Liity jäseneksi - jäsenedut ja -palvelut

Tervetuloa jäseneksi keliakiajärjestöön! Me Keliakialiitossa ja keliakiayhdistyksissä olemme sinua varten. Haluamme varmistaa, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin.

Autamme ja neuvomme jäseniämme monin tavoin, tarjoamme koulutuksia ja vaikutamme yhteiskunnassa siihen, että gluteeniton elämä olisi mahdollisimman sujuvaa.

Liity jäseneksemme!

Keliakiajärjestön jäsenyys kannattaa

Keliakiajärjestön jäseneksi liittyminen on hyvä päätös! Me autamme sinua ja toimimme puolestasi, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin. Jäsenenä saat aina uusimman tiedon gluteenittomasta ruokavaliosta, gluteenittomista tuotteista ja palveluista sekä uusimmista tutkimusuutisista. Monille tärkein jäsenetu on Gluteeniton elämä -lehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Jäseneksi ovat tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet: keliakiaa sairastavat ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevät henkilöt, heidän läheisensä sekä kaikki, jotka ovat työssään tavalla tai toisella tekemisissä keliakian, gluteenittoman ruokavalion, gluteenittomien tuotteiden tai alan tutkimuksen kanssa.

Jäsenetuja ja toimintaa

Liittymällä jäseneksi, saat sekä liitolta että monesta yrityksestä hyviä jäsenetuja, ja voit halutessasi osallistua keliakiayhdistysten toimintaan. Keliakiayhdistykset järjestävät paljon erilaisia tapahtumia, joissa on mahdollisuus kokemusten vaihtamiseen ja vertaistukeen.

Jäseneksi liitytään aina paikalliseen keliakiayhdistykseen. Jäsenmaksu on 25 € / kalenterivuosi.

Jäseneksi voit liittyä tästä: liittymislomake.

Jäsenedut 2020

Liiton palvelut jäsenille

• Ruokavaliohoidon puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Keliakia-asiantuntijalääkärin puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Sosiaaliturvaan ja gluteenittomaan arkeen liittyvä neuvonta
  • Gluteeniton elämä -lehti jäsenetuna viisi kertaa vuodessa
  • Keliakialiitto.fi-verkkosivujen vain jäsenille tarkoitettu materiaali
  • Kuukausittain ilmestyvä sähköpostiuutiskirje
  • Painettu Gluteenittomia tuotteita 2020 -opas (ilmestyy keväällä 2020)
  • Kursseja vastasairastuneille
  • Tuettuja lomia
  • Lasten ja nuorten tapahtumia
  • Aluetoimistojen neuvontapalvelut
  • Jäsenkortilla alennuksia yhteistyökumppaneiden palveluista
  • Uusille jäsenille Tervetuloa-materiaalipaketti

Paikallisten keliakiayhdistysten toiminta

• Gluteenittomat tapahtumat, luennot ja keskustelutilaisuudet
  • Leivonta- ja ruoanvalmistuskurssit
  • Ruokailutapahtumat
  • Kauppakierrokset
  • Retket ja matkat
  • Uusien jäsenten tilaisuudet
  • Vertaistukihenkilöiden palvelut
  • Lisätietoa toiminnasta ja tapahtumista yhdistysten verkko- ja Facebook-sivuilta
  • Kysy myös mahdollisia paikallisia jäsenetuja, joita voit saada jäsenkortilla.

Yhteistyökumppaneidemme tarjoamat edut

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 20 % alennusta

• Foodin-verkkokauppa. Alennus koskee kaikkia verkkokaupan tuotteita. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Foodin.fi
  • Vaasan. Alennus koskee kaikkia Vaasan myymälöistä ostettavia tuotteita. Valikoimissa on kolme gluteeniton leipää. Myymälät: Espoo, Joensuu, Joutseno, Jyväskylä, Kiiminki, Kotka, Kuusankoski, Riihimäki, Rovaniemi, Seinäjoki, Turku, Vantaa. Vaasan.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 15 % alennusta

• Moilas Oy: Moilas myymälä-kahvila Pieksämäellä (Paakarinpolku 1, Naarajärvi). Alennus koskee vain Moilas Gluten-Free tuotteita, kun kertaostos ylittää 15 €. Ei koske kahvila- ja lounastarjoilua. Moilas.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 10 % alennusta

• Aito-kauppa (Tikkulantie 2, Pori, ABC-myymälän yhteydessä). Alennus kaikista normaalihintaisista tuotteista. Ryytiaitta.fi
  • Baba´s Kitchen (Kauppakeskus Tullintori, Tullikstu 6, Tampere). Alennus lasketaan laskun loppusummasta. Babas.fi
  • Fiilis Café & Bistro (Kiinanmyllynkatu 5 A, Turku). Alennus ei koske alkoholia ja gelatoja. Cafefiilis.fi
  • Gluteeniton leipomo ILONA leipomon myymälä (Vikinraitti 4, Lempäälä ja Kaarikatu 8, Piispanristi). Alennus koskee normaalihintaisia tuotteita. ilonaleipomo.fi
  • Glutique cafe (Eerikinkatu 12, Helsinki). Alennus koskee kaikkia tuotteita. Glutique.fi
  • Happy Waffle Hki (Vuorikatu 14, Hki). Alennus koskee kaikkia tuotteita. Happywaffle.fi
  • Hannun 100% Gluteeniton Pirjon Pakarin myymälät Nurmijärvellä (Kauppanummenkuja 3), Seinäjoella (Välskarinkatu 14), Ylöjärvellä (Pallotie 2 A) ja Ylivieskassa (Korjaamontie 12). Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita. Lisäetu: Osta viisi, maksa neljä. pirjonpakari.fi
  • Kahvila-myymälä La Kar de Mumma (Keskustie 2, Hartola). Alennus koskee vain normaalihintaisia Vuohelan gluteenittomia tuotteita. lakardemumma.fi
  • Laineen kukka (Koivulan Liikekeskus, Vanhakoivistontie 3, Pori). Laineenkukka.fi
  • Leipomo Brander konditoria-kahvilat Tampereella: Kahvihuone Mestari Brander (Hallituskatu 13), Cafe Tullintori (Tullintori katutaso), Asema-Brander (Asematunneli), Brander Kauppahalli, Ratikkakahvila (Keskustori) ja Kahvila Brander Pirkkalassa (Haikanvuori 5 A). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. Brander.fi
  • Life Luontaistuotemyymälät Porissa (Isolinnankatu 26, Puuvillan kauppakeskus, Länsi-Porin Prisma ja Mikkolan Prisma). Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita poislukien Ruskovilla. Facebook.com/PoriLife/
  • Porokylän leipomo Oy leipomon myymälä (Työpajankatu 3, Lieksa) ja kahvila-leipomomyymälä (Kyrönrannankatu 2, Nurmes). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. Porokylanleipomo.fi
  • Puhdin testipaketit. Tarjolla Keliakia-testipaketti ja laajempi terveystarkastus. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. Puhti.fi
  • Rax Buffet -ravintolat ympäri Suomen. Rax.fi.
  • Raw´n More (Lauttasaarentie 4, Helsinki). Alennus koskee suolaisia ja makeita leivonnaisia sekä myymälässä että verkkokaupassa. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. Rawandmore.fi
  • Robertsberrie.com -verkkokauppa. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Robertsberrie.com
  • Street Cafe Rovaniemi (Rovakatu 26) 10% alennus erikoiskahveista ja leivontatuotteista sekä 20% alennus normaalihintaisesta lounaasta. soppajasumppi.com
  • Suklaatehdas Dammenberg (Varastotie 1, Lempäälä). Dammenberg.fi
  • SYNLAB Suomi Alennus laboratoriopalveluista. Varaa aikaa puhelimitse tai netistä. Katso laboratoriopaketit täältä.
  • Wanha Kanala (Oripääntie 1120, Niinijoki). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. Wanhakanala.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 5 % alennusta:

• Leipomo-kahvila Geisarinna (Sutelanraitti 1, Kotka). Alennus koskee gluteenittomia leivonnaisia. Geisarinna.fi
  • Raakapuoti.fi-verkkokauppa. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Raakapuoti.fi
  • Ruohonjuuri-verkkokauppa. Alennuskoodilla alennus kaikista normaalihintaisista tuotteista. Koodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Ruohonjuuri.fi
  • SYNLAB Suomi Alennus magneettitutkimuksista. Varaa aikaa puhelimitse tai netistä. SYNLAB magneettitutkimus
  • Virtasalmen Viljatuote Oy:n verkkokauppa ja myymälä (Suholanrannantie 231, Virtasalmi). Alennus koskee Viljatuotteen omia gluteenittomia tuotteita pienistä paketeista 5 kg:n pusseihin. Alennus ei koske säkkituotteita tai jälleenmyyntituotteita. Verkkokaupan vaihtuva alekoodi löytyy Alekoodeja jäsenille -sivulta. Virtasalmenviljatuote.fi

Majoitusta jäsenhintaan:

Hotelleissa jäsenyys tarkistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä. Lisätiedot alennuksista ja kampanjakoodeista Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Scandic Hotels -ryhmän hotellit:
    - Scandic: 10 % alennus päivän FLEX-hinnasta Suomen Scandic-hotelleissa.
    - IHG-hotellit (Holiday Inn, Crowne Plaza, Indigo): 10 % alennus päivän BFR-hinnasta.
    Alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla. Scandichotels.fi

• Hotelli Haikon Kartano & Spa: majoitus kylpylähotellissa alk. 118 €/ huone ja kartanohotellissa alk. 208 €/ huone.  Sopimushintaisia huoneita rajoitetusti. Lisäksi kaikki kuntotestit kaksi yhden hinnalla ja alennuksia yksilöhoidoista. Hotellivaraukset vain verkon kautta, hoitovaraukset joko puh. 0600 130 90 tai hoitovaraamo@haikko.fi. Alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla. Haikko.fi

• Holiday Club: Jäsenet saavat vähintään 15 % alennuksen Holiday Club - kylpylähotellien, Villas- ja Chalets- huoneistojen sekä loma-asuntojen päivän hinnoista. Lisäksi Holiday Club voi tarjota kampanjaluonteisesti lisäetuja. holidayclub.fi Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.

Muita etuja keliakiayhdistysten jäsenkortilla:

• Eckerö Line: -20% henkilölippujen risteily- ja reittimatkojen päivittäisestä verkkokauppahinnasta (226.-9.8.2020 alennus on -10%). Alennuskoodi ja lisätietoja muista eduista Alekoodeja jäsenille -sivulla. Eckeroline.fi
  • Silmäasema: Jäsenedut Keliakialiiton jäsenille perheenjäsenineen: Alennus silmälaseista -30 % (sis. kehykset ja linssit), aurinkolaseista voimakkuuksilla tai ilman -20 %, piilolinsseistä (myymälästä ostettna) -25 %. Lisäksi silmäleikkauksessa käyneille Ray-Ban -aurinkolasit 0 €. Alennusoikeus on ilmoitettava ja jäsenkortti esitettävä ennen kaupan solmimista. Silmäasema.fi
  • Synsam: Jäsenedut Keliakialiiton jäsenille perheenjäsenineen: Synsam Lifestyle -sopimuksen kuukausimaksusta -20 % tai silmälasit -30 %, aurinkolasit -25 % ja piilolinssit -25 %. Edut lasketaan normaalihinnoista eikä niitä voi yhdistää keskenään eikä muihin tarjouksiin. Edut ovat voimassa kaikissa Suomen Synsam-liikkeissä. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.
  • Viking Line: Jäsenedut vapaa-ajan matkoille. Vapaa-ajan matkoja varattaessa ilmoitetaan tuotetunnus. Tuotetunnukset Alekoodeja jäsenille -sivulla.

Jäsenedut ovat henkilökohtaisia ellei toisin mainita. Alennuksen saamiseksi pitää esittää voimassa oleva jäsenkortti (joko paperinen tai mobiili).

Jäsenemme hyötyvät liitosta:

"Keliakiasta ja sen hoidosta liikkuu internetissä huolestuttavan paljon väärää tietoa. On tärkeää, että oikeaa tietoa on saatavilla, ja Keliakialiitolla on sen levittämisessä iso rooli."

"Onneksi löysin keliakiayhdistyksen ja liityin - saan vinkkejä arkeen."

"Teette arvokasta vaikuttamistyötä! Peukku teille!"

"Jospa ruokavaliokorvaus saataisiin takaisin. Kiitos, kun työskentelette asian eteenpäin viemiseksi!"

"Leivontakurssilla opin gluteenittomia ohjeita ja sain neuvoja omiin tekeleisiin."

"Omalla paikkakunnalla on kiva tavata toisia, jotka sairastavat keliakiaa."

"Keliakialiitosta saa sekä vertaistukea että ihan käytännön vinkkejä!"

"Keliakiayhdistysten tapahtumissa näkee toisia samassa tilanteessa olevia ihmisiä, saa uusia ystäviä ja saa varmasti sopivaa ruokaa."

Jäsenasiat

Keliakialiiton jäsenyyteen ja jäsenyyden muutoksiin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä sinua palvelee jäsensihteerimme Tuija Heliövuori.

Monista tavallisista jäsenyyteen liittyvistä muutoksista voit ilmoittaa meille myös sähköisellä lomakkeella.

Päivitä sähköpostiosoitteesi ja kännykkänumerosi

Omia tietojasi pääset muokkaamaan myös itse verkkosivuillamme. Kirjaudu sisään etusivun ylälaidan Kirjaudu-kohdasta, niin pääset Omat tiedot -sivullesi ja voit päivittää tietoihisi esimerkiksi toimivan sähköpostiosoitteesi tai kännykkänumerosi. Osoitteenmuutoksesta emme tarvitse erillistä ilmoitusta, vaan se tulee rekisteriimme automaattisesti maistraatin kautta.

Kun kirjaudut sivuillemme, käyttäjätunnuksena toimii jäsennumerosi, jonka löydät esimerkiksi jäsenkortistasi tai Gluteeniton elämä -lehden takakannesta. Salasana on oletuksena jäseneksi liittymisen aikainen postinumerosi. Suosittelemme kuitenkin, että vaihdat itse salasanasi johonkin muuhun.

Voit myös ilmoittaa muuttuneet tiedot sähköpostitse jasensihteerillemme jasenpalvelut@keliakialiitto.fi