Gluteeniton kananmuna-kasviswokki

1 rkl soijakastiketta
2 rkl sweet chili kastiketta
⅓ tl mustapippuria rouheena

Esivalmistelu: Ota pakastepaprika sulamaan huoneen lämpöön. Pese ja kuori porkkanat ja raasta ne karkealla raastinraudan terällä raasteeksi. Leikkaa kaali ohueksi suikaleeksi. Kuori valkosipulinkynsi ja leikkaa pieniksi paloiksi.

Wokin valmistaminen: Riko kananmunat kulhoon. Laita paistinpannu lämpenemään liedelle ja lisää kuumalle pannulle ruokaöljy ja kananmunat. Paista kananmunia paistinpannulla pienehköksi murusiksi. Kaada kypsä kananmunamuru erilliseen astiaan odottamaan kasvisten joukkoon lisäämistä. Lisää kuumalle pannulle ruokaöljy ja valkosipuli. Lisää suikaloitu kaali, porkkanaraaste ja paprikasuikaleet. Paista kasviksia 3–5 minuuttia. Lisää kasvisten joukkoon maustekastikkeet, mustapippurirouhe ja paistettu kananmunamuru.
Jatka kypsentämistä vielä hetki niin, että maut tasaantuvat.

Vinkki: Tarjoile keitetyn riisin tai nuudelin kanssa.
Jos haluat, voit korvata kananmunan jollain muulla proteiinilla, kuten tofulla, kanalla tai lihalla.

Katso video kananmuna-kasviswokin valmistamisesta.

Resepti: Sirpa Gylling, Keliakialiitto
Kuva: Tuulamaria Lempiälä, Keliakialiitto

Ruokaohjeen ravintoarvo 100 g kohden
Kokonaisrasva: 2,66 g
Rasvasta tyydyttynyttä: 0,66 g
Hiilihydraatit: 3,82 g
Suola: 0,31 g

Annoksen hinta

Neljän annoksen hinta yhteensä on alle 3,50 euroa. Hinta perustuu alkuvuoden 2023 hintatietoihin.

Lisätietoa edullisesta ja terveellisestä gluteenittomasta arkiruoasta

Täältä löydät lisätietoa mahdollisimman edullisesta ja ravitsemussuositusten mukaisesta gluteenittomasta arkiruoasta.

Evästeasetuksesi on tallennettu.