Lasten toiminta

Kaipaako lapsesi keliaakikkokavereita? Haluatko itse keliaakikon vanhempana päästä juttelemaan toisten vanhempien kanssa? Keliakialiiton lastentoiminta tarjoaa hauskoja kokemuksia ja yhdessäoloa. Tapaamisissa lapsi huomaa, ettei ole ainoa keliaakikko ja saa syödä vapaasti kaikkea tarjolla olevaa, sillä ruokailut ovat aina täysin gluteenittomia. Ohjelmassa on lähes aina yhteisen tekemisen lisäksi myös jokin keliakiaan liittyvä luento aikuisille.

Yhdistysten paikallisten tapahtumien lisäksi Keliakialiitto järjestää vuosittain valtakunnallisen lastentapahtuman jossain päin Suomea.

Miten mukaan?

Keliakiajärjestön jäsenenä pääset ilmoittautumaan mukaan tapahtumiimme ja esimerkiksi lapsille suunnatuille leireille ja sopeutumisvalmennuskursseille. Tulevat tapahtumat löydät Tapahtumat-sivultamme ja Gluteeniton elämä -lehden Lapsiperheet-sivulta. Paikallisten yhdistysten toiminnasta voit kysyä myös suoraan omasta yhdistyksestäsi. Jos sinulla on idea uudenlaisesta toiminnassa, voit ehdottaa sitä yhdistyksellesi ja lähteä mukaan toteuttamaan sitä!

Valtakunnalliset tapahtumat tarjoavat yhteisiä elämyksiä

Keliakialiitto järjestää vuosittain valtakunnallisen lastentapahtuman, johon ovat tervetulleita osallistumaan lapsikeliaakikot ja heidän perheensä ympäri Suomen.

Etsi tulevia valtakunnallisia lastentapahtumia Tapahtumat-sivulta!

Perheleireillä saat uusia ystäviä

Perheleiri 2021 Kuopiossa Rauhalahden kylpylässä

Keliakialiiton valtakunnallinen supersuosittu perheleiri järjestetään tänä vuonna monipuolisessa ja hauskassa Rauhalahden kylpylähotellissa Kallaveden rannalla Kuopiossa 20.22.8.2021. Tule mukaan!

Leiri on suunnattu 414-vuotiaille keliaakikoille tai muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitseville lapsille ja heidän perheilleen.

Leirillä majoitutaan perhehuoneissa tai 2 hengen huoneissa mukavuuksin. Hintaan sisältyy täysihoito (aamiainen, lounas, päviällinen, iltapala, päätöskakkukahvit), kylpylän vapaa käyttö, leiriohjelma ja tapaturmavakuutus. Leiri alkaa perjantaina klo 16 ja päättyy sunnuntaina klo 13.

Leiriohjelmiimme kuuluu aina mukavaa yhdessäoloa, gluteenittomista herkuista nautiskelua, ohjattua ja vapaata tekemistä sekä sisällä että ulkona. Perheleireillä on hyvin aikaa löytää uusia ystäviä sekä saada ja antaa vertaistukea niin aikuisten kuin lastenkin kesken. Ohjelmassa on yksi ohjattu aikuisten oma luento- ja keskusteluhetki, muutoin lapset ja vanhemmat puuhastelevat leirillä yhdessä ja ohjelma on suunnattu koko perheelle.

Lisätietoja, hinnat ja ilmoittautuminen tästä.

Yhdistyksissä tapahtuu ympäri Suomen

Paikalliset keliakiayhdistykset järjestävät lapsille erilaista toimintaa ympäri Suomen.

Yhdistysten lastentapahtumissa pääset retkeilemään kiinnostaviin paikkoihin, kokemaan unohtumattomia elämyksiä ja esimerkiksi askartelemaan tai leipomaan yhdessä muiden keliaakikkolasten kanssa.

Etsi yhdistyksesi tulevia tapahtumia Tapahtumat-sivulta!

Sopeutumista tukevilta kursseilta perhe saa tietoa ja vertaistukea

Keliakialiitto järjestää säännöllisesti myös lapsiperheille suunnattuja sopeutumista tukevia kursseja.

Kursseilla saat tietoa keliakiasta ja sen hoidosta sekä gluteenittomista tuotteista ja leivonnasta, tutustut muihin keliaakikkoihin ja pääset saamaan ja antamaan vertaistukea.

Etsi tulevia sopeutumista tukevia kursseja Sopeutumista tukevat kurssit-sivulta.

Lasten- ja perhetapahtumien peruutusehdot

• Tapahtumien ilmoittautuminen on sitova.
  • Jos perhe ilmoittaa peruutuksesta yli kaksi viikkoa ennen tapahtumaa, veloitamme järjestämispaikan Keliakialiitolta perimät maksut.
  • Jos peruutus tehdään alle kaksi viikkoa ennen tapahtumaa, ja peruutukseen on liitetty lääkärintodistus, veloitamme järjestämispaikan Keliakialiitolta perimät kulut ja 15 % osallistumismaksusta.
  • Jos peruutus tehdään alle kaksi viikkoa ennen tapahtumaa ilman lääkärintodistusta, veloitamme järjestämispaikan Keliakialiitolta perimät kulut ja 35 % osallistumismaksusta.