Messut

Erityisruokavalioihin keskittyvä Lautasella-messut järjestetään seuraavan kerran keväällä 2022. Messukeskuksessa Helsingissä järjestettävien messujen ajankohta on 9.–10.4.2022.

Aiemmin Lautasella-messuja kaavailtiin järjestettäväksi keväällä 2021. Koronavirustilanteen vuoksi tapahtuma siirtyy vuodella.

Lautasella-messuja odotetaan ja tapahtuma koetaan tärkeäksi. Iso osa kävijöistä kuitenkin kuuluu koronaviruksen riskiryhmään. Yhdessä järjestäjäkumppanimme Keliakialiiton kanssa arvioimme, että kevät ei vielä ole oikea aika kokoontua yhteen, sanoo Lautasella-messuista vastaava Riikka Telin Messukeskuksesta.

Tästä syystä Lautasella 2022 -messut järjestetään seuraavan kerran Messukeskuksessa 9.–10.4.2022, samaan aikaan Kevätmessujen ja Lähiruoka & Luomu -tapahtuman kanssa.

Lautasella-messuista on muodostunut tärkeä tapahtuma sekä erityisruokavalioita noudattaville että näytteilleasettajille. Keliakialiiton jäsenet odottavat kovasti kohtaamisia ja ostoksille pääsyä. Tapahtuman gluteenitonta aluetta ja korkeatasoisia luentoja arvostetaan, sanoo Keliakialiiton toiminnanjohtaja Ilkka Repo.

Gluteeniton alue I love me -messuille jo lokakuussa 2021

I love gluten-free -alue I love me -messuilla lokakuussa 2021.

Tämä uusi teema-alue täydentää hienolla tavalla I love me -messujen tarjontaa. Olemme iloisia siitä, että gluteenitonta ruokavaliota noudattavilla on jo ensi vuonna mahdollisuus tutustua gluteenittomiin tuotteisiin Messukeskuksessa, sanoo  Riikka Telin.

Kummassakin tapahtumassa (Lautasella 2022 -messuilla ja I love me 2021 -messuilla) on täysin gluteeniton alue, korkeatasoinen luento-ohjelma ja liput edullisesti jäsenillemme. Lisäksi gluteenittomuus huomioidaan kummankin tapahtuman kahvila- ja ravintolapalveluissa.

Lautasella-messut on Messukeskuksen ja Keliakialiiton järjestämä erityisruokavaliotapahtuma. Messuilla esitellään gluteenittomia, vege- ja vegaanituotteita. Tapahtumassa voi tutustua erilaisiin ruokavalioihin, seurata asiantuntijapuheenvuoroja ja kokkausnäytöksiä. Lautasella-messut on järjestetty aiemmin kahdesti, vuosina 2018 ja 2019, ja se on kerännyt tuhansia erityisruokavalioista kiinnostuneita kävijöitä.

Tutustu tässä tarkemmin messutapahtumaamme Messukeskuksen sivuilla.

Tervetuloa näytteilleasettajaksi Lautasella 2022 -messuille ja I love gluten-free -alueelle syksyllä 2021
- osastomyynti on alkanut!

Lautasella 2022 -messutapahtuma kokoaa eri erityisruokavaliot saman katon alle Helsingin Messukeskukseen ensi keväänä kolmannen kerran. Messuilla on oma Gluteeniton elämä -alue, jossa esitellään, myydään ja maistatetaan pelkästään gluteenittomia tuotteita.

Keliakialiitto ja Messukeskus toteuttavat 22.–24.10.2021 pidettävien I love me 2021 -messujen yhteydessä uuden I love gluten-free -alueen. Keliakialiitto vastaa myös tällöin I love gluten-free -alueen osastomyynnistä.

Näytteilleasettaja, otathan yhteyttä:
markkinoinnin asiantuntija Marjo Jokinen, marjo.jokinen(at)keliakialiitto.fi,  p. (03) 2541 432

Lue lisää alta.

Tervetuloa näytteilleasettajaksi ainutlaatuisille Lautasella 2022 -messuille!

Varaa nyt osastopaikkasi – täällä sinun yrityksesi tulee olla mukana!

Lautasella 2022 -messut järjestetään 9.–10.4.2022 Messukeskuksessa Helsingissä. Messut pidetään jälleen samaan aikaan Kevätmessujen kanssa.

Lautasella 2022 -messutapahtuma kokoaa eri erityisruokavaliot saman katon alle Helsingin Messukeskukseen ensi keväänä kolmannen kerran. Gluteeniton elämä -alueella esitellään, myydään ja maistatetaan pelkästään gluteenittomia tuotteita. Luennot, tietoiskut ja näytöskeittiön esitykset antavat ideoita ja vinkkejä hyvään, turvalliseen ja maukkaaseen arkeen.

Tutustu tässä tarkemmin messutapahtumaamme.

Varaa oma osastopaikkasi - odotamme sinun yritystäsi mukaan

Keliakialiitto vastaa messujen Gluteeniton elämä -alueen osastomyynnistä sekä näkyvyyksistä. Katso lisätiedot osastopaikoista emessukeskus.com. Kokeile emessukeskuksen sivuilla eri osastovaihtoehtoja.

Valitse helppo ja tehokas valmis osasto. Myyntiosaston hintaan sisältyy:

• näyttelytila
  • valkoiset seinät
  • otsalautateksti tai -logo (ei otsalaudattomissa osastoissa)
  • matto
  • perusvalaistus: monimetallivalaisin 1 kpl / otsalautametri (kulmaosastoissa vain pidemmällä sivulla)
  • osaston pystytys- ja purkutyö sekä alkusiivous.

Varaa näyttelytilaa ja täydennä osastopaikkasi haluamillasi rakenteilla, kalusteilla ja tekniikalla. Voit myös erottua eduksesi premiumosastolla.
Ota yhteyttä, niin voimme yhdessä varata teille sopivan paikan Gluteeniton elämä -alueelta!

Ota yhteyttä:

Marjo Jokinen

marjo.jokinen(at)keliakialiitto.fi

Tuoteryhminä messutapahtumassa ovat:

• Gluteenittomat tuotteet ja palvelut
  • Vegaanituotteet
  • Allergiaruokavaliot
  • Raakaruoka

Miten osallistua?

• voit varata tilan ja suunnitella mieleisesi osaston itse
  • voit valita pakettiosaston valmiista vaihtoehdoista
  • voit näkyä Keliakialiiton ja Messukeskuksen mainospaikoissa
  • voit olla mukana markkinoinnissa
  • voit toteuttaa ohjelmaa kanssamme

Tunnelmia Lautasella 2019 -messuista

Lautasella 2019 -messut järjestettiin pe–la 5.–6.4. Messukeskuksessa Helsingissä. Lautasella-messuille osti lipun 4000 kävijää. Lisäksi messuilla poikkesi kävijöitä Kevätmessuilta, joten kokonaiskävijämäärä on suurempi. Tapahtumissa vieraili kahden päivän aikana yhteensä 32 000 kävijää.

Lautasella 2019 -messut järjestivät Messukeskus ja Keliakialiitto ja yhteistyökumppaneina toimivat Allergia-, iho- ja astmaliitto, Crohn ja Colitis ry, Elävä raakaravinto ry, Suomen Diabetesliitto ry ja Vegaaniliitto ry.

Uutisia Lautasella 2019 -messuista

"Tämähän on keliaakikon taivas". Kävijät tyytyväisiä Lautasella 2019 -messuihin

Keliakiakorvaus puhututti Lautasella 2019 -messuilla

Vuoden 2018 gluteeniton yritys on Gluteeniton leipomo ILONA

Kuvatunnelmia vuoden 2019 messuista

Keliakialiiton puheenjohtaja Sari Tanus sekä Keliakianuorten Laura Laakso, Taru Niemi ja Marja Jeskanen.