Evästeasetuksesi on tallennettu.

Webinaarit

Keliakialiitto järjestää jäsenilleen ja välillä myös suurelle yleisölle webinaareja. Webinaari on verkkoluento, jota voi seurata älypuhelimesta, tabletista, läppäristä tai pöytäkoneesta toimivalla verkkoyhteydellä.

Webinaari kestää 45–60 minuuttia. Asiantuntijan luentoon on varattu 30–40 minuuttia, minkä jälkeen asiantuntija vastaa osallistujien kysymyksiin. Kysymyksiä voi esittää webinaarin aikana chatin eli keskustelualueen kautta.

Webinaarit ovat maksuttomia ja ne järjestetään opintokeskus Siviksen tuella.

Tulevat webinaarit

• Vuoden keliakiatutkija 2022: Keliakia molekyylitasolla, torstaina 9.2.2023 klo 18

Vuoden 2022 keliakiatutkija Keijo Viiri luennoi webinaarissa keliakian taudinkuvasta ja lääkehoidon molekyylibiologiasta kansantajuisesti. Mitä keliakiassa tapahtuu solu- ja molekyylitasolla? Viiri avaa myös, miten lääketutkimuksissa kehitteillä olevat uudet lääkkeet toimivat.

• Tarkan talouden gluteeniton ruokavalio, tiistaina 28.2.2023 klo 18

Gluteeniton ruokavalio aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia noin 58 € kuussa verrattuna tavanomaiseen ruokavalioon. Ruoan hintojen noustessa monella on entistä vaikeampaa kattaa tätä ylimääräistä kuluerää. Tässä webinaarissa annetaan vinkkejä, miten ruokamenoissa voi säästää ja silti toteuttaa gluteenitonta ruokavaliota asianmukaisesti. Vinkeissä huomioidaan myös, miten tehdä terveyttä edistäviä valintoja edullisesti. Webinaarissa asiantuntijana toimii Gluteenitonta arkiruokaa –hankkeen projektityöntekijä Sirpa Gylling

• Kvinoa, amarantti, teff, durra - mitä nämä ovat ja miten niitä käytetään, tiistaina 14.3.2023 klo 18

Tartumme ruokailussa usein tuttuihin ja turvallisiin vaihtoehtoihin. Tässä webinaarissa esitellään kuitenkin vähän eksoottisempia korvaajia gluteenia sisältäville viljoille. Kvinoa, amarantti ja teff ovat ravintorikkaita viljan tapaan käytettäviä ainesosia, jotka monipuolistavat gluteenitonta ruokavaliota. Webinaari järjestetään yhteistyössä yritysten kanssa.

• Keliaakikko ja ruoka-allerginen juhlavieraana, torstaina 20.4.2023 klo 18

Jouluwebinaari saa jatkoa mutta tällä kertaa tarjoiluja mietitään kesän juhliin. Juhlissa on usein gluteenitonta ruokavaliota noudattavien lisäksi myös muita erityisruokavaliota noudattavia kuten allergisia. Miten juhlatarjoiluista saadaan sellaiset, että ne sopivat mahdollisimman monelle, jolloin ne saadaan pienemmällä vaivalla? Tähän kysymykseen antaa vastauksia Keliakialiiton Eija Lindberg ja Pirkanmaan Allergia- ja Astmayhdistyksen Ilona Mähönen

• Uusien jäsenten ilta

Uudet jäsenet saavat henkilökohtaisen kutsun osallistua uusien jäsenten iltaan. Iltoja järjestetään kolme kertaa vuoden 2022 aikana, tammi-, huhti- ja elokuussa. Seuraava ilta pidetään 15.3.2023. Illan aikana Keliakialiiton asiantuntijat kertovat järjestön palveluista jäsenille sekä keliakian ja gluteenittoman ruokavalion perusteista. Jos et saanut kutsua, kirjaudu sivuille jäsentunnuksilla ja ilmoittaudu mukaan seuraavan osion alapuolelta.

Kokemuksia jakamassa -verkkokeskustelut

Keliakialiiton järjestämät Kokemuksia jakamassa -verkkokeskusteluillat ovat tilaisuuksia, joissa pääsee kuulemaan muiden gluteenitonta ruokavaliota noudattavien kokemuksia ja jakamaan halutessaan myös omia kokemuksia muiden osallistujien kanssa illan aiheesta.

Keskusteluiltaa alustetaan kokemustarinalla, jonka jälkeen voi vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia vertaisten kanssa. Keskustelua johdattavat keliakiajärjestön kokemuspuhuja ja vertaistukija. Verkkokeskustelu toteutetaan Microsoft Teamsillä.

• Keliakia mielessä: Uupumis, masennus ja psyykkiset häiriöt keliakian oireina

Aika: Torstaina 2.2.2023 klo 18–19.15

Miten käy, kun keliakian ensioire onkin uupumus ja masennus? Entä miten löytää tasapainoa mielen ja kehon hoitamisessa diagnoosin jälkeen? Näistä aiheista kertoo kokemuspuhuja Pauliina Marjanen.

Ilmoittautuminen on päättynyt.

• Gluteeniton vegaaniruokavalio: omasta halusta vai pakosta?

Aika: Torstaina 4.5.2023 klo 18–19.15

Miten minimoida haasteet ja maksimoida syömisen nautinto? Kokemuspuhuja Katja Honkanen kertoo kuinka hän sukkuloi kaikenlaisten ruokakieltojen äärellä. Keskustelua mukana vetämässä myös vertaistukija/liiton vapaaehtoistoiminnan asiantuntija.

Ilmoittaudu tästä to 4.5. klo 12 mennessä

Webinaareihin ilmoittautuminen

Jäsenwebinaarit on tarkoitettu Keliakialiiton jäsenille ja heidän perheilleen. Pieni osa webinaareista on kaikille avoimia. Webinaareihin tulee ilmoittautua viimeistään webinaaripäivänä kello 12 mennessä.

Kirjaudu näille sivuille jäsennumerollasi ja ilmoittaudu mukaan! Jäsennumerosi löydät Gluteeniton elämä -lehden takasivulta, jäsenkortista ja mobiilijäsenkortista. Salasanasi on jäseneksi liittymisen hetkellä ollut postinumerosi.

Webinaareihin tulee ilmoittautua myös siinä tapauksessa, että katsoo vain tallenteen. Ilmoittautumislinkit ovat tämän tekstiosuuden alapuolella. Ilmoittautumisosuuteen pääsee, kun kirjautuu ensin omalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla verkkosivuille.

Tarkan talouden gluteeniton ruokavalio, 28.2.2023

Aika: Tiistai 28.2. klo 18

Ilmoittaudu tästä.

Ilmoittautuminen päättyy webinaaripäivänä klo 12.

Tämä artikkeli näytetään kokonaan vain kirjautuneille käyttäjille

Kirjaudu sisään lukeaksesi koko artikkelin!

Kirjaudu