Lautasella-messut

Lämmin kiitos kävijöille, näytteilleasettajille ja yhteistyökumppaneille!

Lautasella 2019 -messut järjestettiin pe–la 5.–6.4. Messukeskuksessa Helsingissä samaan aikaan Kevätmessujen kanssa.
Lautasella 2019 -messuille osti lipun 4000 kävijää. Lisäksi messuilla poikkesi kävijöitä Kevätmessuilta, joten kokonaiskävijämäärä on suurempi. Tapahtumissa vieraili kahden päivän aikana yhteensä 32 000 kävijää.

Lautasella 2019 -messut järjestivät Messukeskus ja Keliakialiitto ja yhteistyökumppaneina toimivat Allergia-, iho- ja astmaliitto, Crohn ja Colitis ry, Elävä raakaravinto ry, Suomen Diabetesliitto ry ja Vegaaniliitto ry.
Ensimmäiset Lautasella-messut olivat Messukeskuksessa huhtikuussa 2018.

Kiitämme saaduista messupalautteista! Kehitämme messutapahtumaa ja tiedotamme tulevasta tapahtumasta myöhemmin.

Lue uutisemme tapahtumasta

"Tämähän on keliaakikon taivas". Kävijät tyytyväisiä Lautasella 2019 -messuihin

Keliakiakorvaus puhututti Lautasella 2019 -messuilla

Vuoden 2018 gluteeniton yritys on Gluteeniton leipomo ILONA

Yhteistyökumppanina Gluteeniton elämä -alueella:

Lautasella 2019

Keliakialiiton ja Messukeskuksen yhdessä järjestämä Lautasella-tapahtuma kokoaa eri erityisruokavaliot saman katon alle. Kaksipäiväisillä messuilla esittäytyvät gluteeniton ruoka, muut erityisruokavaliot, kasvis- ja vegaaniruoka sekä elävä- ja raakaravinto. Luennot, tietoiskut ja näytöskeittiön esitykset antavat ideoita ja vinkkejä hyvään, turvalliseen ja maukkaaseen arkeen.

Uutta: Pääset samalla pääsylipulla myös Kevätmessuille

Lautasella -messut järjestetään omana tapahtumanaan suosittujen Kevätmessujen yhteydessä. Kevätmessuilla oli vuonna 2018 lähes 46 000 kävijää. Tapahtuma koostuu viidestä eri kokonaisuudesta; Kevätpuutarha, OmaMökki, Asu & Remontoi, Sisusta sekä Lähiruoka & Luomu.

Kun ostat lipun Lautasella-messuille pääset vierailemaan samalla lipulla myös Kevätmessuilla sinä päivänä, jona Lautasella-lippusikin on voimassa.

Koska ja missä?

Paikka:

• Helsingin Messukeskus
  • Katuosoite: Messuaukio 1, 00520 Helsinki

Aukioloajat:

• pe 5.4.2019 klo 10–18
  • la 6.4.2019 klo 10–18

Lautasella 2019 -tapahtumassa on:

• Luentosali, jossa asiantuntijat luennoivat ajankohtaisista aiheista
  • Näytöskeittiö, jossa kokkausesityksiä tasatunnein
  • Tietoiskulava, jossa puheenvuoroja eri aihealueilta
  • Muilla näyttelyalueilla tietoa ja tuotteita myös allergisille sekä kasvisruoista kiinnostuneille.
  • Julkaisemme ensimmäiset luentotiedot joulukuussa 2018.

Messuilla on oma Gluteeniton elämä -alue

Messuilla on oma Gluteeniton elämä -alue, missä esitellään, myydään ja maistatetaan pelkästään gluteenittomia tuotteita. Tule tutustumaan uutuustuotteisiin ja maistelemaan turvallisesti gluteenittomia herkkuja. Täällä on esillä laaja valikoima gluteenittomia tuotteita!

Tule ja tapaa messuilla kasvotusten gluteenittomien tuotteiden valmistajat, maahantuojat, jälleenmyyjät ja vähittäiskaupan edustajat.
Katso Lautasella 2019 -messujen kaikki näytteilleasettajat täältä.

Jäsenillemme pääsylippu edullisesti

Messuliput saa ostettua helposti verkkokaupasta, jonottamatta ja ilman palvelumaksuja!

Alennuksen saa myös ovelta, mutta verkosta lipun saa kaikkein edullisimmin. Liput tulee ostaa ennakkohintaan viimeistään 4.4.2019.

Toimi näin:

Valitse verkkokaupassa lipputyyppi ja lippujen määrä, paina osta, siirry kassalle, syötä alennuskoodikenttään koodi, ja klikkaa aktivoi koodi -näppäintä.

Lautasella-messujen alennuskoodit jäsenillemme löydät täältä.

Liput verkkokaupasta 4.4. mennessä:

• Keliakialiiton jäsenelle pääsylippu hintaan 11 €
  • Muut aikuiset 16 €
  • Lapset (7-15 v.), eläkeläiset, varusmiehet, kriisinhallintaveteraanit, opiskelijat 10 €/hlö
  • Työttömät 10 €
  • Perhelippu (max. 2 aikuista ja max. 3 lasta 7–15 v.) 36 €
  • Ryhmälippu (vähintään 10 hlöä) 10 €/hlö
  • Keliakialiiton jäsenelle kokoaikaranneke (2 päivää) hintaan 19 €
  • Muut aikuiset kokoaikaranneke (2 päivää) 26 €

Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi. Alle 12-vuotiaat vain aikuisen seurassa.
Kaikki ohjelmat sisältyvät lipun hintaan

Liput ovelta:

• Keliakialiiton jäsenelle pääsylippu hintaan 12 €
  • Muut aikuiset 19 €
  • Lapset (7-15 v.), eläkeläiset, varusmiehet, kriisinhallintaveteraanit, opiskelijat 12 €/hlö
  • Työttömät 12 €/hlö
  • Perhelippu (max. 2 aikuista ja max. 3 lasta 7–15 v.) 40 €
  • Ryhmälippu (vähintään 10 hlöä) 12 €/hlö
  • Keliakialiiton jäsenelle kokoaikaranneke (2 päivää) ovelta hintaan 21 €
  • Muut aikuiset kokoaikaranneke (2 päivää) 29 €

Jäsen, hyödynnä myös edullinen hotellimajoitus!

• Olemme neuvotelleet jäsenillemme messujen ajaksi sopimushintaisia hotellihuoneita Helsingistä.
  • Alennuksen saa Scandic Park Helsingistä ja Holiday Inn Helsinki Exposta 5.–7.4
  • Alennuskoodit jäsenille löydät täältä.

Ohjelma 2019

Lautasella 2019 -messujen monipuoliset asiantuntijaluennot ja tietoiskut antavat ideoita ja vinkkejä hyvään, turvalliseen ja maukkaaseen arkeen.

Keliakiaa ja gluteenittomuutta käsittelevät luennot:

Perjantai 5.4.

• Klo 11.00-12.00: Lääkehoito keliakiaan -voiko keliaakikko syödä ruisleipää tulevaisuudessa? Markku Mäki, erikoislääkäri, professori, Tampereen yliopisto
  • Klo 12.00–12.30: Tie pysyvään gluteenittomaan painonhallintaanAndré Heikius, LL, painotohtori
  • Klo 15.30–16.00: Keliakia ja liitännäissairaudet, Laura Kivelä, LT

Markku Mäki, André Heikius ja Laura Kivelä

Lauantaina 6.4.

• Klo 11.00–11.30: Keliakia ja liitännäissairaudet, Laura Kivelä, LT
  • Klo 12.00-13.00:   Erityisruokavalioasiakas ravintolassa -haaste vai mahdollisuus?
    Paneelikeskustelu, jossa mukana keskustelemassa:
    Hanna-Kaisa Lehtiniemi, kokemusasiantuntija, Allergia-, Iho- ja Astmaliitto ry
    Laura Manninen, viestintäjohtaja, Diabetesliitto
    Maria Joutsen, järjestösuunnittelija, Crohn ja Colitis ry
    Marjo Jokinen, tuoteasiantuntija, Keliakialiitto ry
    Katriina Pellas, yrittäjä, Pellas Café

Markus Fogelholm, keittiömestari, Fazer Food Services, Ravintola Platta, Messukeskus Helsinki
  • Klo 13.00–13.30: Gluteenitonta murkinaa mikrobeille ja herkälle vatsalle, Reijo Laatikainen, FT, laillistettu ravitsemusterapeutti
  • Klo 15.00–15.30: Kun vatsa vaivaa keliakian hoidosta huolimatta, Pilvi Laurikka, LT

Reijo Laatikainen ja Pilvi Laurikka

Muutokset ohjelmaan mahdollisia

Keliakiaa ja gluteenittomuutta käsittelevät tietoiskut:

Perjantai 5.4.

• Klo: 10:40–10:55: Keliakialiiton tunnustusten jako: Vuoden 2018 Gluteeniton tuote ja yritys tai palvelu, Marjo Jokinen, Tuoteasiantuntija,
  • Klo: 13:00–13:15: Kuinka tarkka gluteenittomuudessa tulee olla? Henna Lehikoinen, TtM, laillistettu ravitsemusterapeutti
  • Klo: 14:00–14:15: Näin me matkailemme gluteenittomasti, Siiri ja Minna Kinnari
  • Klo: 15:20–15:35: 5 väitettä gluteenittomuudesta – totta vai tarua? Eliisa Girsén ja Henna Lehikoinen, TtM, laillistetut ravitsemusterapeutit

Lauantai 6.4.

• Klo: 11:40–11:55: 5 väitettä gluteenittomuudesta – totta vai tarua? Eliisa Girsén ja Henna Lehikoinen, TtM, laillistetut ravitsemusterapeutit
  • Klo: 12:20–12:35: Vehnätärkkelys – myrkkyä vai ei? Henna Lehikoinen, TtM, laillistettu ravitsemusterapeutti
  • Klo: 13:40–13:55: Gluteenitonta ruokaa tuokaa, kiitos! – gluteenittomat asiakkaat ravintolassa, Eija Lindberg, restonomi, ammatinopettaja
  • Klo: 14:20–14:35: Riittävästi kuitua gluteenitottomasta ruoasta – mahdoton tehtävä? Eliisa Girsén, TtM, laillistettu ravitsemusterapeutti
  • Klo: 14:40-14:55: Keliakialiiton vaalitavoite on ja pysyy - vaadimme keliakiakorvausta takaisin, Minna Halve, sosiaaliturva-asiantuntija

Muutokset ohjelmaan mahdollisia

Poikkea Keliakialiiton omalla osastolla!

Keliakialiiton omat asiantuntijat ovat paikalla messujen ajan. Poikkea kysymään ja keskustelemaan kanssamme.
Osastollamme on myös eri alojen ja aihepiirien asiantuntijoita ja vierailijoita. Varmimmin tavoitat meidät seuraavasti:

• klo 11–12: Vierailemassa Keliakialiiton uusi puheenjohtaja Sari Tanus
  • klo 12–13: Lääkehoito keliakiaan - tule kysymään aiheesta, paikalla Markku Mäki, erikoislääkäri, professori, Tampereen yliopisto
  • klo 13–15: Ravitsemusterapeuttimme Eliisa Girsén tavattavissa
  • klo 15–16: Vieraana Hellapoliisi Kati ja bloggaaja ja keliaakikko Maiju Kauppila - tule tapaamaan!
  • klo 16–18: Keliakiakorvaus ja eduskuntavaalit, sosiaaliturva-asiantuntijamme Minna Halve

• klo 10–12: Ravitsemusterapeuttimme Sanna Arnala tavattavissa
  • klo 12–13: Keliakiakorvaus ja eduskuntavaalit, sosiaaliturva-asiantuntijamme Minna Halve
  • klo 13.30–14.30: Keliakianuoret kokoontuvat. Tule tutustumaan nuoriin ja heidän toimintaansa. Keliakia-aiheisiin kysymyksiin vastaamassa myös LT Pilvi Laurikka
  • klo 14.30–15.30: Vertaistukea blogeista - paikalla Suunnan bloggaajat

Opastamme myös mobiilijäsenkortin käytössä!

Yhdistyksen mukana messuille

Monet keliakiayhdistykset järjestävät yhteiskuljetuksia Lautasella-messuille. Katso alla olevasta listasta tai tapahtumakalenteristamme järjestääkö oma yhdistyksesi messumatkan!

Tietoihin voi tulla kevään mittaan muutoksia. Jos oman yhdistyksesi retkeä ei löydy listalta, kannattaa siis vielä varmistaa onko tieto päivitetty vain yhdistyksen omille sivuille.

Yhdistysten messumatkat:

Etelä-Suomi:

• Etelä-Karjalan keliakiayhdistys ry: Lauantaina 6.4. suunnitteilla bussiretki Lautasella 2019 -messuille Helsingin messukeskukseen. Lisätiedoja retkestä ja ilmoittautumisesta Gluteeniton elämä -lehdessä 2/19.
  • Etelä-Kymen keliakiayhdistys ry: Lauantaina 6.4. teemme bussimatkan Lautasella-messuille. Lisätietoa ensimmäisessä jäsenkirjeessä ja verkkosivuillamme.
  • Kouvolan seudun keliakiayhdistys ry:  Lauantaina 6.4. Lautasella/kevätmessut Helsingin messukeskus. Bussiaikataulu selviää myöhemmin. Ilm. Tuijalle (puh. 040 5183055) 11.–15.3 klo: 6–17. Merkkaa jo kalenteriisi.
  • Uudenmaan keliakiayhdistys ry: Perjantaina 5.4.– lauantaina 6.4. Yhdistyksen edustajia paikalla Lautasella messuilla Helsingin Messukeskuksessa.

Itä-Suomi:

• Itä-Savon keliakiayhdistys ry: Lauantaina 6.4. matkustamme yhdessä Lautasella- ja Kevätmessuille Helsingin Messukeskukseen. Seuraa ilmoitteluamme yhdistyksen nettisivuilla ja Itä-Savon Yhdistyspalstalla. Ilmoittautumiset Jukalle (puh. 050 5413788) tai Annelle (puh.050 350 1006).
  • Keski-Suomen keliakiayhdistys ry: Perjantaina 5.4. – lauantaina 6.4. messumatka bussilla Helsinkiin Lautasella -messuille yhdessä Pohjois-Savon keliakiayhdistyksen kanssa. Hinta sis. bussimatkat, yöpyminen 2 hh Original Sokos Hotelli Helsingissä ja messulippu lauantaille. Ilmoittautuminen ja maksu 20.2. mennessä Hannu.Litja@gmail.com tai 040 539 9362. Matkan hinta on 120 €/jäsen tai 145 €/ei-jäsen. Maksu Pohjois-Savon yhdistyksen tilille FI26 5068 0620 2436 24 viite 3609. Pohjois-Savolle on varattu alustavasti 40 ja Keski-Suomelle 10 paikkaa. Bussi lähtee Iisalmesta ja Jyväskylästä. Mukaan pääsee Vaajakosken ABC:ltä pe klo: 11:10. Paluumatka la 6.4. lähtee Helsingin messukeskukselta klo: 18.
  • Pohjois-Savon keliakiayhdistys ry: Perjantaina 5.4. – Lauantaina 6.4. matka Helsinkiin Lautasella 2019 -messuille, yhdessä Keski-Suomen keliakiayhdistyksen kanssa. Matkan hinta 120 €/jäsen ja 145 €/ei-jäsen. Maksu yhd. tilille FI26 5068 0620 2436 24, viitenumero 3609. Hinta sis. edestakaisen bussimatkan, yöpymisen 2 hh Original Sokos Hotelli Helsingissä ja messulipun lauantaille. Ilmoittautumiset ja maksu 20.2. mennessä Hannu.Litja@gmail.com tai puh. 040 539 9362. Matkareitti Iisalmi-Lapinlahti-Siilinjärvi-Kuopio-Leppävirta-Varkaus-Vaajakoski-Helsinki ja paluu samaa reittiä.

Lounais-Suomi:

• Porin seudun keliakiayhdistys ry:  Lauantaina 6.4. Lautasella-messut Helsingin Messukeskuksessa. Lähtö klo: 7 Porista. Paluumatkalla pysähdymme Humppilassa. Hinta 25 € sis. bussimatkat, pääsylipun messuille ja aamiaisen. Sitova ilmoittautuminen 20.3. mennessä (max 50 hlö) Helleville p. 044 0210 147. maksu yhd. tilille FI05 1269 3000 6490 36.
  • Salon seudun keliakiayhdistys ryLauantaina 6.4. Lautasella-messut Helsingin Messukeskuksessa. Lähtö klo 8.30 Salon torilta. Lähtö takaisin Saloon klo 17. Hinta jäsenille 20 €, ei jäsenille 25 € sis. bussimatkat ja pääsylipun messuille. Sitova ilmoittautuminen 20.3. mennessä (max 50 hlö) Sirkalle 050 546 4466. Maksu yhd. til. FI34 5410 0220 0724 28.
  • Turun seudun keliakiayhdistys ry: Lauantaina 6.4. yhteiskuljetus bussilla Lautaselle-messuille. Lähtö klo 8.30 Raisiosta. Muut pysäkit ovat Turku, linja-autoasema - Turku, Hautausmaan kappelin pysäkki - Kaarina, keskustan pikavuoropysäkki - Paimio, moottoritien liittymän 11 ramppi. Bussikyydin hinta jäsenille 10 €/ aikuinen, 5 € / lapsi alle 12 v. ja ei jäsenille 15 € / aikuinen; 10 € / lapsi alle 12 v. Katso tarkemmat aikataulut ja tiedot ja ilmoittaudu mukaan https://keliakiaturku.nettilomake.fi/form/7039

Länsi-Suomi:

• Päijät-Hämeen keliakiayhdistys ry: Lautasella -messu bussikuljetus, aikataulu varmistuu kevään mittaan. Voit jo ilmoittautua paijathameen.keliakiayhdistys@gmail.com tai soita arkisin klo 18.30–20 Tiinalle 044 592 7290.
  • Seinäjoen seudun keliakiayhdistys ry: Lauantaina 6.4. klo 10–18 Lautasella Messut. Junalla Seinäjoki-Messukeskus Pasila-Seinäjoki, oppaat mukana asemilla, lisätietoja ja ennakkoilmoittautuminen 10.2. Sarille p. 050 5579525.
  • Vaasan seudun keliakiayhdistys ry: Perjantaina 5.4.– lauantaina 6.4. Lautasella- Messut Helsingissä. Jos kiinnostusta lähteä mukaan, ilmoittakaa jo nyt Anjalle p. 040 7028270/anja.kangasniemi@suomi24.fi, EI Sitova ilmoitus.

Pohjois-Suomi:

Messuille on helppo tulla

Messukeskus sijaitsee 300 metrin päässä junalta

Messukeskus sijaitsee Helsingin Pasilassa, minne on erinomaiset liikenneyhteydet. Pasilan asema on 300 metrin kävelymatkan päässä Messukeskuksesta. Kaikki lähi- ja kaukojunat pysähtyvät Pasilan asemalla, josta pääsee alikulkutunnelin kautta suoraan Messukeskukseen.

Messukeskus kartalla:

Onnibussi -20%

Onnibus tarjoaa –20% alennuksen matkoista Helsinkiin/Helsingistä kampanjakoodilla.
Varaus tulee tehdä viimeistään päivää ennen messutapahtuman alkua. Kampanjakoodi LAUTASELLA2019. Matkustusaika Helsinkiin: 4.-6.4.  ja Helsingistä: 5.-7.4. Katso pysähdyspaikat www.onnibus.com

Huom! Katso myös valmis bussipalvelu
Messukeskuksen uusi tilausajopalvelumessubussi tuo ryhmäsi messuille edullisesti ja kätevästi.

Varaa ryhmämatka junaan

VR:n verkkokaupasta voit ostaa ryhmällenne edullisia Säästö- tai Peruslippuja korkeintaan kymmenen lippua kerrallaan.
Yli kymmenen matkustajan ryhmämatkaa varten pyydä räätälöity tarjous VR:n ryhmämyynnistä; ryhmamyynti@vr.fi, puhelimitse p. 0600 19955 (1,99€ +pvm/vastattu puhelu) tai lomakkeella.

Ravintola- ja kahvilapalvelut Messukeskuksessa

Lautasella-messujen ajan Messukeskuksen Eat&Meet -ravintolassa on täysin gluteeniton lounasbuffet pe ja la klo 10.30–15.
Buffet sisältää runsaan gluteenittoman leipäpöydän levitteineen sekä kahvin/teen 15,50€/hlö.
Lapset ruokailevan aikuisen seurassa: 0–4-vuotiaat ilmaiseksi ja 5–12-vuotiaat 1€/ikävuosi.
Näytteilleasettajat: ennakkoon ostettu lounas 13,50 € arvolipukkeella.

Lautasella-messuhallissa sijaitseva Näköalakahvila Café 5:n toinen vitriini sisältää messujen ajan ainoastaan gluteenittomia vaihtoehtoja. Tarjolla on laaja valikoima makeita ja suolaisia leivonnaisia.

Gluteeniton lounasbuffet Ravintola Eat & Meet 5-6.4.2019 klo 10.30-15

Viherversosalaattia M,G
Paahdettua myskikurpitsaa ja leipäjuustoa L,G
Broccoli ColeSlaw M, G
Savustettua kirjolohta, Remoulade L, G
Kasvis Caponata M, G
Parsarisottoa L, G
Jälkiruokabuffet:
Mini Brownie M, G
Jogurtti PannaCotta, rosmariinihunajaa L, G
Minttu-melonishotti M,G

Viherversosalaattia M,G
Perunasalaattia ja savulohta M, G
Mausteinen Kik-herne-kvinoa salaatti M, G
Peruna-kukkakaali curry "Masaman" M,G
Sitruuna-rucola pastaa  L, G (pähkinätön)
Butter Chicken L, G

Jälkiruokabuffet:
Macarons L, G
Lakritsavanukas, päärynää L, G
Kurkumashotti L, G

G= Gluteeniton L= Laktoositon M= Maidoton

Buffet sisältää runsaan gluteenittoman leipäpöydän levitteineen sekä kahvin/teen.

Yksityisasiakkaat

Lounaslipukkeita voi ostaa käteisellä, pankkikortilla ja luottokortilla Eat & Meet ravintolasta ja Stop& shop kioskista. Etukäteen tai paikanpäällä maksettuja lipukkeita ei lunasteta takaisin.

Yritysasiakkaat

Yrityksillä on mahdollisuus tilata lipukkeita laskutuksen kautta Fazerin myyntipalvelusta (fazer.sales@messukeskus.com / +358 (0)40 450 3252). Laskutussopimuksella ostettuja lipukkeita on mahdollista palauttaa kuluvan messun messu- ja purkuaikana veloituksetta. Tehdessä tilauksen viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa, lipukkeet ehditään postittamaan ennakkoon. Tämän jälkeen lipuketilaus noudettava paikan päältä. Messujen jälkeen palautettavista lipukkeista peritään 35 € palautuskulu. Laskutuslisä kotimaassa on 25 €, ulkomaan laskutuslisä 40 €.

Tervetuloa näytteilleasettajaksi ainutlaatuisille Lautasella 2019 -messuille!

Lautasella 2019 -messut järjestetään pe–la 5.–6.4.2019 Helsingin Messukeskuksessa. Messut järjestetään omana tapahtumanaan suosittujen Kevätmessujen yhteydessä.

Lautasella 2019 -messutapahtuma kokoaa eri erityisruokavaliot saman katon alle Helsingin Messukeskukseen ensi keväänä toisen kerran. Messuilla on oma Gluteeniton elämä -alue, missä esitellään, myydään ja maistatetaan pelkästään gluteenittomia tuotteita. Luennot, tietoiskut ja näytöskeittiön esitykset antavat ideoita ja vinkkejä hyvään, turvalliseen ja maukkaaseen arkeen.

Varaa nyt osastopaikkasi – täällä sinun yrityksesi tulee olla mukana!

Keliakialiitto vastaa edelleen messujen Gluteeniton elämä -alueen osastomyynnistä sekä näkyvyyksistä.
Vielä on muutamia osastopaikkoja jäljellä -otathan yhteyttä ja keskustellaan lisää!
Katso Lautasella 2019 -messujen kaikki näytteilleasettajat täältä

Tuoteryhminä messutapahtumassa ovat:

• Gluteenittomat tuotteet ja palvelut
  • Vegaanituotteet
  • Allergiaruokavaliot
  • Raakaruoka

Miten osallistua?

• voit varata tilan ja suunnitella mieleisesi osaston itse
  • voit valita pakettiosaston valmiista vaihtoehdoista
  • voit näkyä Keliakialiiton ja Messukeskuksen mainospaikoissa
  • voit olla mukana markkinoinnissa
  • voit toteuttaa ohjelmaa kanssamme

Ota yhteyttä:

Marjo Jokinen

marjo.jokinen(at)keliakialiitto.fi

Katso Lautasella 2018 -messujen tietoiskut ja luennot tallenteina täältä

Tallensimme osan vuoden 2018 esityksistä jäsentemme katsottavaksi. Valmiit videot löydät linkkeinä alla olevista listauksista.

Luennot:

Katri Kaukinen, professori, Tampereen yliopisto