Keliaakikoiden läheiset äänessä uudessa videosarjassa

16.2.2017 kirjoittanut Sanna Talsta (sanna.talsta a keliakialiitto.fi)
Yhdessä-videosarja
Keliakialiitto on julkaissut uuden Yhdessä-videosarjan, jossa keliaakikoiden läheiset kertovat omia näkemyksiään gluteenittomasta elämästä sen hyvine ja hankaline hetkineen.

Keliaakikon perheenjäsenet ja ystävät jakavat gluteenittoman elämän yhdessä keliaakikon kanssa. Keliakia vaikuttaa monin tavoin myös muihin kuin keliaakikkoon itseensä. Arjessa ja juhlassa syntyy monenlaisia tilanteita, joita muistellaan yhdessä vielä vuosien päästä.

Yhdessä-videosarjassa puhuvat keliaakikoiden läheiset. Keliaakikon ystävä, isosisko, puoliso, tytär ja äiti kertovat videoilla gluteenittomasta arjesta. Myös läheinen saattaa tuntea vahvasti: iloa, kun yllättävässä paikassa löytyykin gluteeniton herkku, pettymystä, kun keliaakikko jää ilman tai säikähdystä ja huolta, kun sattuu vahinko.

Videosarja on julkaistu Suunta-verkkopalvelussa. Suunta on Keliakialiiton gluteenittoman hyvinvoinnin verkkopalvelu, joka on tarkoitettu keliaakikoiden ja muiden gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevien henkisen ja sosiaalisen hyvinvoinnin tueksi.

Katso videot