Askeleet vapaaehtoisuuteen -verkkokoulutus syksyllä 2019

Uutisen tyyppi: Uutinen

• Julkaistu
  • Teksti Keliakialiitto

Kiinnostaako sinua gluteenittomien tapahtumien tai tempausten järjestäminen? Haluaisitko vaikuttaa gluteenittomien tuotteiden ja palveluiden saatavuuteen paikkakunnallasi? Haluaisitko jakaa kokemuksiasi muiden gluteenitonta ruokavaliota noudattavien kanssa? Oletko joskus pohtinut, voisiko vapaaehtoistoiminta olla sinua varten?

Keliakialiitto tarjoaa syksyllä 2019 uusille vapaaehtoisille ja vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneille verkkokurssin, jonka aikana käydään läpi vapaaehtoistoiminnan mahdollisuuksia, Keliakialiiton ja keliakiayhdistysten toimintaa, ohjataan tunnistamaan omia vahvuuksia ja löytämään kiinnostavia vapaaehtoisuuden paikkoja.

Missä? Verkossa – voit osallistua omalla tietokoneellasi asuinpaikasta riippumatta!

Milloin? 11.9.-20.10.2019

Kenelle? Vapaaehtoistehtävistä kiinnostuneet sekä uudet vapaaehtoiset Keliakialiiton ja keliakiayhdistysten toiminnassa.

Mitä? Kurssin aikana käydään läpi vapaaehtoistoiminnan mahdollisuuksia, Keliakialiiton ja keliakiayhdistysten toimintaa, ohjataan tunnistamaan omia vahvuuksia ja löytämään kiinnostavia ja itselle sopivia vapaaehtoisuuden paikkoja.

Miten? Kyseessä on ohjattu verkkokurssi. Kurssiin kuuluu viikoittaisia oppimistehtäviä, itsenäistä työskentelyä oppimisalustalla sekä verkon kautta pidettävät virtuaaliopetuskerrat 12.9., 30.9. ja 16.10.. (Opetus aloitetaan aina klo 17:30 ja se kestää 1-2 tuntia). Kurssi toteutetaan yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa ja osallistujat saavat kurssista yhden opintopisteen.  Kurssi on ilmainen.

Ilmoittaudu mukaan! Klikkaa itsesi ilmoittaumislomakkeelle.

Verkkokurssi helppo tapa lähteä mukaan

Keliakiayhdistyksistä löytyy monenlaisia toiminnan paikkoja aina vertaistukihenkilötoiminnasta gluteenittomien leivontailtojen järjestämiseen ja yhteisten retkien suunnittelusta yhdistysten hallitustoimiin.

Askeleet vapaaehtoisuuteen-verkkokurssi tarjoaa helpon tavan tutustua vapaaehtoistoimintaan keliakiayhteisön parissa ja lähteä mukaan. Verkkokurssille osallistuminen onnistuu omalla tietokoneella vaikkapa kotisohvalta!

Ilmoittautumisen yhteydessä saat tarkennetun kurssiohjelman. Uudet kurssimateriaalit avautuvat viikoittain kurssialustalla lukuun ottamatta aloitusmateriaaleja, jotka lähetetään ilmoittautuneille sähköpostilla 11.9. Suurimman osan kurssin tehtävistä voit suorittaa itsenäisesti kurssiviikon aikana. Kurssiin sisältyy kolme vuorovaikutteista virtuaaliopetuskertaa, jotka pidetään torstaina 12.9. klo 17:30 – 18:30, maanantaina 30.9. klo 17:30-19:00 sekä keskiviikkona 16.10. klo 17:30-19:00. Toivomme, että osallistujat pääsevät mukaan virtuaaliopetuskerroille edellä mainittuina aikoina. Kysythän tarvittaessa lisätietoja!

Kurssin osaamistavoitteet

Kurssin jälkeen osallistuja…

… osaa valita itselleen sopivan vapaaehtoistehtävän.

… osaa kertoa vapaaehtoisuuden pelisäännöt järjestössä.

… osaa etsiä tukea omaan vapaaehtoistoimintaan.

… tietää keliakiajärjestön toiminnan muodot ja tunnistaa yhteisen tavoitteen.

… tietää perusasiat gluteenittomasta ruokavaliosta.

… osaa käyttää vapaaehtoisille suunnattujen kurssien oppimisalustaa itsenäiseen ja ryhmässä tapahtuvaan opiskeluun.

Ilmoittaudu mukaan

Klikkaa itsesi ilmoittaumislomakkeelle.

Kurssi toteutetaan yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa ja se on yhden opintopisteen laajuinen. Osallistujat saavat kurssisuorituksesta todistuksen ja opintopisteiden rekisteröinti tapahtuu Siviksen kautta.

Kurssille otetaan korkeintaan 30 osallistujaa. Mikäli halukkaita on enemmän, etusijalla ovat henkilöt, jotka eivät ole vielä mukana keliakiajärjestön vapaaehtoistoiminnassa sekä alle vuoden vapaaehtoisena toimineet.

Vapaaehtoistoiminnan asiantuntija Meri Norola

(03) 254 1319, meri.norola@keliakialiitto.fi