Jäsenedut ja -palvelut

Tervetuloa jäseneksi keliakiajärjestöön! Me Keliakialiitossa ja keliakiayhdistyksissä olemme sinua varten. Haluamme varmistaa, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin.

Autamme ja neuvomme jäseniämme monin tavoin, tarjoamme koulutuksia ja vaikutamme yhteiskunnassa siihen, että gluteeniton elämä olisi mahdollisimman sujuvaa. Jos et ole vielä jäsenemme, voit täyttää liittymislomakkeen alla olevasta linkistä.

Liity jäseneksemme!

Keliakiajärjestön jäsenyys kannattaa

Keliakiajärjestön jäseneksi liittyminen on hyvä päätös! Me autamme sinua ja toimimme puolestasi, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin. Jäsenenä saat aina uusimman tiedon gluteenittomasta ruokavaliosta, gluteenittomista tuotteista ja palveluista sekä uusimmista tutkimusuutisista. Monille tärkein jäsenetu on Gluteeniton elämä -lehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Jäseneksi ovat tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet: keliakiaa sairastavat ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevät henkilöt, heidän läheisensä sekä kaikki, jotka ovat työssään tavalla tai toisella tekemisissä keliakian, gluteenittoman ruokavalion, gluteenittomien tuotteiden tai alan tutkimuksen kanssa.

Jäsenetuja ja toimintaa

Jäseneksi liitytään aina paikalliseen keliakiayhdistykseen. Jäsenmaksu on 28 € / kalenterivuosi.

Liittymällä jäseneksi saat sekä Keliakialiitolta että yhteistyökumppaneiltamme monia hyviä jäsenetuja ja pääset halutessasi osallistumaan keliakiayhdistysten toimintaan. Keliakiayhdistykset järjestävät paljon erilaisia tapahtumia, joissa on mahdollisuus mukavaan yhdessäoloon, kokemusten vaihtamiseen ja vertaistukeen.

Jäseneksi voit liittyä tästä: liittymislomake.

Jäsenedut 2022

Liiton palvelut jäsenille

• Saat postitse monipuolisen uuden jäsenen tietopaketin
  • Ruokavaliohoidon puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Keliakia-asiantuntijalääkärin puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Sosiaaliturvaan ja gluteenittomaan arkeen liittyvä neuvonta
  • Gluteeniton elämä -lehti jäsenetuna viisi kertaa vuodessa
  • Keliakialiitto.fi-verkkosivujen vain jäsenille tarkoitettu materiaali
  • Jäsenten webinaarit
  • Kuukausittain ilmestyvä sähköpostiuutiskirje
  • Painettu Gluteenittomia tuotteita -opas (ilmestyy keväisin)
  • Kursseja vastasairastuneille
  • Tuettuja lomia
  • Lasten ja nuorten tapahtumia
  • Jäsenkortilla alennuksia yhteistyökumppaneiden palveluista

Paikallisten keliakiayhdistysten toiminta

• Gluteenittomat tapahtumat, luennot ja keskustelutilaisuudet
  • Leivonta- ja ruoanvalmistuskurssit
  • Ruokailutapahtumat
  • Kauppakierrokset
  • Retket ja matkat
  • Uusien jäsenten tilaisuudet
  • Vertaistukihenkilöiden palvelut
  • Lisätietoa toiminnasta ja tapahtumista yhdistysten verkko- ja Facebook-sivuilta
  • Kysy myös mahdollisia paikallisia jäsenetuja, joita voit saada jäsenkortilla.

Yhteistyökumppaneidemme tarjoamat edut 2022

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 20 % alennusta:

• Bodymajan testit. Tarjolla kehonkoostumusmittauksia itsepalvelupisteissä ilman ajanvarausta. Alennus koskee kaikkia testejä. Alennuskoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. Bodymaja.fi
  • Foodin-verkkokauppa. Alennus koskee kaikkia verkkokaupan normaalihintaisia tuotteita. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Foodin.fi
  • Vaasan. Alennus koskee kaikkia Vaasan myymälöistä ostettavia tuotteita. Valikoimissa on seitsemän gluteenitonta leipää. Myymälät: Espoo, Joensuu, Joutseno, Jyväskylä, Kiiminki, Kotka, Kuusankoski, Riihimäki, Rovaniemi, Seinäjoki, Turku, Vantaa. Vaasan.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 15 % alennusta:

• Moilas Oy: Moilas myymälä-kahvila Pieksämäellä (Paakarinpolku 1, Naarajärvi). Alennus koskee Moilas Gluten-Free ja Moilas Free From -tuotteita, kun kertaostos ylittää 15 €. Ei koske kahvila- ja lounastarjoilua Moilas.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 10 % alennusta:

• Aito-kauppa (Tikkulantie 2, Pori, ABC-myymälän yhteydessä). Alennus kaikista normaalihintaisista tuotteista. ryytiaitta.fi
  • Baba´s Kitchen (Kauppakeskus Tullintori, Tullikatu 6, Tampere). Alennus lasketaan laskun loppusummasta. babas.fi
  • Fiilis Café & Bistro (Kiinanmyllynkatu 5 A Turku). Alennus ei koske alkoholia ja gelatoja. cafefiilis.fi
  • Gluteeniton leipomo ILONA leipomon myymälä (Vikinraitti 4, Lempäälä) Alennus koskee normaalihintaisia tuotteita. ilonaleipomo.fi
  • Gopala.com -verkkokauppa (Gopalan Putiikin verkkokauppa). Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. gopala.com
  • Hanko Sushi -ravintolat. Alennus on voimassa lounasajan ulkopuolella, eli klo 15 jälkeen (lounas klo 11–15). Alennuksen saa käyttöönsä näyttämällä Keliakialiiton jäsenkorttia (paperinen tai mobiilijäsenkortti). Hankosushi.fi
  • Happy Waffle (Vuorikatu 14, Helsinki). Alennus koskee kaikkia tuotteita. Happywaffle.fi
  • Hannun 100% Gluteeniton Pirjon Pakarin myymälät Nurmijärvellä (Kauppanummenkuja 3), Seinäjoella (Leipurinkatu 1), Ylöjärvellä (Pallotie 2 A), Ylivieskassa (Korjaamontie 12) ja Raisiossa (Pernontie 2) sekä Nurmi & Sulosen kahvilat Turussa (Kauppahalli, Hämeenkatu 12 ja Yliopistonkatu 14). Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita. Lisäetu: osta viisi, maksa neljä. Pirjonpakari.fi
  • Kauraston Pakari (Pappilankuja 5, Sastamala). Alennus koskee gluteenittomia leivonnaisia. Tilaukset ja nouto leipomolta p. 045 2043849. Kaurastonpakari.fi
  • Laineen Kukka (Koivulan Liikekeskus, Vanhakoivistontie 3, Pori).  Laineenkukka.fi
  • Leipomo Brander konditoria-kahvilat Tampereella: Cafe Tullintori (Tullintori katutaso), Baker´s Story Brander (Asematunneli), Brander Kauppahalli, Ratikkakahvila (Keskustori) ja Kahvila Brander Pirkkalassa (Haikanvuori 5 A). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. Brander.fi
  • Leipomo Wivi's (Kivikartiontie 1, Turku). Wivis.fi
  • Life Luontaistuotemyymälät Porissa: Isolinnankatu 26, Puuvillan kauppakeskus, Länsi-Porin Prisma ja Mikkolan Prisma. Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita pois lukien Ruskovilla. Facebook.com/PoriLife/
  • Moodfood.fi -verkkokauppa. Alennus koskee yhden 1,2 kg pussin tilausta. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Moodfood.fi
  • Porokylän leipomo Oy leipomon myymälä (Työpajankatu 3, Lieksa) ja kahvila-leipomomyymälä (Kyrönrannankatu 2, Nurmes). Alennus koskee normaalihintaisia gluteenittomia tuotteita. Porokylanleipomo.fi
  • Puhdin testipaketit. Tarjolla Keliakia-testipaketti ja laajempi terveystarkastus. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. Puhti.fi
  • Robertsberrie.com -verkkokauppa Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Robertsberrie.com
  • Suklaatehdas Dammenberg (Varastotie 1, Lempäälä). Dammenberg.fi
  • SYNLAB Suomi. Alennus laboratoriopalveluista. Varaa aikaa puhelimitse tai netistä. Katso laboratoriopaketit täältä: Synlab.fi
  • Wanha Kanala (Oripääntie 1120, Niinijoki). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. Wanhakanala.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 5 % alennusta:

• Jolie Lounge & Café (Sivulantie 4, Äkäslompolo). Alennus koskee koko ruoka- ja leipomovalikoimaa. Lisäksi pastabowl sekä salaatit ja muutama kombo erikoishintaan. jolieloungecafe.fi
  • Kahvila Gluteeniton Unelma (Kauppakeskus Lauttis, Lauttasaarentie 28, Helsinki). Alennus koskee elintarvikkeita ja leipomotuotteita. Gluteenitonunelma.fi
  • Kauraparta.fi -verkkokauppa. Alennus lasketaan ostoksen loppusummasta. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.
  • Kauraston Pakari (Pappilankuja 5, Sastamala). Alennus koskee leikkuulauta-settejä. Tilaukset verkkosivuilta tai leipomolta tilauksesta noutoasiakkaille p. 045 2043849. Ei voi yhdistää muihin tarjouksiin. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.
  • Raakapuoti.fi -verkkokauppa. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Raakapuoti.fi
  • Ruohonjuuri-verkkokauppa ja Ruohonjuuri-myymälät. Alennuskoodilla alennus kaikista normaalihintaisista tuotteista. Myymälöissä alennuksen saa näyttämällä jäsenkortin kassalla ennen ostosten maksamista.  Verkkokaupan alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Ruohonjuuri.fi
  • Suoramyyntihalli-verkkokauppa ja Kyläkauppa Siikamäen Suoramyyntihalli (Varkaudentie 980, Siikamäki). Alennus koskee Virtasalmen Viljatuotteen tuotteita. Verkkokaupan alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Suoramyyntihalli.fi
  • SYNLAB Suomi Alennus magneettitutkimuksista. Varaa aikaa puhelimitse tai netistä. Synlab.fi
  • Virtasalmen Viljatuote Oy:n verkkokauppa ja myymälä (Suholanrannantie 231, Virtasalmi). Alennus koskee Viljatuotteen omia normaalihintaisia gluteenittomia tuotteita pienistä paketeista 3 kg:n pusseihin. Alennus ei koske säkkituotteita tai jälleenmyyntituotteita. Alennuksen saa myymälästä jäsenkortilla ja verkkokaupasta koodilla. Verkkokaupan alekoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Virtasalmenviljatuote.fi

Majoitusta jäsenhintaan:

Hotelleissa jäsenyys tarkistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä. Lisätiedot alennuksista Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Scandic Hotels -ryhmän hotellit:

- Scandic: 10 % alennus päivän Kuluton peruutus-hinnasta Suomen Scandic-hotelleissa.

- IHG-hotellit (Holiday Inn, Crowne Plaza, Indigo): 10 % alennus päivän BFR-hinnasta.

Alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla.  Scandichotels.fi

• Hotelli Haikon Kartano & Spa:

- Majoitusetu 1.1.-30.12.2022 (poislukien 24.-25.12.): -10% päivän hinnasta. Majoitusedun saat vain varaamalla netistä haikko.fi tarjouskoodilla.

- Lisätietoa eduista ja alennuskoodeista Alekoodeja jäsenille -sivulla. Alennuksen saadaksesi esitä jäsenkorttisi vastaanotossa check innin yhteydessä.

- Lisäksi Relax Center Haikko Manor & Spa tarjoaa jäsenetuna -10% alennuksen ma–pe voimassaolevasta hoitohinnastosta. haikko.fi

Lisätietoa eduista ja alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla.

Muita etuja keliakiayhdistysten jäsenkortilla:

• Eckerö Line: -20 % henkilö- ja ajoneuvolippujen risteily- ja reittimatkojen päivittäisestä verkkokauppahinnasta (27.6.-14.8.2022 alennus on -10 %). %). Alennuskoodi ja lisätietoja muista eduista Alekoodeja jäsenille -sivulla. Eckeroline.fi
  • Silmäasema: Jäsenedut Keliakialiiton jäsenille perheenjäsenineen. Alennus silmälaseista -30% sis. kehykset ja linssit, aurinkolaseista voimakkuuksilla tai ilman -20%, piilolinsseistä (myymälästä ostettuna) -25%. Lisäksi silmäleikkauksessa käyneille Ray-Ban -aurinkolasit 0 €. Optikon näöntutkimus 0 € ja silmien rakennekuvaus 59 €. Alennus normaalihintaisista tuotteista ja alennusoikeus on ilmoitettava ennen kaupan solmimista. silmäasema.fi. Lisätietoa eduista täällä (PDF)
  • Synsam: Jäsenedut Keliakialiiton jäsenille perheenjäsenineen: Synsam Lifestyle -sopimuksen kuukausimaksusta -20 % tai silmälasit -30 %, aurinkolasit -25 % ja piilolinssit -25 %. Edut lasketaan normaalihinnoista, eikä niitä voi yhdistää keskenään eikä muihin tarjouksiin. Edut ovat voimassa kaikissa Suomen Synsam-liikkeissä. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Synsam.fi
  • Viking Line: Jäsenedut vapaa-ajan matkoille. Vapaa-ajan matkoja varattaessa ilmoitetaan tuotetunnus. Tuotetunnukset Alekoodeja jäsenille -sivulla. Vikingline.fi

Jäsenedut ovat henkilökohtaisia ellei toisin mainita. Alennuksen saamiseksi pitää esittää voimassa oleva jäsenkortti (joko paperinen tai mobiili).

Jäsenemme hyötyvät liitosta

"Keliakiasta ja sen hoidosta liikkuu internetissä huolestuttavan paljon väärää tietoa. On tärkeää, että oikeaa tietoa on saatavilla, ja Keliakialiitolla on sen levittämisessä iso rooli."

"Onneksi löysin keliakiayhdistyksen ja liityin - saan vinkkejä arkeen."

"Teette arvokasta vaikuttamistyötä! Peukku teille!"

"Jospa ruokavaliokorvaus saataisiin takaisin. Kiitos, kun työskentelette asian eteenpäin viemiseksi!"

"Leivontakurssilla opin gluteenittomia ohjeita ja sain neuvoja omiin tekeleisiin."

"Omalla paikkakunnalla on kiva tavata toisia, jotka sairastavat keliakiaa."

"Keliakialiitosta saa sekä vertaistukea että ihan käytännön vinkkejä!"

"Keliakiayhdistysten tapahtumissa näkee toisia samassa tilanteessa olevia ihmisiä, saa uusia ystäviä ja saa varmasti sopivaa ruokaa."

Jäsenasiat

Keliakialiiton jäsenyyteen ja jäsenyyden muutoksiin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä sinua palvelee jäsensihteerimme Tuija Heliövuori.

Monista tavallisista jäsenyyteen liittyvistä muutoksista voit ilmoittaa meille myös sähköisellä lomakkeella.

Päivitä sähköpostiosoitteesi ja kännykkänumerosi

Omia tietojasi pääset muokkaamaan myös itse verkkosivuillamme. Kirjaudu sisään etusivun ylälaidan Kirjaudu-kohdasta, niin pääset Omat tiedot -sivullesi ja voit päivittää tietoihisi esimerkiksi toimivan sähköpostiosoitteesi tai kännykkänumerosi.

Osoitteenmuutoksesta emme tarvitse erillistä ilmoitusta, vaan se tulee rekisteriimme automaattisesti maistraatin kautta.

Kun kirjaudut sivuillemme, käyttäjätunnuksena toimii jäsennumerosi, jonka löydät esimerkiksi jäsenkortistasi tai Gluteeniton elämä -lehden takakannesta. Salasana on oletuksena jäseneksi liittymisen aikainen postinumerosi. Suosittelemme kuitenkin, että vaihdat itse salasanasi johonkin muuhun.

Voit myös ilmoittaa muuttuneet tiedot sähköpostitse jasensihteerillemme jasenpalvelut@keliakialiitto.fi