Nyt » Tulevia tapahtumia

Tulevia tapahtumia

Kevätpuron solinaa - aikuisten kurssi, jonne voi tulla myös puolison kanssa

Kuopio, Kylpylähotelli Rauhalahti, Katiskaniementie 8, 70700 Kuopio

23.4.2018 klo 12:00 - 26.4.2018 klo 14:00
Tapahtumaluokat
Sopeutumisvalmennuskurssit

Järjestäjä
Keliakialiitto ry
Kurssilla käsitellään keliakiaa sairautena ja sen ruokavaliohoidon periaatteita, lisätään gluteenittomien tuotteiden tuntemusta ja harjaannutaan gluteenittomassa leivonnassa, lisätään voimavaroja elinikäisen sairauden kanssa elämisessä sekä jaetaan kokemuksia toisten keliakiaa sairastavien kanssa.

Kurssille kannattaa hakeutua, jos keliakian hoidossa ja gluteenittoman ruokavalion noudattamisessa on haasteita. Mukaan voi ottaa puolison, joka osallistuu myös kurssiohjelmaan.

Kurssit on maksuton sisältäen täysihoidon (aamiainen, lounas ja päivällinen) ja yöpymiset 2 hengen huoneessa mukavuuksin, lukuun ottamatta Keliakialiitolle tulevaa 65€/hlö omavastuuta koko kurssin ajalta. Kelan matkaomavastuu on 25 €/suunta (2017). Kelan matkakorvauksen saamiseksi vaaditaan lääkärin kirjoittama A-, B-, C- tai D-lausunto tai vapaamuotoinen lähete, josta ilmenee sopeutumisvalmennuskurssin tarpeellisuus. Todistus liitetään matkakorvaushakemukseen, sitä ei lähetetä Keliakialiittoon.

Kurssin ajalta voi hakea ansionmenetyksen korvauksena Kelan kuntoutusrahaa, jossa on yksi omavastuupäivä.
Ilmoittautuminen
Sopeutumisvalmennuskurssille haetaan sähköisesti:Kurssihakemus 16.3.18 mennessä tai täyttämällä paperinen hakemus:
[pdf]Keliakialiiton hakemus Stea:n kurssille, 738 kb, Päivitetty: 26.09.2017
. Hakulomakkeen voi myös tilata Keliakialiitosta puhelimitse, p. 03 2541 300.

Paperinen hakemus lähetetään osoitteella Keliakialiitto ry/Kurssit, Hammareninkatu 7, 33100 Tampere. Kurssille valitaan 20 osallistujaa. Valinnoista ilmoitetaan hakuajan umpeuduttua.

Lisätietoja kurssista: kuntoutus a keliakialiitto.fi