Gluteeniton elämä » Gluteenittomia tuotteita 2016

Tuotelistauksia

Gluteenittoman tuotteen merkki auttaa kuluttajaa
Tuotteen sopivuus gluteenittomaan ruokavalioon voidaan tarkistaa nopeasti pakkauksessa olevasta Gluteenittoman tuotteen merkistä. Gluteenittoman tuotteen merkki helpottaa ja nopeuttaa gluteenitonta ruokavaliota noudattavien sekä heidän lähipiirinsä asiointia kaupassa. Merkki auttaa myös ravitsemisalan ammattilaisia valitsemaan turvallisia tuotteita gluteenitonta ruokavaliota noudattaville asiakkailleen.
Merkin saaneet tuotteet

Gluteenittomia viljapohjaisia tuotteita vähittäiskaupoissa vuonna 2016
  • Tuotetiedot perustuvat yritysten ilmoittamiin tietoihin. Keliakialiitto päivittää oppaan tiedot vuosittain vuoden alussa. Keliakialiitto ei vastaa tietojen oikeudellisuudesta ja pidättää oikeuden tuotevalikoiman rajaamiseen oppaassa.
  • HUOM! Oppaassa olevien tuotteiden lisäksi vähittäiskaupoista löytyy muitakin gluteenittomaan ruokavalioon soveltuvia tuotteita.
  • Lue aina tuotteen ainesosaluettelo ja tarkista tuotteen soveltuvuus gluteenittomaan ruokavalioon.
  • Ajankohtaiset muutokset kerrotaan Keliakialiiton verkkosivuilla ja Keliakia-lehden Gluteenittomat tuotteet -palstalla.
  • Tuoteluettelossa on erikseen merkitty gluteenitonta prosessoitua vehnätärkkelystä (V) ja gluteenitonta kauraa (K) sisältävät tuotteet sekä pakastetuotteet (P).

Gluteenittomia leivonnaisia valmistavia leipomoita ja leipomoiden myymälöitä
  • Joidenkin leipomoiden tuotteita löydät myös vähittäiskaupoista. Tarkista leivonnaisten saatavuus yritysten verkkosivuilta tai puhelimitse.
  • Keliakialiitto päivittää tuoteluettelon tiedot vuosittain. Tuotetiedot perustuvat yritysten antamiin tietoihin.

Gluteenittomia tuotteita

[pdf]Gluteenittomia tuotteita 2016, 4685 kb, Päivitetty: 10.03.2016