Uutiset

Tältä sivulta löydät Keliakialiiton uutiset ja lehdistötiedotteet. Jos etsimäsi uutinen ei näy listan kärjessä, voit etsiä uutista aiheen perusteella. Suodattimen avulla voit myös valita etsitkö aihetta käsittelevää lehdistötiedotetta vai verkkouutista.

Seitsemän puoluetta palauttaisi korvauksen keliakiaa sairastaville
Kommunistinen puolue, kristillisdemokraatit, perussuomalaiset, ruotsalainen kansanpuolue, sosiaalidemokraatit, vasemmistoliitto ja vihreät palauttaisivat yhteiskunnan tuen keliakiaa sairastaville.
KD, Perussuomalaiset, RKP, SDP, vasemmisto, vihreät ja SKP palauttaisivat keliakiakorvauksen
Keliakialiitto kysyi eduskuntapuolueilta, kannattaako puolue keliakiakorvauksen palauttamista keliakiaa sairastaville. Eduskunnan ulkopuolisista puolueista kysymykseen vastasi SKP.
Gluteenittomasti-kirjasarjan reseptikirjat pukinkonttiin 15€ kpl
Osta Gluteenittomasti-sarjan keittokirja joululahjaksi hintaan 15€ kpl tai valitse sarjan kolme omavalintaista kirjaa yhteishintaan 39 €.
Lue Gluteeniton elämä -lehti 5/2018 verkossa!
Vuoden viimeinen Gluteeniton elämä -lehti on nyt jäsentemme luettavissa verkossa. Painettu lehti tulee koteihinne perjantaina.
Laura Kivelän väitös: Keliakian riskiryhmiin kuuluvat lapset kannattaa seuloa
​​​​​​​Laura Kivelä on tutkinut tuoreessa väitöskirjassaan lasten keliakiaa ja muun muassa sitä, miten seulomalla löydetyt lapsipotilaat hyötyvät ruokavaliohoidosta.
Anneli Kiljunen jättää tänään keliakiakorvauksesta lakialoitteen
Kansanedustaja, eduskunnan keliakiaverkoston puheenjohtaja Anneli Kiljunen (sd.) esittää, että keliakian hoitoa alettaisiin tukea erillisellä keliakiakorvauksella. Kiljunen jättää asiasta lakialoitteen tänään perjantaina.
Varoitus: Lidlin Kanamestari Broileri-pastagratiini ei ole gluteeniton
Lidlin sähköisessä ja painetussa mainoslehdessä tuote on merkitty virheellisesti gluteenittomaksi ja laktoosittomaksi. Oikeasti se on vain laktoositon.
Lue Gluteeniton elämä 4/2018 verkossa!
Tänään julkaistu Gluteeniton elämä 4/2018 on nyt kirjautuneiden jäsenten luettavissa verkkosivuillamme. Paperilehden tilaajat saavat postissa tämän viikon aikana.
Vaasalainen Cafe Ylikiva sai Gluteenittoman palvelun merkin
Keliakialiitto on myöntänyt Gluteenittoman palvelun merkin käyttöoikeuden Cafe Ylikivalle. Vaasan keskustassa sijaitseva lounaskahvila toimii täysin gluteenittomasti. Kahvilassa tarjoillaan gluteenitonta aamiaista ja lounasta sekä joka päivä suosittu vohvelibuffet. Lisäksi kahvila valmistaa tilauksesta leivonnaisia ja kakkuja, harjoittaa cateringtoimintaa sekä vuokraa tilojaan yksityistilaisuuksiin.
Tampereen yliopiston keliakiapalkinto Nadine Cerf-Bensussanille
Tampereen yliopiston kolmas kansainvälinen Maki Celiac Disease Tampere Prize -palkinto on myönnetty ranskalaiselle keliakiatutkijalle Nadine Cerf-Bensussanille. Palkinnon voi saada tutkija, jonka työllä on ollut huomattava merkitys keliakian ja gluteeniin liittyvien sairauksien tutkimukselle.
Keliakia ja keliakiakorvauksen tarve ovat tänään monella tavalla esillä eduskunnassa
Keliakiaviikon eduskuntatempausten tarkoitus on muistuttaa kansanedustajia kirjaamaan keliakiakorvaus puolueidensa vaaliohjelmiin.
Osallistu keliakiaviikkoon yhdistysten kauppakierroksilla ja liiton somekanavissa!
Löydä gluteeniton tuote -teemaisen keliakiaviikon aikana 3.9.-9.9. keliakiayhdistykset järjestävät ympäri Suomen noin sata kauppakierrosta. Keliakialiiton somekanavissa on maanantaista perjantaihin käynnissä Löydä gluteeniton tuote -jahti, jossa osallistujien kesken arvotaan päivittäin maukkaita tuotepalkintoja.