Koulutusta gluteenittomuudesta horeca-ammattilaisille

Keliakialiitto järjestää hotelli-, ravintola- ja cateringalan ammattilaisille koulutusta gluteenittomuuteen liittyvistä asioista.

Tervetuloa Keliakialiiton koulutuksiin!

Keliakialiitto järjestää hotelli-, ravintola- ja cateringalan ammattilaisille maksuttomia verkkoluentoja. Lisäksi voit tilata meiltä juuri sinun yrityksesi tarpeisiin räätälöidyn koulutuksen, joka voidaan toteuttaa etäyhteydellä tai esimerkiksi yrityksen omissa tiloissa.

Verkkoluennot eli webinaarit

Järjestämme hotelli-, ravintola- ja cateringalan ammattilaisille maksuttomia verkkoluentoja, joita pitävät Keliakialiiton omat tai vierailevat asiantuntijat. Verkkoluentoa voit seurata kotikoneeltasi, läppäriltä, tabletilta tai vaikka älypuhelimelta. Seuraamiseen tarvitset toimivan, vähintään 10 Mb verkkoyhteyden.

Verkkoluentoihin pitää ilmoittautua viimeistään luentopäivänä kello 10 mennessä. Luennot tallennetaan ja linkki luentotallenteeseen lähetetään kaikkien ilmoittautuneiden sähköpostiin automaattisesti luennon jälkeen. Tallenne on linkin kautta katsottavissa kolmen viikon ajan. Näin voit katsoa verkkoluennon itsellesi sopivana ajankohtana luennon jälkeen, jos esitysaika ei sovi sinulle. Linkin kautta luennon voi myös näyttää työkaverille tai esimerkiksi alan opiskelijoille.

Verkkoluennot alkavat yleensä kello 16 ja ne kestävät noin tunnin. Asiantuntijoiden osuuteen on varattu 40–50 minuuttia, jonka jälkeen on aikaa vastata osallistujien lähettämiin kysymyksiin. Kysymyksiä kulloinkin aiheena olevasta teemasta voi esittää etukäteen ilmoittautumislomakkeella sekä luennon aikana chatin eli keskustelualueen kautta. Webinaareissa voi olla mukana myös kaupallista yhteistyötä.

Verkkoluennot vuonna 2024

Torstaina 22.2. Huomioi ruoka-allergiset asiakkaasi

Haluatko päivittää ja täydentää tietojasi yleisimmistä ruoka-allergioista, jotta voit paremmin palvella asiakkaitasi? Tässä webinaarissa käydään läpi perustietoa ruoka-allergioista (maito, muna, vilja, pähkinä, kala) ja allergisten asiakkaiden huomioinnista ammattikeittiöillä. Webinaari on erityisesti suunnattu päiväkoti- ja kouluruokailuun ja lounasravintoloille, mutta kaikki aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita. Webinaari järjestetään yhteistyössä Allergia-, iho- ja astmaliiton kanssa. Asiantuntijana Anu Sauliala.
Webinaari tallennetaan ja tallenne on katsottavissa kolmen viikonajan.

Ilmoittaudu Huomioi ruoka-allergiset asiakkaasi -webinaariin

Torstaina 11.4. Gluteenittomaan ruokavalioon soveltuvia ja soveltumattomia ainesosia ja elintarvikkeita

Voiko vehnää sisältävää soijakastiketta käyttää gluteenittomaan ruokaan? Entä muita maustekastikkeita, jotka sisältävät tällaista soijaa? Mitä on soijapaputahna ja soveltuuko se keliaakikoille? Onko mallasuute gluteenitonta? Entä lakritsi? Mietitkö elintarvikkeiden ainesosalistoja lukiessasi joidenkin ainesosien soveltuvuutta gluteenittomaan ruokavalioon?
Tässä webinaarissa käydään läpi sellaisia tuotteita ja tuotteiden sisältämiä ainesosia, joiden soveltuvuus gluteenittomaan ruokavalioon herättää usein kysymyksiä ja hämmennysta. Kirjaa ilmoittautuessasi sinua hämmentänyt tai ihmetyttänyt tuote tai aineosa ilmoittautumislomakkeeseen, niin otamme varmimmin juuri sen esiin webinaarissa. Webinaari tallennetaan ja tallenne on katsottavissa kolmen viikon ajan.

Ilmoittaudu Soveltuvia ja soveltumattomia ainesosia ja elintarvikkeita -webinaariin

Torstaina 16.5. Gluteeniton asiakas kahvilassa

Kesä lähestyy ja ihmiset liikkuvat ympäri Suomea. Haluaisitko kahvilaasi lisää asiakkaita? Onko kahvilassasi tarjolla gluteenittomia leivonnaisia ja muita tuotteita? Haluaisitko palvella gluteenitonta ruokavaliota noudattavia asiakkaitasi paremmin ja tarjoilla heille turvallisia gluteenittomia tuotteita ilman turhia varoituksia? Webinaarin teemana on gluteenittomuuden huomiointi kahvilassa, tuotteiden sijoittelu, kontaminaation esto, tuotteiden suojaus ja merkinnät. Webinaarin tallenne on katsottavissa keliakiaviikon loppuun eli 8.9.2024 saakka.

Ilmoittaudu Gluteeniton asiakas kahvilassa -webinaariin

Tilauskoulutukset

Onko työyhteisössänne tarve ajantasaistaa ja vahvistaa henkilöstön gluteenitonta osaamista? Räätälöidään juuri teidän tarpeisiinne sopiva koulutuskokonaisuus joko etä- tai lähitoteutuksena. Organisaatiokohtainen koulutus mahdollistaa suuremmankin ryhmän osallistumisen koulutukseen samanaikaisesti myös eri organisaatioyksiköistä tai eri paikkakunnilta. Vaihtoehtoisesti voitte tilata myös pienemmälle ryhmälle suunnatun, tiiminne tarpeita parhaiten tukevan koulutuksen.
Kysy lisätietoja ja pyydä meiltä tarjous koulutuksesta koulutus@keliakialiitto.fi.