Keliakialiitto hakee tutkijaa määräaikaiseen työtehtävään

Uutisen tyyppi: Uutinen

• Julkaistu
  • Teksti Keliakialiitto

Keliakialiitto on valtakunnallinen potilasjärjestö, jonka tavoitteena on edistää keliakiaa ja ihokeliakiaa sairastavien sekä muiden gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevien henkilöiden ja heidän läheistensä hyvinvointia toimimalla edunvalvonta-, asiantuntija- ja palvelujärjestönä.

Tehtävän kuvaus

Keliakia on alidiagnosoitu sairaus. Arviolta 70 000 suomalaista sairastaa keliakiaa tietämättään. Hoitamaton tai huonosti hoidettu keliakia voi aiheuttaa monimuotoista oireilua, huonontaa elämänlaatua ja aiheuttaa pitkäaikaiskomplikaatioita, kuten luukatoa.

Tutkijan päätehtävänä on selvittää hoitamattoman keliakian aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle. Tutkimussuunnitelman tulisi hakea muotoa ja suuntaa Allergioiden ja astman Kansallisten kustannusten tutkimuksesta (J. Jantunen 2011). Tavoitteena on tieteellinen, vertaisarvioitu julkaisu. Tutkimus tehdään Keliakialiitolle ja yhteistyössä Tampereen yliopiston keliakiatutkimusyksikön kanssa.

Tehtävän kesto

Määräaikainen, arviolta 6 kk, täsmennetään tutkimussuunnitelman mukaan. Tehtävän täytössä sovelletaan kolmen kuukauden koeaikaa.

Alkamisaika

Sopimuksen mukaan.

Palkkaus

Sopimuksen mukaan. Hakijalta odotetaan palkkatoivomusta.

Lisätietoja tehtävästä

Sanna Arnala

Kehittämis- ja seurantapäällikkö

p. 03 2541 341, tiedustelut puhelimitse ti 3.11., to 5.11., ti 10.11., to 12.11. klo 1112.

Sijainti

Tampere, etätyön tekeminen mahdollista.

Hakijalta odotamme

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen vaatii soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa sekä perehtyneisyyttä tehtäväkenttään.

Tehtävässä tarvitaan erinomaista suomen sekä hyvää englannin kielen kirjallista ja suullista taitoa.

Arvostamme hyvää yhteistyökykyä, aloitteellisuutta sekä kykyä itsenäiseen työskentelyyn. Kokemus alan tieteellisestä tutkimustyöstä luetaan eduksi.

Hakemukset

Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi, ansioluettelosi ja palkkatoiveesi kehittämis- ja seurantapäällikkö Sanna Arnalalle viimeistään 15.11.2020 osoitteeseen sanna.arnala@keliakialiitto.fi. Otsikoi sähköpostisi "Työhakemus tutkija".

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Evästeasetuksesi on tallennettu.