Gluteeniton italialainen polentapiirakka

2 rkl salaattisiemensekoitusta
ripaus mustapippurirouhetta
Pinnalle: tuoretta basilikaa

Valmista ensin pohja: Kiehauta kattilassa vesi. Murenna liemikuutio joukkoon. Lisää maissisuurimot samalla voimakkaasti sekoittaen. Alenna lämpöä ja anna kypsyä miedolla lämmöllä noin viiden minuutin ajan samalla sekoittaen. Nosta kattila liedeltä. Lisää basilika, sitruunamehu ja öljy. Sekoita pohjataikina tasaiseksi ja levitä se voideltuun piirakkavuokaan (halkaisija noin 25–27 cm).
Puolita kirsikkatomaatit, leikkaa paprika suikaleiksi ja mozzarella pieniksi paloiksi. Asettele ne pohjataikinan päälle. Ripottele pinnalle siemensekoitusta ja ripaus mustapippurirouhetta.
Paista 200-asteisessa uunissa noin 15 minuuttia. Koristele tuoreella basilikalla.

Vinkki! Voit valmistaa piirakan myös grillissä: tee piirakka foliovuokiin tai valurautapannuun ja paista grillissä.

Resepti ja kuva: Marjo Jokinen, Keliakialiitto
Gluteenittomasti - Vuodenaikojen parhaat piirakat -kirja