijainen käyttötarkoitus: gluteenitonta ruokaa tarvitsevien henkilöiden ja perheiden ruoka-apu. Varojen toissijainen käyttötarkoitus: gluteenitonta ruokaa tarvitsevien henkilöiden ja perheiden hyvinvoinnin tukeminen sekä gluteenittomaan ravintoon liittyvä tutkimustoiminta.

Tutkimusrahasto

Anna arvokas tukesi keliakiatutkimukselle tekemällä lahjoitus Keliakialiiton tutkimusrahastoon.

Tutkimusrahastosta myönnetään vuosittain tutkimusapurahoja pääsääntöisesti nuorille keliakiatutkijoille. Vuonna 2018 Keliakialiiton tutkimusrahastosta myönnettiin apuraha kahdelle tutkijalle.

Jos haluat kartuttaa tutkimusrahastoa, toimi maksaessasi näin:

• Valitse maksun saajaksi Keliakialiitto ry
  • Kirjoita tilinumeroksi FI30 5730 0820 6876 10
  • Merkitse viitenumeroksi 2163.
  • Maksa sopivaksi katsomasi summa.

Lisätietoja tutkimusrahastoon lahjoittamisesta antaa talouspäällikkö Eija Leppäkynnäs (03) 2541 332 tai eija.leppakynnas@keliakialiitto.fi

Rahankeräyslupa

Myöntäjä: Poliisihallitus 14.09.2017

Luvan saaja ja kerääjä: Keliakialiitto ry

Luvan numero: RA/2017/879

Toimeenpanoaika ja alue: 01.01.2018-31.12.2019 koko maassa Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Testamentti

Tekemällä testamentin voit jo elinaikanasi päättää siitä, miten omaisuutesi käytetään poismenosi jälkeen.  Voit lahjoittaa osan perinnöstäsi tai koko perintösi keliakiaa sairastavien tukemiseen.

Erityisesti niille, joilla ei ole perillisiä, testamentti sydäntä lähellä olevaan toimintaan on hyvä vaihtoehto, koska muutoin perintö siirtyy kokonaan valtiolle.

Testamentin voi osoittaa keliakiatyöhön yleensä tai kohdentaa tiettyyn tarkoitukseen. Keliakialiiton ei tarvitse yleishyödyllisenä yhteisönä maksaa perintö- tai muita veroja.

Jotta testamentti on juridisesti pätevä, sen tulee täyttää tietyt muotovaatimukset. Testamentin tekemisessä kannattaa käyttää apuna asiantuntijaa, esimerkiksi pankin lakimiestä tai asianajotoimistoa. Testamentin tekijä voi koska tahansa muuttaa testamenttia tai peruuttaa sen.

Lisätietoja testamenttilahjoituksista antaa talouspäällikkö Eija Leppäkynnäs (03) 2541 332.

Osta tuotteitamme

Voit tukea Keliakialiiton työtä myös ostamalla liiton tuotteita.

Tämä artikkeli näytetään kokonaan vain kirjautuneille käyttäjille

Kirjaudu sisään lukeaksesi koko artikkelin!

Kirjaudu