Gluteenittomat kummituskeksit

1 tl leivinjauhetta
ripaus  suolaa
Kuorrutus:
gluteenitonta valkosuklaata tai valmista sokerikuorrutetta

Pööö! Kohta juhlitaan Halloweenia. Pelästytä juhlijat rapeilla kummituskekseillä.

Sekoita kulhossa huoneenlämpöinen rasva ja sokeri esimerkiksi lusikalla. Lisää kananmuna joukkoon sekoittaen. Yhdistä kaikki kuivat aineet erillisessä kulhossa ja lisää taikinaan siivilän läpi. Sekoita taikina tasaiseksi. Laita taikina jääkaappiin 15 minuutiksi.
Nostele taikinasta teelusikoiden avulla taikinakekoja leivinpaperin päälle pellille. Tasoita keot lusikoiden avulla niin, että halkaisija on 4-5 cm ja paksuus 0,5 cm. Keksien ei tarvitse olla tasaisia reunoiltaan, sillä paistettaessa ne leviävät. Paista 200-asteisessa uunissa uunin keskitasoa ylempänä noin 8 minuuttia.
Anna jäähtyä. Koristele jäähtyneisiin kekseihin kummitukset sulatetulla suklaalla tai valmiilla sokerikuorrutteella.

Vinkki: Leivo helppotekoiset keksit yhdessä lasten kanssa.

Resepti ja kuva: Marjo Jokinen, Keliakialiitto

Evästeasetuksesi on tallennettu.