Evästeasetuksesi on tallennettu.

Jäsenedut ja -palvelut

Viisi Keliakialiiton jäsentä.

Tervetuloa jäseneksi keliakiajärjestöön! Me Keliakialiitossa ja keliakiayhdistyksissä olemme sinua varten. Haluamme varmistaa, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin.

Autamme ja neuvomme jäseniämme monin tavoin, tarjoamme koulutuksia ja vaikutamme yhteiskunnassa siihen, että gluteeniton elämä olisi mahdollisimman sujuvaa. Jos et ole vielä jäsenemme, voit täyttää liittymislomakkeen alla olevasta linkistä.

Liity jäseneksemme!

Keliakiajärjestön jäsenyys kannattaa

Keliakiajärjestön jäseneksi liittyminen on hyvä päätös! Me autamme sinua ja toimimme puolestasi, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin. Jäsenenä saat aina uusimman tiedon gluteenittomasta ruokavaliosta, gluteenittomista tuotteista ja palveluista sekä uusimmista tutkimusuutisista. Monille tärkein jäsenetu on Gluteeniton elämä -lehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Jäseneksi ovat tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet: keliakiaa sairastavat ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevät henkilöt, heidän läheisensä sekä kaikki, jotka ovat työssään tavalla tai toisella tekemisissä keliakian, gluteenittoman ruokavalion, gluteenittomien tuotteiden tai alan tutkimuksen kanssa.

Jäsenetuja ja toimintaa

Jäseneksi liitytään aina paikalliseen keliakiayhdistykseen. Jäsenmaksu on 28 € / kalenterivuosi.

Liittymällä jäseneksi saat sekä Keliakialiitolta että yhteistyökumppaneiltamme monia hyviä jäsenetuja ja pääset halutessasi osallistumaan keliakiayhdistysten toimintaan. Keliakiayhdistykset järjestävät paljon erilaisia tapahtumia, joissa on mahdollisuus mukavaan yhdessäoloon, kokemusten vaihtamiseen ja vertaistukeen.

Jäseneksi voit liittyä tästä: liittymislomake.

Jäsenedut 2024

Liiton palvelut jäsenille

• Saat postitse monipuolisen uuden jäsenen tietopaketin
  • Ruokavaliohoidon puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Keliakia-asiantuntijalääkärin puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Sosiaaliturvaan ja gluteenittomaan arkeen liittyvä neuvonta
  • Gluteeniton elämä -lehti jäsenetuna viisi kertaa vuodessa
  • Keliakialiitto.fi-verkkosivujen vain jäsenille tarkoitettu materiaali
  • Jäsenten webinaarit
  • Kuukausittain ilmestyvä sähköpostiuutiskirje
  • Painettu Gluteenittomia tuotteita -opas (ilmestyy keväisin)
  • Kursseja vastasairastuneille
  • Tuettuja lomia
  • Lasten ja nuorten tapahtumia
  • Jäsenkortilla alennuksia yhteistyökumppaneiden palveluista. Jäsenkortti on mahdollista saada paperisena tai monipuolisena mobiilijäsenkorttina.

Paikallisten keliakiayhdistysten toiminta

• Gluteenittomat tapahtumat, luennot ja keskustelutilaisuudet
  • Leivonta- ja ruoanvalmistuskurssit
  • Ruokailutapahtumat
  • Kauppakierrokset
  • Retket ja matkat
  • Uusien jäsenten tilaisuudet
  • Vertaistukihenkilöiden palvelut
  • Lisätietoa toiminnasta ja tapahtumista yhdistysten verkko- ja Facebook-sivuilta
  • Kysy myös mahdollisia paikallisia jäsenetuja, joita voit saada jäsenkortilla.

Yhteistyökumppaneidemme tarjoamat edut 2024

Keliakialiiton jäsenkortilla 25% alennusta:

Fibr-verkkokauppa. Alennuksen saa kaikista tuotteista kuukauden ensimmäisenä maanantaina, kuukausitilauksista ja mahdollisista lisälajittelukriteereistä riippumatta. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. fibr.se

Keliakialiiton jäsenkortilla 20 % alennusta:

• Bodymajan testit. Tarjolla kehonkoostumusmittauksia itsepalvelupisteissä ilman ajanvarausta. Alennus koskee kaikkia testejä. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. bodymaja.fi

• Vaasan leipomomyymälät. Alennus koskee kaikkia Vaasan Oy:n leipomomyymälöissä myytäviä leipomotuotteita. Valikoimista löytyy myös Vaasan Free From gluteenittomat leivät. Myymälät: Espoo, Joensuu, Joutseno, Jyväskylä, Kiiminki, Kotka, Kuusankoski, Riihimäki, Rovaniemi, Seinäjoki, Turku, Vantaa. Vaasan.fi

Keliakialiiton jäsenkortilla 15 % alennusta:

• Lupausten portaat. Alennus kaikista Onnistumisen e-kirjoista, oppaista, verkkokursseista ja valmennuksista. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. Lupaustenportaat.fi

• Moilas myymälä-kahvila Pieksämäellä (Paakarinpolku 1, Naarajärvi). Alennus koskee Moilas Gluten-Free- ja Moilas Free From -tuotteita, kun kertaostos ylittää 20 euroa. Ei koske kahvila- ja lounastarjoilua. Moilas.fi

Keliakialiiton jäsenkortilla 10 % alennusta:

• Aurora Holidays Utsjoella (Nuorgamintie 815) tarjoaa alennuksen ruuasta ja kahvilatuotteista (ei alkoholista) sekä majoitusvarauksista, kun varaukset tehdään suoraan yrityksen kotisivulta auroraholidays.net. Alennuskoodi Alekoodi jäsenille -sivulla.

• Baba´s Kitchen Tampereella (Kauppakeskus Tullintori, Tullikatu 6). Alennus lasketaan laskun loppusummasta. babas.fi

• Gopala.com -verkkokauppa, Gopalan Putiikin käsintehtyjä makeisia. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. gopala.com

• Hanko Aasia ravintolat (ei Messukeskuksen ravintola). Alennus on voimassa lounasajan ulkopuolella, eli klo 15 jälkeen (lounas klo 11–15). Alennuksen saa käyttöönsä näyttämällä Keliakialiiton jäsenkorttia. hankoaasia.fi

• Hannun 100% Gluteeniton Pirjon Pakarin myymälät Nurmijärvellä (Kauppanummenkuja 3), Seinäjoella (Leipurinkatu 1), Ylöjärvellä (Pallotie 2 A), Ylivieskassa (Korjaamontie 12) ja Raisiossa (Pernontie 2) sekä Nurmi & Sulosen kahvilat Turussa (Kauppahalli ja Yliopistonkatu 14). Alennus koskee normaalihintaisia tuotteita. Sitä ei voi yhdistää muihin tarjouksiin, kuten lisäetuun (osta viisi, maksa neljä). pirjonpakari.fi

• Jolie Lounge & Café Äkäslompolossa (Sivulantie 4). Alennus koskee ruokalistan annoksia ja vitriinituotteita. jolieloungecafe.fi

• Kahvila-Puoti Muffiina Salossa (Mariankatu 18) tarjoaa alennuksen gluteenittomista leivonnaisista ja merkityistä gluteenittomista tuotteista puodissa. muffiina.fi

• Kauraston Pakari Sastamalassa (Verstastie 13). Alennus koskee gluteenittomia leivonnaisia. Tilaukset verkkosivuilta (https://kaurastonpakari.fi/kaurastonkauppaleikkuulaudat-voiveitsetvarikoodit/ ) tai leipomolta tilauksesta noutoasiakkaille, 045 2043849.
    Ei voi yhdistää muihin tarjouksiin. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Kukkakauppa Bella-Regina Salossa (Horninkatu 11). Alennus koskee leikkokukkia, -kimppuja, ruukkukukkia ja surusidontaa. Ei koske tarjoustuotteita, tarvikkeita, kortteja ja muita vastaavia. kukkakauppasalo.com

• Laineen Kukka Porissa (Koivulan Liikekeskus, Vanhakoivistontie 3).
    laineenkukka.fi

• Leipomo Brander konditoria-kahvilat Tampereella: Cafe Tullintori (Tullintori katutaso), Brander Asema (Asematunneli) ja Brander Kauppahalli. Alennus koskee gluteenittomia tuotteita, paitsi kakkuja. brander.fi

• Life Luontaistuotemyymälä Porissa (Mikkolan Prisma). Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita pois lukien Ruskovilla. facebook.com/PoriLife/

• Porokylän leipomo Oy:n leipomon myymälä (Työpajankatu 3, Lieksa) ja kahvila-leipomomyymälä (Kyrönrannankatu 2, Nurmes). Alennus koskee normaalihintaisia gluteenittomia tuotteita. porokylanleipomo.fi

• Puhdin testipaketit. Tarjolla Keliakia-testipaketti ja laajempi terveystarkastus. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla.  puhti.fi

• Robertsberrie.com -verkkokauppa Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. robertsberrie.com

• Suklaatehdas Dammenberg Lempäälässä (Varastotie 1). dammenberg.fi

• SYNLAB Suomi. Alennus laboratoriopalveluista. Varaa aika osoitteessa: synlab.fi. Tutustu laboratoriopaketteihin täällä: https://www.synlab.fi/palvelut/laboratoriopaketit/

Keliakialiiton jäsenkortilla 5 % alennusta:

• Gluteeniton leipomo ILONA leipomon myymälä Lempäälässä (Vikinraitti 4). Alennus koskee normaalihintaisia tuotteita. ilonaleipomo.fi

• Kauraston Pakari Sastamalassa (Verstastie 13). Alennus koskee leikkuulautasettejä. Tilaukset verkkosivuilta: https://kaurastonpakari.fi/kaurastonkauppaleikkuulaudat-voiveitsetvarikoodit/
    tai leipomolta tilauksesta noutoasiakkaille p. 045 2043849. Ei voi yhdistää muihin tarjouksiin. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Raakapuoti.fi -verkkokauppa. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. raakapuoti.fi

• Ruohonjuuri. Alennus kaikista normaalihintaisista tuotteista verkkokaupassa ja myymälöissä. Verkkokaupan alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. ruohonjuuri.fi

• SYNLAB Suomi Alennus magneettitutkimuksista. Varaa aika osoitteessa: synlab.fi Lue lisää magneettikuvauksesta: https://www.synlab.fi/palvelut/magneettitutkimukset/

• Virtasalmen Viljatuote Oy:n verkkokauppa ja myymälä (Suholanrannantie 231, Virtasalmi). Alennus koskee Viljatuotteen omia normaalihintaisia gluteenittomia tuotteita pienistä paketeista kolmen kilon pusseihin. Alennus ei koske säkkituotteita, jälleenmyyntituotteita eikä lahjakortteja. Alennuksen saa myymälästä jäsenkortilla ja verkkokaupasta koodilla. Verkkokaupan alekoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. virtasalmenviljatuote.fi​​​​​​​

Muita etuja keliakialiiton jäsenkortilla:

Hotelleissa jäsenyys tarkistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä. Lisätiedot alennuksista Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Eckerö Line: 20 % alennus henkilö- ja ajoneuvolippujen risteily- ja reittimatkojen päivittäisestä verkkokauppahinnasta (ajalla 10.6.-11.8.2024 alennus on 10 %). Alennuskoodi ja lisätietoja muista eduista Alekoodeja jäsenille -sivulla. eckeroline.fi

• GreenStar -hotellit: Majoitus 1-3 henkilön huoneissa yhdellä huonehinnalla (max 3 hlöä/huone). greenstar.fi
    Lisätietoa eduista ja alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Silmäasema: Jäsenedut Silmäaseman myymälöistä Keliakialiiton jäsenille perheenjäsenineen. Silmälasien ostajalle optikon näöntutkimus maksutta. Silmälasit -30 %, sisältäen kehykset ja linssit. Aurinkolasit -20 %, voimakkuuksilla tai ilman. Piilolinssit -20 %, myymälästä ostettuna. Silmien rakennekuvaus 59 euroa (sis. lääkärinlausunnon). Silmäleikkauksesta -100 euroa (Silmäasemalla tehty leikkaus). Silmien hoitotuotteet -15 %. Alennus normaalihintaisista tuotteista ja alennusoikeus on ilmoitettava ennen kaupan solmimista. silmaasema.fi

• Synsam: Jäsenedut Keliakialiiton jäsenille perheenjäsenineen kaikissa Suomen Synsam-liikkeissä. Synsam Lifestyle -sopimuksen kuukausimaksusta -20 % tai silmälasit -30 %, aurinkolasit -25, urheilulasit -25 % ja piilolinssit -25 %. Edut lasketaan normaalihinnoista, eikä niitä voi yhdistää keskenään eikä muihin tarjouksiin. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Synsam.fi

• Viking Line: Jäsenedut Viking Linen vapaa-ajan matkoille. Tuotetunnukset ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. vikingline.fi/keliakialiitto

Keliakialiiton henkilöjäsenenä voit hyödyntää myös SOSTEn jäsenedut Majoitus-, matka- ja kokouspalveluista. Katso tarkemmat tiedot Majoitus-, matka- ja kokouspalveluiden alennuksista täältä: https://www.soste.fi/sosten-jasenpalvelut

Jäsenedut ovat henkilökohtaisia ellei toisin mainita. Alennuksen saamiseksi pitää esittää voimassa oleva jäsenkortti (joko paperinen tai mobiili).

Jäsenemme hyötyvät liitosta

"Keliakiasta ja sen hoidosta liikkuu internetissä huolestuttavan paljon väärää tietoa. On tärkeää, että oikeaa tietoa on saatavilla, ja Keliakialiitolla on sen levittämisessä iso rooli."

"Onneksi löysin keliakiayhdistyksen ja liityin - saan vinkkejä arkeen."

"Teette arvokasta vaikuttamistyötä! Peukku teille!"

"Jospa ruokavaliokorvaus saataisiin takaisin. Kiitos, kun työskentelette asian eteenpäin viemiseksi!"

"Leivontakurssilla opin gluteenittomia ohjeita ja sain neuvoja omiin tekeleisiin."

"Omalla paikkakunnalla on kiva tavata toisia, jotka sairastavat keliakiaa."

"Keliakialiitosta saa sekä vertaistukea että ihan käytännön vinkkejä!"

"Keliakiayhdistysten tapahtumissa näkee toisia samassa tilanteessa olevia ihmisiä, saa uusia ystäviä ja saa varmasti sopivaa ruokaa."

Jäsenasiat

Keliakialiiton jäsenyyteen ja jäsenyyden muutoksiin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä sinua palvelee jäsensihteerimme Tuija Heliövuori.

Monista tavallisista jäsenyyteen liittyvistä muutoksista voit ilmoittaa meille myös sähköisellä lomakkeella.

Päivitä sähköpostiosoitteesi ja kännykkänumerosi jäsentietoihin

Omia tietojasi pääset muokkaamaan myös itse verkkosivuillamme. Kirjaudu sisään etusivun ylälaidan Kirjaudu-kohdasta, niin pääset Omat tiedot -sivullesi ja voit päivittää tietoihisi esimerkiksi toimivan sähköpostiosoitteesi tai kännykkänumerosi. Näin varmistat esimerkiksi sen, että saat sähköisen uutiskirjeen ja muuta tärkeää tietoa.

Huom! Osoitteenmuutoksesta emme tarvitse erillistä ilmoitusta, vaan se tulee rekisteriimme automaattisesti maistraatin kautta.

Voit myös ilmoittaa muuttuneet tiedot sähköpostitse jasensihteerillemme jasenpalvelut@keliakialiitto.fi

Jäsensivuille kirjautuminen

Osa verkkosivujen sisällöistä on tarkoitettu vain jäsenillemme, esimerkiksi Gluteeniton elämä -näköislehti.

Kun kirjaudut verkkosivuillemme, käyttäjätunnuksena toimii jäsennumerosi, jonka löydät esimerkiksi jäsenkortistasi tai Gluteeniton elämä -lehden takakannesta. Salasanan oletuksena on jäseneksi liittymisen aikainen postinumerosi. Suosittelemme, että vaihdat itse salasanasi johonkin muuhun.

Jäsenmaksut lähtevät tammikuussa  vaihda paperilasku e-laskuksi

Haluatko säästää omaa aikaasi ja luontoa? Valitse omassa verkkopankissasi Keliakialiiton jäsenmaksu e-laskuksi. Näin saat seuraavan jäsenmaksulaskusi sähköisessä muodossa omaan verkkopankkiisi.  Vuoden 2023 jäsenmaksulasku lähtee keliakiayhdistysten jäsenille tammikuussa.

E-lasku sisältää samat tiedot kuin paperinen lasku: se eroaa paperilaskusta vain toimitustavalla. Maksun tiedot tulevat automaattisesti verkkopankkiin, joten maksaminen käy kätevästi tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Maksun tietoja ei tarvitse näppäillä käsin, joten tiedot ovat automaattisesti oikein.

Näin tilaat e-laskun

Haluatko säästää aikaa ja luontoa? Valitse verkkopankissasi Keliakialiiton jäsenmaksu e-laskuksi. Tee muutos nyt, niin saat ensi vuoden jäsenmaksulaskusi sähköisenä.

1. Kirjaudu verkkopankkiisi.
  2. Valitse maksut. Tee e-laskusopimus.
  3. Kirjoita hakukenttään Keliakialiitto.
  4. Valitse Keliakialiitto ry jäsenlasku.
  5. Yksilöintitietokohtaan lisää jäsennumerosi.
  6. Hyväksy jäsenlaskusopimus.

Jäsenmaksulaskun saat tammikuussa.