Uutiset

Tältä sivulta löydät Keliakialiiton uutiset ja lehdistötiedotteet. Jos etsimäsi uutinen ei näy listan kärjessä, voit etsiä uutista aiheen perusteella. Suodattimen avulla voit myös valita etsitkö aihetta käsittelevää lehdistötiedotetta vai verkkouutista.

Lue Gluteeniton elämä 4/2018 verkossa!
  • gluteeniton elämä
  • lehti
Tänään julkaistu Gluteeniton elämä 4/2018 on nyt kirjautuneiden jäsenten luettavissa verkkosivuillamme. Paperilehden tilaajat saavat postissa tämän viikon aikana.
Vaasalainen Cafe Ylikiva sai Gluteenittoman palvelun merkin
  • gluteenittoman palvelun merkki
  • gluteeniton kahvila
Keliakialiitto on myöntänyt Gluteenittoman palvelun merkin käyttöoikeuden Cafe Ylikivalle. Vaasan keskustassa sijaitseva lounaskahvila toimii täysin gluteenittomasti. Kahvilassa tarjoillaan gluteenitonta aamiaista ja lounasta sekä joka päivä suosittu vohvelibuffet. Lisäksi kahvila valmistaa tilauksesta leivonnaisia ja kakkuja, harjoittaa cateringtoimintaa sekä vuokraa tilojaan yksityistilaisuuksiin.
Tampereen yliopiston keliakiapalkinto Nadine Cerf-Bensussanille
Tampereen yliopiston kolmas kansainvälinen Maki Celiac Disease Tampere Prize -palkinto on myönnetty ranskalaiselle keliakiatutkijalle Nadine Cerf-Bensussanille. Palkinnon voi saada tutkija, jonka työllä on ollut huomattava merkitys keliakian ja gluteeniin liittyvien sairauksien tutkimukselle.
Keliakia ja keliakiakorvauksen tarve ovat tänään monella tavalla esillä eduskunnassa
Keliakiaviikon eduskuntatempausten tarkoitus on muistuttaa kansanedustajia kirjaamaan keliakiakorvaus puolueidensa vaaliohjelmiin.
Osallistu keliakiaviikkoon yhdistysten kauppakierroksilla ja liiton somekanavissa!
Löydä gluteeniton tuote -teemaisen keliakiaviikon aikana 3.9.-9.9. keliakiayhdistykset järjestävät ympäri Suomen noin sata kauppakierrosta. Keliakialiiton somekanavissa on maanantaista perjantaihin käynnissä Löydä gluteeniton tuote -jahti, jossa osallistujien kesken arvotaan päivittäin maukkaita tuotepalkintoja.
Lääketutkimukseen etsitään keliaakikkoja
Suomesta etsitään osallistujia keliakian hoitoon tarkoitetun uuden lääkkeen tutkimukseen. Tutkimuksessa selvitetään, ehkäiseekö tutkimuslääke gluteenin aiheuttamia ohutsuolen limakalvon vaurioita.
Syksyn ensimmäinen Gluteeniton elämä -lehti on nyt luettavissa!
Kirjautuneet jäsenet pääsevät nyt lukemaan muhkean, 48-sivuisen Gluteeniton elämä -lehden verkossa. Postissa lehti tulee tilaajille tämän viikon aikana.
Keliakialiitto hakee järjestöassistenttia
  • järjestöassistentti
  • paikka auki
  • avoimet työpaikat
Keliakialiitto hakee keskustoimistoonsa Tampereelle järjestöassistenttia määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 1.9.2018–31.8.2019.
Moilas Free from -leivät eivät sovi keliaakikoille
  • tuotteet
  • Moilas
  • Free from -hyvisleipä
Free From -tuotesarjan hyvisleivät on tehty gluteenittomista raaka-aineista, mutta tuotteet eivät sovellu keliaakikoille tai allergikoille, koska ne on valmistettu perinteisessä Moilas leipomossa, jossa käsitellään samanaikaisesti myös muita viljoja.
Vastaa sähköpostiisi tulleeseen jäsenkyselyymme ja auta meitä palvelemaan sinua paremmin!
Jos et saanut jäsenkyselyämme, tarkista myös roskapostilaatikkosi ja se, että olet antanut meille ajantasaisen sähköpostiosoitteen. Pääset tarkistamaan ja korjaamaan tietosi, kun kirjaudut sisään verkkosivuillemme etusivun oikeasta yläkulmasta löytyvän linkin kautta.
Vapaaehtoistoiminnan tunnustuspalkinto kahdelle pitkän linjan aktiiville
  • keliakia
  • vapaaehtoistyö
  • keliakianuoret
Keliakialiitto on palkinnut tänään 19.5. vapaaehtoistoiminnan tunnustuspalkinnolla kaksi ansioitunutta vapaaehtoistoiminnan uranuurtajaa. Tunnustuspalkinnon saivat Marja Heikkilä Pirkanmaan keliakiayhdistyksestä ja Erja Kangasvuori Hämeen keliakiayhdistyksestä. Lisäksi Keliakianuorille myönnettiin kunniamaininta.
Keliakialiiton puheenjohtajaksi Sari Tanus
  • keliakia
  • puheenjohtaja
  • gluteeniton ruokavalio
Keliakialiiton uudeksi puheenjohtajaksi on valittu kansanedustaja, erikoislääkäri Sari Tanus Tampereelta. Hänen puheenjohtajakautensa alkaa 1.1.2019, kun nykyisen puheenjohtajan, raahelaisen KM Inkeri Kerolan toimikaudet tulevat täyteen.