Turkulaiselle Leipomo Wivi’sille Gluteenittoman palvelun merkki

Uutisen tyyppi: Uutinen

Gluteenittoman palvelun merkki helpottaa gluteenitonta ruokailua kodin ulkopuolella.

• Julkaistu
  • Teksti Keliakialiitto

Keliakialiitto on myöntänyt Gluteenittoman palvelun merkin Leipomo Wivi’sille. Turussa sijaitseva leipomomyymälä valmistaa käsin gluteenittomia ja vegaanisia kuorrutettuja donitseja.

Gluteenittoman palvelun merkki on meille ylpeyden aihe. Vaikka valmistamme kaikki tuotteemme gluteenittomista raaka-aineista, Gluteenittoman palvelun merkki vahvistaa ja korostaa osaamistamme, sanovat yrittäjät Siv Johansson ja Mika Hakula.

Wivi’sin donitseja myydään tällä hetkellä omasta myymälästä sekä lisäksi Foodoran kautta, markkinoilla, yhdessä salolaisessa kahvilassa ja kahdessa turkulaisessa ruokakaupassa.

Turussa sijaitsevan Leipomo Wivi´sin yrittäjät Mika Hakula ja Siv Johansson valmistavat käsin gluteenittomia ja vegaanisia kuorrutettuja donitseja.

Gluteenittoman palvelun merkin yrityksiä ympäri Suomen

Gluteenittoman palvelun merkin omaavia yrityksiä on nyt Suomessa 13. Merkin käyttöoikeutta voivat hakea gluteenittomia palveluita tarjoavat yritykset, esimerkiksi kahvilat, ravintolat ja leipomomyymälät. Merkki on luvanvarainen ja sen käyttöoikeuden myöntää Keliakialiitto.

Keliakialiitto on kehittänyt Gluteenittoman palvelun merkin helpottamaan gluteenitonta ruokailua kodin ulkopuolella.

Merkin saaneita yrityksiä on eri puolella maatamme, mikä on hienoa. Merkin avulla asiakas voi valita yrityksen, joka tarjoaa turvallisesti gluteenittomia palveluita. Yritys puolestaan voi merkin avulla kertoa omasta osaamisestaan ja erottautua kilpailijoista, kertoo markkinoinnin ja varainhankinnan asiantuntija Marjo Jokinen Keliakialiitosta.

Gluteenittoman palvelun merkki -logo. Tämä merkki gluteenittomia palveluja tarjoavan yrityksen ulko-ovessa, ruokalistassa tai verkkosivuilla kertoo, että yritys tarjoaa turvallisia gluteenittomia vaihtoehtoja.

Gluteenittomuuden oltava kunnossa

Merkin saadakseen yrityksen on suoritettava Keliakialiiton koulutus ja todistettava osaamisensa gluteenittomuudesta. Gluteenittomuuden toteutuminen yrityksessä käydään yhdessä yrityksen kanssa huolellisesti läpi.

Gluteenittoman palvelun merkin voi saada vain sellainen yritys, jossa gluteenittomuus on kunnossa. Käytännössä tämä tarkoittaa tarkkuutta jokaisessa valmistusvaiheessa ja tarjoilussa. Kaiken tarjottavan ei kuitenkaan tarvitse olla gluteenitonta, toteaa Jokinen.

Keliakialiitto järjestää tänä syksynä hotelli-, ravintola- ja kahvila-alan ammattilaisille verkkokoulutusta ja webinaareja. Koulutus on yksi osa Gluteenittoman palvelun merkin hakuprosessia.

Gluteenittoman palvelun merkki on näillä yrityksillä: Cafe Rovaniemi (Rovaniemi), Pella´s café (Tampere), Geisarinna (Kotka), Sisustuskahvila Ruufus (Seinäjoki), Porokylän leipomon Kahvila-leipomomyymälä (Nurmes), Raw’n More (Helsinki), Luomuravintola Timjami (Tampere), Norlandia Tampere Hotel (Tampere), Happy Waffle (Helsinki), Lepolan Talo (Hausjärvi), Amandis (Naantali), Dois Amores (Hämeenlinna) ja Wivi’s (Turku).

Kaikki merkin saaneet yritykset löytyvät Keliakialiiton verkkosivuilta

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Evästeasetuksesi on tallennettu.