Gluteenittomia tuotteita 2023 -opas auttaa ruokaostoksilla

Uutisen tyyppi: Uutinen

Keliakialiiton julkaisema Gluteenittomia tuotteita 2023 -opas löytyy PDF-muodossa verkkosivuiltamme ja mobiilijäsenkortista. Jäsenet saavat paperisen oppaan kotiinsa Gluteeniton elämä 2/2023 -lehden välissä.

• Julkaistu
  • Teksti Keliakialiitto

Gluteenittomia tuotteita 2023 -oppaaseen on koottu ruokakaupoissa myytäviä gluteenittomia tuotteita. Gluteenittomat tuotteet voivat sisältää gluteenitonta kauraa ja/ tai gluteenitonta vehnä- tai ohratärkkelystä. Osa yrityksistä on ilmoittanut, jos tuote ei sisällä vehnätärkkelystä tai kauraa tai se on laktoositon.

Vuoden 2023 opas antaa kattavan kuvan tämänhetkisestä gluteenittomien tuotteiden valikoimasta ja helpottaa arjen valintoja. Mukana on tuttujen tuotteiden lisäksi myös paljon uutuustuotteita.

– Etenkin kaurasta valmistettuja juomia, välipaloja, jäätelöitä ja ruoanvalmistustuotteita on tullut markkinoille ilahduttavan paljon lisää, kertoo Keliakialiiton markkinoinnin asiantuntija Tarja Heimolehto.

Oppaan avulla yritämme tuoda gluteenittomia tuotteita lähemmäksi kuluttajia ympäri Suomen.

– Jos oppaasta löytyvää kiinnostavaa tuotetta ei löydy kaupastasi, voit pyytää kauppiasta tilaamaan tuotetta tai tilata sitä itse verkkokaupasta. Oppaasta voit myös hakea vinkkejä leipomomyymälöistä ja kahviloista, Heimolehto vinkkaa.

Keliakialiiton vuosittain kokoamasta oppaasta hyötyvät gluteenitonta ruokavaliota noudattavat, heidän läheisensä ja esimerkiksi ravitsemisalan ja terveydenhuollon ammattilaiset.

Kätevimmin opas kulkee kaupassa mukanasi Keliakialiiton mobiilijäsenkortissa. Katso ohjeet mobiilijäsenkortin tilaamiseen.

Verkkosivuillamme on lisää listauksia tuoteryhmistä, joita ei ole koottu Gluteenittomia tuotteita 2023 -oppaaseen.
Paperista opasta voi tilata verkkokaupastamme hintaan 2,15 euroa (+ toimituskulut).

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Evästeasetuksesi on tallennettu.