Uutiset

Tältä sivulta löydät Keliakialiiton uutiset ja lehdistötiedotteet. Jos etsimäsi uutinen ei näy listan kärjessä, voit etsiä uutista aiheen perusteella. Suodattimen avulla voit myös valita etsitkö aihetta käsittelevää lehdistötiedotetta vai verkkouutista.

"Tämähän on keliaakikon taivas!" Kävijät tyytyväisiä Lautasella 2019 -messuihin
Kermamunkkeja, vispipuuroa, keksijäätelöä, sämpylöitä, leipää ja monia muita gluteenittomia uutuustuotteita oli maisteltavana Lautasella 2019 -messuilla perjantaina 5. huhtikuuta ja lauantaina 6. huhtikuuta.
Keliakiakorvaus puhututti Lautasella 2019 -messuilla
Keliakialiiton eduskuntavaalitavoitteena on saada keliakiakorvaus takaisin.
Gluteeniton leipomo ILONA Lempäälästä on Vuoden 2018 gluteeniton yritys
Kunniamaininnan sai Porokylän Leipomo Lieksasta
Lue Gluteeniton elämä 2/2019 verkossa!
Vuoden toinen Gluteeniton elämä -lehti on nyt luettavissa verkossa. Painettu lehti saapuu lähipäivinä.
Gluteenittomia tuotteita 2019 -opas julki!
Julkaisimme vuoden 2019 Gluteenittomia tuotteita -oppaan verkkosivuillamme. Voit ladata sen maksutta käyttöösi PDF-muodossa.
Saat tänään (pe 15.2.) Keliakialiiton mobiilijäsenkortin latauslinkin puhelimeesi
Keliakialiitto on ottanut käyttöön mobiilijäsenkortin, joka tuo jäsenetumme ja muita arjen palveluita kätevästi suoraan puhelimeesi. Latauslinkki lähetetään tänään kaikille, jotka ovat maksaneet vuoden 2019 jäsenmaksun ja antaneet meille matkapuhelinnumeronsa.
Keliakialiitto hakee vapaaehtoistoiminnan suunnittelijaa Tampereelle
Innostaako vapaaehtoisten tukeminen? Onko sinulla kokemusta vapaaehtoisten koulutuksista? Me Keliakialiitossa kehitämme nyt vahvasti vapaaehtoistoimintaamme ja vapaaehtoisille suunnattuja koulutuksiamme. Tähän työhön tarvitsemme mukaan yhdet lisäkädet mahdollisimman pian! Tehtävä on määräaikainen sijaisuus 31.12.2019 saakka.
Ensimmäinen hotelli sai Gluteenittoman palvelun merkin
Merkillisiä yrityksiä on jo yhteensä kymmenen. Tampereella niistä sijaitsee neljä.
Lue Gluteeniton elämä 1/2019 verkossa!
Vuoden ensimmäinen Gluteeniton elämä -lehti on nyt luettavissa verkossa. Postin mukana painettu lehti saapuu lähipäivinä.
Tänä keväänä on mahdollisuus vaikuttaa keliakiakorvaukseen!
Eduskuntavaalit järjestetään 14.4.2019. Silloin päätetään, ketkä asioistamme päättävät eduskunnassa seuraavat neljä vuotta. Valitaanko sinne heitä, jotka ajavat myös keliakiaa sairastavien asioita?
Takaisinveto: Lidlin Gluteenitonta kaurajauhoa vedetty myynnistä siinä havaitun gluteenin vuoksi
Lidl on poistanut myynnistä erän Belbake kaurajauhoja, joista on havaittu gluteenia, vaikka tuote on merkitty gluteenittomaksi. Takaisinveto koskee erää, jonka parasta ennen -päiväys on 22.10.2019.
Haemme Keliakialiittoon viestinnän asiantuntijan äitiysloman sijaista
Viestinnän asiantuntija työskentelee Keliakialiiton keskustoimistolla Tampereella. Sijaisuus alkaa 1.2.2019 alkaen tai sopimuksen mukaan.
Rauhallista joulua!
Toimistomme on suljettu 21.12.2018-4.1.2019.
Keliakian Käypä hoito -suositus uudistui: tähystystä ei selvissä tapauksissa tarvita
Keliakian toteamiseksi ei aina tarvita ohutsuolen limakalvon koepalaa, todetaan päivitetyssä Keliakian Käypä hoito -suosituksessa. Jatkossa verinäytteen korkeat vasta-ainepitoisuudet ovat riittävä diagnostinen kriteeri keliakialle.
Seitsemän puoluetta palauttaisi korvauksen keliakiaa sairastaville
Kommunistinen puolue, kristillisdemokraatit, perussuomalaiset, ruotsalainen kansanpuolue, sosiaalidemokraatit, vasemmistoliitto ja vihreät palauttaisivat yhteiskunnan tuen keliakiaa sairastaville.
KD, Perussuomalaiset, RKP, SDP, vasemmisto, vihreät ja SKP palauttaisivat keliakiakorvauksen
Keliakialiitto kysyi eduskuntapuolueilta, kannattaako puolue keliakiakorvauksen palauttamista keliakiaa sairastaville. Eduskunnan ulkopuolisista puolueista kysymykseen vastasi SKP.
Gluteenittomasti-kirjasarjan reseptikirjat pukinkonttiin 15€ kpl
Osta Gluteenittomasti-sarjan keittokirja joululahjaksi hintaan 15€ kpl tai valitse sarjan kolme omavalintaista kirjaa yhteishintaan 39 €.
Lue Gluteeniton elämä -lehti 5/2018 verkossa!
Vuoden viimeinen Gluteeniton elämä -lehti on nyt jäsentemme luettavissa verkossa. Painettu lehti tulee koteihinne perjantaina.
Laura Kivelän väitös: Keliakian riskiryhmiin kuuluvat lapset kannattaa seuloa
​​​​​​​Laura Kivelä on tutkinut tuoreessa väitöskirjassaan lasten keliakiaa ja muun muassa sitä, miten seulomalla löydetyt lapsipotilaat hyötyvät ruokavaliohoidosta.