Lautasella 2023 -erityisruokavaliomessut järjestetään lokakuussa

Uutisen tyyppi: Uutinen

Ainutlaatuinen erityisruokavalioita esittelevä Lautasella 2023 -tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 28.–29.10. samaan aikaan Viini & Ruoka -messujen ja Helsingin Kirjamessujen kanssa.

• Julkaistu
  • Teksti Keliakialiitto

Lautasella-messujen mainosbanneri. Ruokakuvia ja teksti Lautasella-erityisruokavaliomessut 28.-29.10.2023.

Aiemmin keväisin järjestetty Lautasella-messut esittelee jälleen tuotteita ja ratkaisuja, joissa huomioidaan niin gluteenittomuus, vege ja vegaanisuus sekä erilaiset allergiat. Lautasella-tapahtuman järjestävät yhteistyössä Messukeskus ja Keliakialiitto. Lautasella-messuilla kohtaavat erityisruokavalioita noudattavat, ammattilaiset ja muut asiasta kiinnostuneet, joten tuotteita ja tietoa on tarjolla kaikille.

– Lautasella- ja Viini & Ruoka -messut muodostavat monipuolisen kokonaisuuden, jossa voi tutustua ruokaan ja juomaan eri näkökulmista. Erityisruokavalioita esittelevä tapahtuma laajentaa hienosti lokakuun viimeisen viikonlopun messutarjontaa, sanoo Lautasella-messuista vastaava liiketoimintapäällikkö Noora Haatainen Helsingin Messukeskuksesta.

Gluteenitonta ruokavaliota noudattaville Lautasella 2023 -messutapahtuma on vuoden kohokohta. Paikalliset keliakiayhdistykset järjestävät messuille messumatkoja eri puolilta Suomea.

– Lautasella-messutapahtuma on sekä odotettu että merkityksellinen. Gluteenitonta ruokavaliota noudattavat pääsevät siellä herkuttelemaan, tekemään ostoksia ja samalla kuulemaan mielenkiintoisia asiantuntijaluentoja ja puheenvuoroja, toteaa Keliakialiiton toiminnanjohtaja Niina Puronurmi.

Lautasella-messujen ohjelman suunnittelu on parhaillaan käynnissä. Luvassa on muun muassa luentoja erityisruokavalioista, arjen kokemuksia sekä vinkkejä ruoan valmistukseen ja leivontaan. Ohjelma näytteilleasettajineen ja yhteistyökumppaneineen julkistetaan toukokuussa.

Lisätietoa: Lautasella-messut

Evästeasetuksesi on tallennettu.