Lahjoita keliakiatyöhön!

Tukemalla Keliakialiiton toimintaa autat keliakiaa sairastavia, heidän perheitään ja muita, jotka tarvitsevat gluteenitonta ruokavaliota. Jo pienikin lahjoitus auttaa meitä tärkeässä työssämme.

Lahjoitusten merkitys korostuu tulevaisuudessa entistä enemmän, kun julkisen sektorin osuus toiminnan rahoituksesta pienenee.

Voit antaa tukesi monella muullakin tapaa. Liitto ottaa vastaan esimerkiksi testamentteja.  Voit myös osallistua arpajaisiimme tai ostaa tuotteitamme. Keliakiatutkimuksen tukeminen on hyvä tapa varmistaa parempi huominen keliakiaa sairastaville.

Joulumerkkikeräys

Keliakialiitto lähettää lokakuussa ilmestyvän Gluteeniton elämä -lehden välissä joulumerkkejä. Joulumerkkejä voit käyttää joulukorteissa, -paketeissa tai muissa muistamisissa. Halutessasi voit tilata merkkejä myös lisää osoitteesta toimisto@keliakialiitto.fi

Voit maksaa merkeistä haluamasi summan. Maksaminen on vapaaehtoista. Kun maksat, toimi näin:

• Valitse maksun saajaksi: Keliakialiitto ry
  • Kirjoita tilinumeroksi: FI82 5730 0820 6876 44
  • Merkitse viitenumeroksi: 4006
  • Maksa sopivaksi katsovasi summa

Kerätyt varat käytetään keräyskauden aikana ja pian sen päätyttyä keliakiaan ja gluteenittomaan ruokavalioon liittyvien esitteiden, oppaiden ja muun neuvontamateriaalin tuottamiseen keliakiaa ja ihokeliakiaa sairastaville sekä muille gluteenitonta ruokavaliota käyttäville. Materiaalia tuotetaan myös ammattilaisille, jotka ovat työssään tekemisissä keliakian ja gluteenittoman ruokavalion kanssa.

Rahankeräyslupa

Myöntäjä: Poliisihallitus 14.09.2017

Luvan saaja ja kerääjä: Keliakialiitto ry

Luvan numero: RA/2017/880

Sasa Airio/ 2018

Jaana Aalto/ 2017

Päivi Mansikka-aho/ 2016

Tutkimusrahasto

Anna arvokas tukesi keliakiatutkimukselle tekemällä lahjoitus Keliakialiiton tutkimusrahastoon.

Tutkimusrahastosta myönnetään vuosittain tutkimusapurahoja pääsääntöisesti nuorille keliakiatutkijoille. Vuonna 2018 Keliakialiiton tutkimusrahastosta myönnettiin apuraha kahdelle tutkijalle.

Jos haluat kartuttaa tutkimusrahastoa, toimi maksaessasi näin:

• Valitse maksun saajaksi Keliakialiitto ry
  • Kirjoita tilinumeroksi FI30 5730 0820 6876 10
  • Merkitse viitenumeroksi 2163.
  • Maksa sopivaksi katsomasi summa.

Lisätietoja tutkimusrahastoon lahjoittamisesta antaa talouspäällikkö Eija Leppäkynnäs (03) 2541 332 tai eija.leppakynnas@keliakialiitto.fi

Rahankeräyslupa

Myöntäjä: Poliisihallitus 14.09.2017

Luvan saaja ja kerääjä: Keliakialiitto ry

Luvan numero: RA/2017/879

Toimeenpanoaika ja alue: 01.01.2018-31.12.2019 koko maassa Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Testamentti

Tekemällä testamentin voit jo elinaikanasi päättää siitä, miten omaisuutesi käytetään poismenosi jälkeen.  Voit lahjoittaa osan perinnöstäsi tai koko perintösi keliakiaa sairastavien tukemiseen.

Erityisesti niille, joilla ei ole perillisiä, testamentti sydäntä lähellä olevaan toimintaan on hyvä vaihtoehto, koska muutoin perintö siirtyy kokonaan valtiolle.

Testamentin voi osoittaa keliakiatyöhön yleensä tai kohdentaa tiettyyn tarkoitukseen. Keliakialiiton ei tarvitse yleishyödyllisenä yhteisönä maksaa perintö- tai muita veroja.

Jotta testamentti on juridisesti pätevä, sen tulee täyttää tietyt muotovaatimukset. Testamentin tekemisessä kannattaa käyttää apuna asiantuntijaa, esimerkiksi pankin lakimiestä tai asianajotoimistoa. Testamentin tekijä voi koska tahansa muuttaa testamenttia tai peruuttaa sen.

Lisätietoja testamenttilahjoituksista antaa talouspäällikkö Eija Leppäkynnäs (03) 2541 332.

Arpajaiset

Keliakialiitto järjesti ensimmäiset arpajaiset vuonna 2016, kun liitto täytti 40 vuotta.

Arpajaisten tuotto käytettiin lasten ja nuorten toimintaan sekä pitkään sairastaneiden kurssi- ja virkistystoimintaan. Järjestimme vuonna 2017 pitkään keliakiaa sairastaneiden risteilyn ja valtakunnallisen lasten ja isovanhempien yhteisen leivontatapahtuman.

Tavoitteena on, että seuraavat valtakunnalliset arpajaiset järjestetään vuonna 2019. Päävoittona on kahden hengen matka Itävaltaan.

Osta tuotteitamme

Voit tukea Keliakialiiton työtä myös ostamalla liiton tuotteita.