Liity jäseneksi - jäsenedut ja -palvelut

Tervetuloa jäseneksi keliakiajärjestöön! Me Keliakialiitossa ja keliakiayhdistyksissä olemme sinua varten. Haluamme varmistaa, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin.

Autamme ja neuvomme jäseniämme monin tavoin, tarjoamme koulutuksia ja vaikutamme yhteiskunnassa siihen, että gluteeniton elämä olisi mahdollisimman sujuvaa.

Liity jäseneksemme!

Keliakiajärjestön jäsenyys kannattaa

Keliakiajärjestön jäseneksi liittyminen on hyvä päätös! Me autamme sinua ja toimimme puolestasi, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin. Jäsenenä saat aina uusimman tiedon gluteenittomasta ruokavaliosta, gluteenittomista tuotteista ja palveluista sekä uusimmista tutkimusuutisista. Monille tärkein jäsenetu on Gluteeniton elämä -lehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Jäseneksi ovat tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet: keliakiaa sairastavat ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevät henkilöt, heidän läheisensä sekä kaikki, jotka ovat työssään tavalla tai toisella tekemisissä keliakian, gluteenittoman ruokavalion, gluteenittomien tuotteiden tai alan tutkimuksen kanssa.

Jäsenetuja ja toimintaa

Liittymällä jäseneksi, saat sekä liitolta että monesta yrityksestä hyviä jäsenetuja, ja voit halutessasi osallistua keliakiayhdistysten toimintaan. Keliakiayhdistykset järjestävät paljon erilaisia tapahtumia, joissa on mahdollisuus kokemusten vaihtamiseen ja vertaistukeen.

Jäseneksi liitytään aina paikalliseen keliakiayhdistykseen. Jäsenmaksu on 25 euroa.

Jäseneksi on helpointa liittyä täyttämällä tämä lomake. Voit liittyä myös ottamalla yhteyttä keliakiayhdistykseen tai Keliakialiiton jäsenpalveluihin puhelimitse, sähköpostitse tai kirjeitse.

Jäsenedut 2018

Liiton palvelut jäsenille

• Ruokavaliohoidon puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Keliakia-asiantuntijalääkärin puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Sosiaaliturvaan ja gluteenittomaan arkeen liittyvä neuvonta
  • Gluteeniton elämä -lehti jäsenetuna viisi kertaa vuodessa
  • Keliakialiitto.fi-verkkosivujen vain jäsenille tarkoitettu materiaali
  • Kuukausittain ilmestyvä sähköpostiuutiskirje
  • Painettu Gluteenittomia tuotteita 2018 -opas
  • Monipuolinen reseptivalikoima Keliakialiiton verkkosivuilla
  • Kursseja vastasairastuneille
  • Tuettuja lomia
  • Lasten ja nuorten tapahtumia
  • Aluetoimistojen neuvontapalvelut
  • Jäsenkortilla alennuksia yhteistyökumppaneiden palveluista
  • Uusille jäsenille Tervetuloa-materiaalipaketti

Paikallisten keliakiayhdistysten toiminta

• Gluteenittomat tapahtumat, luennot ja keskustelutilaisuudet
  • Leivonta- ja ruoanvalmistuskurssit
  • Ruokailutapahtumat
  • Kauppakierrokset
  • Retket ja matkat
  • Uusien jäsenten tilaisuudet
  • Vertaistukihenkilöiden palvelut
  • Lisätietoa toiminnasta ja tapahtumista yhdistysten verkko- ja Facebook-sivuilta
  • Kysy myös mahdollisia paikallisia jäsenetuja, joita voit saada jäsenkortilla.

Yhteistyökumppaneidemme tarjoamat edut

Keliakialiiton jäsenkortilla 20 % alennusta

Keliakialiiton jäsenkortilla 15 % alennusta

• Moilas GF: leipomon kahvila-myymälä (Paakarinpolku 1, Naarajärvi). Alennus koskee vain Moilas Gluten-Free tuotteita, kun kertaostos ylittää 15 €. Ei koske kahvila- ja lounastarjoilua Moilas.fi
  • Raisio Oatnet Store -verkkokaupasta (englanninkielinen). Alennus koskee Gluten free -kategorian tuotteita. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. oatnetstore.com

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 10 % alennusta

• Cafe & Catering Soppa ja Sumppi (Korkalonkatu 2 C, Rovaniemi): alennus lounaasta. soppajasumppi.com
  • Gluteeniton leipomo ILONA: leipomon myymälä (Vikinraitti 5, Lempäälä). ilonaleipomo.fi
  • Hannun 100% Gluteeniton: leipomon myymälät Nurmijärvellä (Kauppanummenkuja 3), Seinäjoella (Välskarinkatu 14) ja Ylöjärvellä (Pallotie 2 A). Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita. Lisäetu: Osta viisi, maksa neljä. hannungluteeniton.fi
  • Kahvila-myymälä La Kar de Mumma (Kustaantie 7, 19600 Hartola). lakardemumma.fi
  • Leipomo Brander konditoria-kahvilat Tampereella: Kahvihuone Mestari Brander (Hallituskatu 13), Cafe Tullintori (Tullintori katutaso), Asema-Brander (Asematunneli), Brander Kauppahalli ja Kahvila Brander, Lielahtikeskus (Teivaankatu 1). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. brandergluteeniton.fi
  • Leipomo-kahvila GeisaRinna (Sutelanraitti 1, Kotka). Alennus koskee gluteenittomia leivonnaisia geisarinna.fi
  • Pohjolan Peruna Oy:n tehtaanmyymälä (M-marketin tiloissa, Asematie 6, Vihanti) pohjolanperuna.fi
  • Porokylän leipomo Oy: leipomon myymälä (Työpajankatu 3, Lieksa) ja kahvila-leipomomyymälä (Kyrönrannankatu 2, Nurmes). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. porokylanleipomo.fi
  • Rax Buffet -ravintolat. Alennus koskee kaikkia Rax-ravintoloiden tuotteita. rax.fi
  • Splizzeria-ravintola Turussa (Aurakatu 12). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita.  splizzeria.fi
  • Suklaatehdas Dammenberg (Varastotie 1, Lempäälä). dammenberg.fi
  • Virtasalmen Viljatuote Oy:n myymälä (Suholanrannantie 231, Virtasalmi). Alennus koskee Viljatuotteen omia gluteenittomia tuotteita pienistä paketeista 5 kg:n pusseihin. Alennus ei koske säkkituotteita tai jälleenmyyntituotteita. virtasalmenviljatuote.fi
  • Street Cafe Rovaniemi (Rovakatu 26): alennus kaikista tuotteista. soppajasumppi.com
  • Roberts Berrien verkkokaupassa rekisteröitymällä Keliakialiiton koodilla. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.  robertsberrie.com

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 5 % alennusta:

Majoitusta jäsenhintaan:

Hotelleissa jäsenyys tarkistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä. Lisätiedot alennuksista ja kampanjakoodeista Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Holiday Club: Jäsenet saavat vähintään 15 % alennuksen Holiday Club - kylpylähotellien, Villas- ja Chalets- huoneistojen sekä loma-asuntojen päivän hinnoista. Lisäksi Holiday Club voi tarjota kampanjaluonteisesti lisäetuja. 5.10.-22.11.2018 voimassa oleva lisäale oikeuttaa 30%:n alennukseen hotellimajoituksesta Katinkullassa, Kuusamon tropiikissa tai Saariselällä. holidayclub.fi Alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla.
  • Scandic Hotels -ryhmän hotellit: 10 % alennus Scandicin Flex -hinnoista. Alennuskoodi Etuja ja alekoodeja jäsenille -sivulla. Saat alennuksen kaikista huonetyypeistä ja voit tehdä varauksen alennushintaan aina, kun hotellissa on vapaita huoneita. Voit myös muuttaa suunnitelmiasi ja tehdä peruutuksen ilman kustannuksia (max 9 huonetta) saapumispäivänä klo 18 mennessä.

Muita etuja keliakiayhdistysten jäsenkortilla:

• Silmäasema: Alennus silmälaseista -30 %, aurinkolaseista -20 % ja piilolinsseistä -25 %. Lisäksi laserleikkaukset alueellisin voimassaolevin kampanjahinnoin. Joulukuun ajan ystävämyynnin superetuna silmälasit -50% ja aruinkolasit -30%. Alennuskoodi ja ystävämyynnin PDF-muotoinen kutsu Alekoodeja jäsenille -sivulla.  silmaasema.fi
  • Synsam: Alennus silmälaseista -30 %, aurinkolaseista –25 % ja piilolinsseistä - 10 %. Edut ovat voimassa kaikissa Suomen Synsam-liikkeissä. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivullasynsam.fi
  • Viking Line: Jäsenedut vapaa-ajan matkoille. Vapaa-ajan matkoja varattaessa ilmoitetaan tuotetunnus. Tuotetunnukset Alekoodeja jäsenille -sivulla.
  • Eckerö Line: 15% alennus risteily- ja reittimatkojen verkkokauppahinnoista. Etu voimassa 28.2.2019 asti. Alennuskoodi ja tarkemmat tiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla.

Jäsenedut ovat henkilökohtaisia ellei toisin mainita.

Jäsenemme hyötyvät liitosta:

"Keliakiasta ja sen hoidosta liikkuu internetissä huolestuttavan paljon väärää tietoa. On tärkeää, että oikeaa tietoa on saatavilla, ja Keliakialiitolla on sen levittämisessä iso rooli."

"Onneksi löysin keliakiayhdistyksen ja liityin - saan vinkkejä arkeen."

"Teette arvokasta vaikuttamistyötä! Peukku teille!"

"Jospa ruokavaliokorvaus saataisiin takaisin. Kiitos, kun työskentelette asian eteenpäin viemiseksi!"

"Leivontakurssilla opin gluteenittomia ohjeita ja sain neuvoja omiin tekeleisiin."

"Omalla paikkakunnalla on kiva tavata toisia, jotka sairastavat keliakiaa."

"Keliakialiitosta saa sekä vertaistukea että ihan käytännön vinkkejä!"

"Keliakiayhdistysten tapahtumissa näkee toisia samassa tilanteessa olevia ihmisiä, saa uusia ystäviä ja saa varmasti sopivaa ruokaa."

Jäsenasiat

Keliakialiiton jäsenyyteen ja jäsenyyden muutoksiin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä sinua palvelee jäsensihteerimme Tuija Heliövuori.

Monista tavallisista jäsenyyteen liittyvistä muutoksista voit ilmoittaa meille myös sähköisellä lomakkeella.

Päivitä sähköpostiosoitteesi ja kännykkänumerosi

Omia tietojasi pääset muokkaamaan myös itse verkkosivuillamme. Kirjaudu sisään etusivun ylälaidan Kirjaudu-kohdasta, niin pääset Omat tiedot -sivullesi ja voit päivittää tietoihisi esimerkiksi toimivan sähköpostiosoitteesi tai kännykkänumerosi. Osoitteenmuutoksesta emme tarvitse erillistä ilmoitusta, vaan se tulee rekisteriimme automaattisesti maistraatin kautta.

Kun kirjaudut sivuillemme, käyttäjätunnuksena toimii jäsennumerosi, jonka löydät esimerkiksi jäsenkortistasi tai Gluteeniton elämä -lehden takakannesta. Salasana on oletuksena jäseneksi liittymisen aikainen postinumerosi. Suosittelemme kuitenkin, että vaihdat itse salasanasi johonkin muuhun.