Ravitsemisalan ammattilaisten webinaarit eli verkkoluennot

Koronaepidemian seurauksena Keliakialiitto siirsi hotelli-, ravintola- ja cateringalan ammattilaisten koulutukset verkkoon. Vuoden 2022 aikana järjestetään kuusi verkkoluentoa eli webinaaria, keväällä kolme ja syksyllä kolme.

Webinaareihin pitää ilmoittautua viimeistään webinaaripäivänä kello 10 mennessä. Webinaarit tallennetaan ja tallennelinkki lähetetään kaikille ilmoittautuneille. Tallenne on linkin kautta katsottavissa kolmen viikon ajan. Näin voit katsoa webinaarin itsellesi sopivana ajankohtana myöhemmin, jos webinaarin esitysaika ei sovi sinulle. Linkin kautta webinaarin voi myös näyttää työkaverille tai esimerkiksi alan opiskelijoille.. Webinaarit ovat maksuttomia.

Webinaarit alkavat klo 16 ja ne kestävät noin 50 minuuttia. Asiantuntijoiden osuuteen on varattu 30–40 minuuttia, jonka jälkeen on aikaa vastata osallistujien lähettämiin kysymyksiin. Kysymyksiä kulloinkin aiheena olevasta teemasta voi esittää etukäteen ilmoittautumislomakkeella sekä webinaarin aikana chatin eli keskustelualueen kautta. Etukäteiskysymyksiin, jotka on esitetty noin viikkoa ennen webinaaria, pyritään vastaamaan. Webinaareissa voi olla mukana myös kaupallista yhteistyötä.

Webinaari on verkkoluento, jota voit seurata kotikoneeltasi, läppäriltä, tabletilta tai vaikka älypuhelimelta. Seuraamiseen tarvitset toimivan, vähintään 10 Mb verkkoyhteyden.

Webinaarit keväällä 2022

Keskiviikkona 11.5. Erilaiset gluteenittomat asiakkaat
Yhä useampi kahvila- ja ravintola-asiakas pyytää annoksensa gluteenittomana. Mistä eri syistä asiakkaat noudattavat gluteenitonta ruokavaliota? Onko eri syistä noudattavien gluteenittomuuden tarkkuudessa eroja? Mitä tämä tarkoittaa ammattikeittiöiden arjessa? Jos on erilaisia gluteenittomia asiakkaita, voiko olla erilaisia gluteenittomia annoksia ja tuotteita? Pitääkö kaikkien kanssa olla yhtä tarkka? Miten jokaisen asiakkaan voi palvella hyvin?.

Ilmoittaudu Erilaiset gluteenittomat asiakkaat -webinaaariin

Webinaarit syksyllä 2022

Tiistaina 30.8. Gluteenittomia tuotteita ammattikeittiöille
Webinaarissa gluteenittomien tuotteiden valmistajat esittelevät Horeca-sektorille suunnattuja tuotteitaan. Tässä vuoden toisessa tuotewebinaarissa omista gluteenittomista tuotteistaan ovat kertomassa Helsingin Mylly Oy ja Rollfoods. Mukana myös syksyn uutuustuotteita.

Ilmoittaudu Gluteenittomia tuotteita ammattikeittiöille -webinaariin

Keskiviikkona 26.10. Milloin ruoan voi merkitä gluteenittomaksi?
Mitä eroa on allergeenimerkinnällä ja erityisruokavaliomerkinnällä? Milloin annos/ruoka on gluteeniton? Mitä/millaisia raaka-aineita voi käyttää gluteenittomaan annokseen? Mitä allergeenit ovat ja miten ne merkitä?

Ilmoittaudu Milloin ruoan voi merkitä gluteenittomaksi -webinaariin

Keskiviikkona 23.11. Kaura gluteenittomassa ruokavaliossa
Mitä on gluteeniton kaura, millaiset kauratuotteet soveltuvat gluteenittomaan ruokavalioon? Mitä hiutaleita, leseitä tai maitoa korvaavia kauratuotteita voi käyttää ammattikeittiöllä gluteenittomille asiakkaille.

Ilmoittaudu Kaura gluteenittomassa ruokavaliossa -webinaariin

Kerromme webinaareista myös uutiskirjeissä. Jos et vielä saa kuusi kertaa vuodessa ilmestyvää, ravitsemisalan ammattilaisten uutiskirjettä, tilaa se tästä: Uutiskirje ravitsemisalan ammattilaislle

Räätälöidyt koulutukset

Kiinnostaisiko yritystäsi koulutus gluteenittomuuteen liittyen? Keliakialiiton ammattilaiset auttavat!

Räätälöidään juuri teidän tarpeisiinne sopiva koulutuskokonaisuus. Järjestämme myös räätälöityjä koulutuksia etäyhteyksillä.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous koulutuksesta koulutus@keliakialiitto.fi.

Ravitsemisalan ammattilaisten koulutusilmoittautumisten, uutiskirjelistalle ilmoittautumisen ja ammattilaisille tehtyjen kyselyiden rekisteriseloste.