Järjestö » Liittohallitus

Liittohallitus 2018

Keliakialiiton puheenjohtajana toimii Inkeri Kerola Raahesta. Varapuheenjohtaja on Annikki Soudunsaari Jyväskylästä.

Varsinainen jäsen
Aino Lehtonen, Huittinen
Johanna Niemelä, Helsinki
Jarmo Rakkolainen, Mynämäki
Pia Rihu, Vesivehmaa
Yleisvarajäsenet neljälle edellä mainitulle
Sari Hautamäki, Isokoski Veikko Hillilä, Kokkola
Varsinainen jäsen
Tauno Siltanen,

Sini Hölttä, Kemi
Pekka Sedig, Vaasa
Päivi Valkeinen, Varkaus
Yleisvarajäsenet neljälle edellä mainitulle
Elina Järvelä-Reijonen, Kuopio Kati Kiljunen,
Pori

Liittohallitus

Liittohallitus on Keliakialiiton ylin valmisteleva ja toimeenpaneva elin, joka kokoontuu 6-7 kertaa vuodessa. Siihen kuuluu liittokokouksen valitsema puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja 8 muuta varsinaista jäsentä ja neljä yleisvarajäsentä.
Toiminnanjohtaja esittelee käsiteltävät asiat ja toimii kokouksen sihteerinä.

Liittohallituksen tehtävänä on mm. edustaa liittoa ja panna täytäntöön liittokokouksen päätökset, toimia liiton tarkoitusperien toteuttamiseksi, valvoa liiton varojen ja omaisuuden hoitoa, esittää liittokokoukselle toimintaa ja taloutta koskevat asiakirjat, valita liiton toimihenkilöt ja päättää jäsenluettelossa olevien tietojen luovuttamisesta ulkopuolisille. Lisäksi liittohallitus keskittyy suurempien toimintalinjojen ja strategioiden kehittämiseen sekä määrittelee toiminnan painopisteet ja tärkeysjärjestyksen.

Liittohallituksen apuna toimii työvaliokunta, jonka tehtävänä on valmistella asioita liittohallitukselle.