Lasten toiminta

• gluteeniton ruokavalio
  • keliakia
  • lapset

Kaipaako lapsesi keliaakikkokavereita tai haluatko itse keliaakikon vanhempana päästä juttelemaan toisten keliaakikkolasten vanhempien kanssa? Keliakialiiton lastentoiminta tarjoaa hauskoja kokemuksia ja yhdessäoloa. Tapaamisissa lapsi huomaa, ettei ole ainoa keliaakikko ja saa syödä vapaasti kaikkea tarjolla olevaa, sillä ruokailut ovat aina täysin gluteenittomia. Ohjelmassa on lähes aina yhteisen tekemisen lisäksi myös jokin keliakiaan liittyvä luento aikuisille.

Yhdistysten paikallisten tapahtumien lisäksi Keliakialiitto järjestää vuosittain valtakunnallisen lastentapahtuman jossain päin Suomea.

Miten mukaan?

Keliakiajärjestön jäsenenä pääset ilmoittautumaan mukaan kaikkiin tapahtumiimme ja esimerkiksi lapsille suunnatuille leireille ja sopeutumisvalmennuskursseille. Tulevat tapahtumat löydät Tapahtumat-sivultamme ja Gluteeniton elämä -lehden Lapsiperheet-sivulta. Paikallisten yhdistysten toiminnasta voit kysyä myös suoraan omasta yhdistyksestäsi. Jos sinulla on idea uudenlaisesta toiminnassa, voit ehdottaa sitä yhdistyksellesi ja lähteä mukaan toteuttamaan sitä!

Valtakunnalliset tapahtumat tarjoavat yhteisiä elämyksiä

Keliakialiitto järjestää vuosittain valtakunnallisen lastentapahtuman, johon ovat tervetulleita osallistumaan lapsikeliaakikot ja heidän perheensä ympäri Suomen.

Marraskuussa 2017 järjestetyssä Kädet jauhoissa -leivontatapahtumassamme lapset ja isovanhemmat leipoivat yhdessä samaan aikaan viidellä eri paikkakunnalla: Oulussa, Kuopiossa, Espoossa, Seinäjoella ja Turussa.

Tapahtuma oli osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa, ja se järjestettiin Keliakialiiton 40-vuotisjuhlavuonna järjestettyjen arpajaisten tuotoilla.

Etsi tulevia valtakunnallisia lastentapahtumia Tapahtumat-sivulta!

Perheleireillä saat uusia ystäviä

Keliakialiiton valtakunnallisilla perheleireillä on hyvin aikaa löytää uusia ystäviä sekä saada ja antaa vertaistukea niin aikuisten omissa keskusteluhetkissä kuin lastenkin kesken.

Leiriohjelmiimme kuuluu aina mukavaa yhdessäoloa, gluteenittomista herkuista nautiskelua ja monipuolista puuhastelua sekä sisällä että ulkona.

Kuvan Valtakunnallisella perheleirillä Eurajoella syyskuussa 2017 esimerkiksi saunottiin, leikittiin, pelattiin, askarreltiin ja järjestettiin vauhdikkaat olympialaiset.

Etsi tulevia perheleirejä Tapahtumat-sivulta!

Yhdistyksissä tapahtuu ympäri Suomen

Paikalliset keliakiayhdistykset järjestävät lapsille erilaista toimintaa ympäri Suomen.

Yhdistysten lastentapahtumissa pääset retkeilemään kiinnostaviin paikkoihin, kokemaan unohtumattomia elämyksiä ja esimerkiksi askartelemaan tai leipomaan yhdessä muiden keliaakikkolasten kanssa.

Etsi yhdistyksesi tulevia tapahtumia Tapahtumat-sivulta!

Sopeutumisvalmennuskursseilta perhe saa tietoa ja vertaistukea

Keliakialiitto järjestää säännöllisesti myös lapsiperheille suunnattuja sopeutumisvalmennuskursseja.

Sopeutumisvalmennuskursseilla saat tietoa keliakiasta ja sen hoidosta sekä gluteenittomista tuotteista ja leivonnasta, tutustut muihin keliaakikkoihin ja pääset saamaan ja antamaan vertaistukea.

Etsi tulevia sopeutumisvalmennuskurseja Tapahtumat-sivulta!

Lasten- ja perhetapahtumien peruutusehdot

• Tapahtumien ilmoittautuminen on sitova
  • Jos perhe ilmoittaa peruutuksesta yli kaksi viikkoa ennen tapahtumaa, veloitamme järjestämispaikan Keliakialiitolta perimät maksut.
  • Jos peruutus tehdään alle kaksi viikkoa ennen tapahtumaa, ja peruutukseen on liitetty lääkärintodistus, veloitamme järjestämispaikan Keliakialiitolta perimät kulut ja 15% osallistumismaksusta.
  • Jos peruutus tehdään alle kaksi viikkoa ennen tapahtumaa ilman lääkärintodistusta, veloitamme järjestämispaikan Keliakialiitolta perimät kulut ja 35% osallistumismaksusta.