Gluteeniton kasvis-nuudeliwokki

Valmistusaineet

Määrä Ainesosa
2 rkl öljyä
2 l suikaloituja kasviksia, esimerkiksi paprikaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, sipulia, kiinankaalia, punakaalia
2 tl raastettua tuoretta inkivääriä TAI
½ tl jauhettua inkivääriä
2 valkosipulinkynttä
noin 200 g gluteenittomia riisinuudeleita
vettä
1 dl makeaa chilikastiketta
½ dl soijakastiketta
Pinnalle: suolapähkinöitä

Leikkaa kaikki kasvikset ohuiksi suikaleiksi. Raasta inkivääri ja hienonna valkosipulinkynnet. Kuumenna öljy wokkipannussa tai paistokasarissa. Lisää kasvikset, inkivääri ja valkosipulinkynnet. Kypsennä välillä sekoittaen 2–3 minuuttia, kunnes kasvikset ovat hieman pehmenneet.

Valmista riisinuudelit ohjeen mukaan. Laita nuudelit isoon kulhoon. Keitä vesi kiehuvaksi ja kaada nuudelien päälle niin, että ne peittyvät. Anna hautua noin minuutin ajan välillä sekoittaen. Valuta nuudelit siivilässä ja lisää ne kasvisten joukkoon. Sekoita joukkoon makea chilikastike ja soijakastike. Kuumenna ja ripottele suolapähkinät pinnalle.

Vinkki! Voit valmistaa wokista ruokaisamman paistamalla wokkiin broilerin– tai porsaansuikaleita, katkarapuja, tofua tai kalaa.

Gluteenittomasti - Mitä syödään tänään -kirja
Tilaa kirja verkkokaupastamme!