Webinaarit

Keliakialiitto järjestää jäsenilleen webinaareja. Webinaari on verkkoluento, jota voi seurata älypuhelimesta, tabletista, läppäristä tai pöytäkoneesta toimivalla verkkoyhteydellä.

Syksyn 2020 webinaarien aiheina ovat gluteenittoman ruokavalion perusteet, gluteenittomat satokauden herkut ja leivontavinkit, knoppitieto keliakiasta, ikääntyneiden ravitsemus sekä gluteenittomat jouluvalmistelut

Webinaari kestää 45 minuuttia. Asiantuntijan luentoon on varattu 20–30 minuuttia, minkä jälkeen asiantuntija vastaa osallistujien kysymyksiin. Kysymyksiä voi esittää webinaarin aikana chatin eli keskustelualueen kautta.

Webinaarit ovat maksuttomia.

Tulevat webinaarit

Huom! Webinaari-ilmoittautuminen jäsenille kirjautumisen takana tämän tekstiosuuden alapuolella. Ilmoittautuminen päättyy edellisenä päivänä klo 12.

• Ikääntyvän monipuolinen gluteeniton ravitsemus, keskiviikko 18.11. klo 18

Ikääntyvän ravitsemuksessa on muutamia seikkoja, jotka hieman poikkeavat työikäisen ravitsemuksesta. Keliakialiiton ravitsemusasiantuntija Eliisa Girsén käy läpi, miten koostetaan ikääntyvän terveellinen gluteeniton ravitsemus.

• Vinkkejä gluteenittomiin jouluvalmisteluihin, torstai 10.12. klo 18

Miten gluteenittomat jauhot eroavat toisistaan? Miksi joskus gluteenittomat leivonnaiset onnistuvat ja toisinaan niistä tulee kivikovia? Onnistuuko imelletty perunalaatikko gluteenittomilla jauhoilla? Miten kuorrutat joulukinkun ja valmistat laatikot gluteenittomasti? Hengähdä hetki joulukiireiden keskellä ja tule kuuntelemaan Keliakialiiton asiantuntijan Eija Lindbergin vinkkejä gluteenittomaan leivontaan ja ruoanvalmistukseen.

• Ihokeliakia – voiko siitä parantua?, torstai 11.2.2021 klo 18

Ihotautiopin professori Teea Salmen tutkimusryhmä on viimevuodet tehnyt tutkimusta ihokeliakiasta. Salmi palkittiin Vuoden keliakiatutkijana 2020. Webinaarissa Salmi kertoo ihokeliakiasta ja sen hoidosta. Lisäksi hän valottaa, millaista tutkimusta ihokeliakiaan liittyen tehdään.

• Mitä pakkausmerkinnät kertovat?, keskiviikko 16.3.2021 klo 18

Miksi joissakin tuotteissa on Sydänmerkki ja toisissa ei? Entä miksi kaikissa gluteenittomissa tuotteissa ei ole Gluteenittoman tuotteen merkkiä? Mitä suolan, kuidun ja sokerin määrä kertoo tuotteesta? Tule ottamaan selvää, miten teet terveyttä edistäviä valintoja ja tunnistat gluteenittomia vaihtoehtoja pakkausmerkintöjä tutkimalla. Keliakialiiton ravitsemusasiantuntija Eliisa Girsén johdattaa aiheeseen.

Muut kevään 2021 webinaaripäivät ovat torstai 8.4. ja tiistai 11.5. Näiden webinaarien sisältö tarkentuu myöhemmin.

• Huolehdi hyvinvoinnistasi koronan keskellä -taltiointi jäsensivuillamme

Psykologi Hanna Herno kertoo vinkkejä miten jaksaa tässä erikoisessa tilanteessa, kun koronavirus eristää meitä koteihin ja haastaa löytämään uusia tapoja viettää arkea. Ilmoittautuneet saavat webinaarista tallenteen. Näet tallenteen tämän sivun alareunan kautta kirjautumalla jäsensivuillemme.

Ilmoittaudu Keliakialiiton jäsenten webinaariin

Webinaarit on tarkoitettu Keliakialiiton jäsenille ja heidän perheilleen. Webinaareihin tulee ilmoittautua viimeistään webinaaria edeltävänä päivänä klo 12 mennessä.

Kirjaudu näille sivuille jäsennumerollasi ja ilmoittaudu mukaan! Jäsennumerosi löydät Gluteeniton elämä -lehden takasivulta, jäsenkortista ja mobiilijäsenkortista. Salasanasi on vuonna 2015 tai sen jälkeen käytössäsi ollut kotiosoitteesi postinumero.

Webinaari-ilmoittautuminen jäsenille kirjautumisen takana.

Tämä artikkeli näytetään kokonaan vain kirjautuneille käyttäjille

Kirjaudu sisään lukeaksesi koko artikkelin!

Kirjaudu