Webinaarit

Keliakialiitto järjestää jäsenilleen ja välillä myös suurelle yleisölle webinaareja. Webinaari on verkkoluento, jota voi seurata älypuhelimesta, tabletista, läppäristä tai pöytäkoneesta toimivalla verkkoyhteydellä.

Webinaari kestää 45–60 minuuttia. Asiantuntijan luentoon on varattu 30–40 minuuttia, minkä jälkeen asiantuntija vastaa osallistujien kysymyksiin. Kysymyksiä voi esittää webinaarin aikana chatin eli keskustelualueen kautta.

Webinaarit ovat maksuttomia.

Webinaareihin tulee ilmoittautua myös siinä tapauksessa, että katsoo vain tallenteen. Ilmoittautumislinkit ovat tämän tekstiosuuden alapuolella. Tekstiosuuteen pääsee, kun kirjautuu ensin omalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla verkkosivuille. Ilmoittautuminen päättyy webinaaripäivänä klo 12.

Tulevat webinaarit

Huom! Ilmoittautuminen jäsenwebinaareihin on kirjautumisen takana tämän tekstiosuuden alapuolella. Ilmoittautuminen päättyy webinaaripäivänä klo 12. Huomioithan, että myös saadaksesi linkin tallenteeseen sinun tulee ilmoittautua webinaariin.

• Gluteeniton kasvisruoka, keskiviikkona 18.5.2022 klo 18

Tämä webinaari on sinulle, joka haluat siirtyä kasvispainotteisempaan ruokavalioon, alkaa vegaaniksi tai muuten vain testata erilaisia kasvistuotteita. Keliakialiiton asiantuntija Eija Lindberg jakaa tietoa siitä, mitkä maitoa ja lihaa korvaavat tuotteet ovat gluteenittomia. Hän antaa myös vinkkejä kananmunan korvaamiseen gluteenittomassa kasvis/vegaaniruoan valmistuksessa.

• Voimavaroja keliakian hoitoväsymykseen, tiistaina 18.10.2022 klo 18

Keliakia pitää ottaa huomioon vuoden jokaisena päivänä, vaikka aina ei jaksaisi. On tavallista, että keliakian hoitoon toisinaan turhautuu ja välillä voi olla jopa vihainen. Tässä webinaarissa psykologi Hanna Herno kertoo pitkäaikaissairauksiin liittyvästä hoitoväsymyksestä. Samalla hän käy läpi keinoja, millä voi ammentaa voimavaroja jaksaa arjessa eteenpäin.

• Uusien jäsenten ilta, tammi-, huhti- ja elokuussa

Uudet jäsenet saavat henkilökohtaisen kutsun osallistua uusien jäsenten iltaan. Iltoja järjestetään kolme kertaa vuoden 2022 aikana, tammi-, huhti- ja elokuussa. Seuraava ilta pidetään 31.8. Illan aikana Keliakialiiton asiantuntijat kertovat järjestön palveluista jäsenille sekä keliakian ja gluteenittoman ruokavalion perusteista. Jos et saanut kutsua, kirjaudu sivuille jäsentunnuksilla ja ilmoittaudu mukaan seuraavan osion alapuolelta.

Ilmoittaudu Keliakialiiton jäsenten webinaariin

Jäsenwebinaarit on tarkoitettu Keliakialiiton jäsenille ja heidän perheilleen. Pieni osa webinaareista on kaikille avoimia. Webinaareihin tulee ilmoittautua viimeistään webinaaripäivänä kello 12 mennessä.

Kirjaudu näille sivuille jäsennumerollasi ja ilmoittaudu mukaan! Jäsennumerosi löydät Gluteeniton elämä -lehden takasivulta, jäsenkortista ja mobiilijäsenkortista. Salasanasi on jäseneksi liittymisen hetkellä ollut postinumerosi.

Webinaari-ilmoittautuminen jäsenille kirjautumisen takana.

Kokemuksia jakamassa -verkkokeskustelut

Keliakialiiton järjestämät Kokemuksia jakamassa -verkkokeskusteluillat jäsenille jatkuvat.

Keskusteluiltaa alustetaan kokemustarinalla, jonka jälkeen voi vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia vertaisten kanssa. Keskustelua johdattavat keliakiajärjestön kokemuspuhuja ja vertaistukija. Verkkokeskustelu toteutetaan Microsoft Teamsillä.

• Ruokailu koulussa tai päiväkodissa

Aika: Tiistaina 23.8. klo 18–19.15

Alustajina kokemuspuhujat Lilja, 11 vuotta, ja hänen äitinsä Petra Stolt.

Ilmoittaudu tästä 23.8. klo 12 mennessä

• Keliaakikon kokemuksia liitännäissairauksiin sairastumisesta ja niiden kanssa pärjäämisestä

Aika: Tiistaina 13.9. klo 18–19.15

Illan aikana kokemuspuhuja Sirpa Salonen kertoo, kuinka hän ensin sairastui keliakiaan, jota seurasi myöhemmin kaksi muuta autoimmuunisairautta, kilpirauhasen vajaatoiminta ja Sjögrenin oireyhtymä. Keskustelua mukana vetämässä myös vertaistukija.

Ilmoittaudu tästä ti 13.9. klo 12 mennessä

• Sopivasti erilainen - Kun keliakia ei ole oma salainen sairaus vaan julkisesti muille kerrottava ja moneen kertaan selitettävä

Aika: Torstaina 10.11. klo 18–19.15

Miten sopeutua tähän uuteen "vaadittuun" rooliin?, kokemuspuhuja Hannu Litja. Keskustelua mukana vetämässä myös vertaistukija.

Ilmoittaudu tästä to 10.11. klo 12 mennessä

Tämä artikkeli näytetään kokonaan vain kirjautuneille käyttäjille

Kirjaudu sisään lukeaksesi koko artikkelin!

Kirjaudu