Evästeasetuksesi on tallennettu.

Kansainvälinen toiminta

AOECS (Association of European Coeliac Societies) on Euroopan keliakialiittojen kattojärjestö, johon kuuluu 35 keliakialiittoa ympäri Eurooppaa.

CYE (Coeliac Youth of Europe) taas toimii AOECS:n alla ja kokoaa yhteen keliakianuorten edustajat Euroopan eri maista.  Myös Keliakianuorten edustaja osallistuu CYE:n vuosittaiseen konferenssiin.

Näkyvin osa CYE:n toimintaa ovat vuosittaiset kansainväliset kesäleirit eli CYE Summer Campit. Leirejä on järjestetty jo vuodesta 1999. Kestoltaan leirit ovat noin viikon mittaisia ja ne järjestetään joka vuosi eri maassa. Järjestäjinä toimii useimmiten paikallinen keliakianuorten järjestö.

Summer Camp on mitä mahtavin tapa tutustua keliakianuoriin ympäri Eurooppaa!

CYE:n kesäleirit

CYE:n kesäleirit järjestetään joka vuosi eri maassa ja ovat paikallisen keliakianuorten järjestön tai ryhmän pääosin vapaaehtoistyönä järjestämiä ja kestävät noin viikon. Yleensä 18-30-vuotiaita osallistujia saapuu leireille eri puolilta Eurooppaa noin 30-50 henkeä. Leirejä on järjestetty jo vuodesta 1999. Aikaisemmista leireistä voit lukea CYE:n nettisivuilta.

Summer Camp on mitä mahtavin tapa tutustua keliakianuoriin ympäri Eurooppaa!

Vuonna 2023 kesäleiri järjestetään Lissabonissa, Portugalissa.