Akkavaara sai Gluteenittoman palvelun merkin
Sallassa sijaitseva kahvila-pizzeria Akkavaara sai Gluteenittoman palvelun merkin
Kansainvälinen keliakiapalkinto Peter Greenille
Neljäs kansainvälinen Maki Celiac Disease Tampere Prize -palkinto New Yorkiin.
Iloiset Ässät Oy palkittiin Vuoden 2021 gluteenittomana yrityksenä
Vuoden 2021 gluteeniton yritys -tunnustuksen on saanut Iloiset Ässät Oy. Kunniamaininnan sai Restaurant Aurora Holidays Utsjoelta. Tunnustukset jaettiin Lautasella 2022 -erityisruokavaliomessuilla Helsingin Messukeskuksessa lauantaina 9.4.
Vuoden 2021 gluteenittomaksi tuotteeksi valittiin Moilas Gluten-Free Tumma Pyöreä
Keliakialiitto on valinnut Vuoden 2021 gluteenittomaksi tuotteeksi Moilas Gluten-Free Tumma Pyöreä -palaleivän. Kunniamaininnan sai Valio Jäätelöfabriikki-tuutit. Tunnustus jaettiin Lautasella 2022 -erityisruokavaliomessuilla Helsingin Messukeskuksessa lauantaina 9.4.
Julkaisimme Gluteenittomia tuotteita 2022 -oppaan avuksesi
Löydät oppaan PDF-muodossa verkkosivuiltamme ja mobiilijäsenkortistasi. Paperisen oppaan saat jäsenenämme kotiisi Gluteeniton elämä 2/2022 -lehden välissä.
Keliakialiitto lahjoittaa 3 000 euroa Ukrainasta pakenevien gluteenittomaan ruoka-apuun
Eurooppalaisen AOECS:n hätärahasto on hyvä avustuskohde myös yksityishenkilöille, jotka haluavat kohdentaa apunsa gluteenitonta ruokavaliota tarvitseville ukrainalaisille.
Eurooppalaiset keliakialiitot järjestävät Ukrainasta pakeneville gluteenitonta ruoka-apua
Euroopan keliakialiittojen kattojärjestö AOECS auttaa sotaa pakenevia ukrainalaisia keliaakikkoja. Apu on tärkeää, sillä keliaakikoiden terveys vaatii tarkan gluteenittoman ruokavalion noudattamista myös äärimmäisen kriisin keskellä.
Keliakialiitto etsii määräaikaista kurssiohjaajaa
Määräaikainen kurssiohjaaja Tampereelle
Keliakialiitto hakee viestinnän osaajaa määräaikaiseen tehtävään
Viestintäassistentti määräaikaiseen työsuhteeseen Tampereelle. Työpaikka kuuluu STEA:n Paikka auki -avustusohjelman piiriin. Hakijan tulee olla osatyökykyinen.
Osallistu kyselyyn Gluteenittomien tuotteiden hyllymerkinnöistä ja sijoittelusta kaupoissa
Tampereen ammattikorkeakoulun restonomiopiskelija Saana Kittamaa tekee Keliakialiiton toimeksiannosta opinnäytetyötä gluteenittomien tuotteiden merkitsemisestä ja sijoittelusta päivittäistavarakaupoissa. Työhön liittyvään kyselyyn voi vastata kuka tahansa, joka ostaa gluteenittomia tuotteita itselleen tai jollekin toiselle.
Keliakialiitto tukee vahvasti ravitsemusterapeuttien vakanssien lisäämistä julkisessa terveydenhuollossa
Kunnallisten ravitsemusterapeuttien nykyinen määrä ei mahdollista yhdenvertaisten ja laadukkaiden sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden tarjoamista kaikille hyvinvointialueella asuville. Esimerkiksi osa keliaakikoista ohjataan tällä hetkellä ravitsemusterapeutin sijaan hoitajan neuvottavaksi.
Jäsenmaksulaskun maksamalla saat käyttöösi kaikki Keliakialiiton palvelut ja jäsenedut
Ensimmäiset jäsenmaksulaskut ovat tulleet perille tänään 4.1.2022. Laskujen mukana ei tule paperista jäsenkorttia, vaan kannustamme jäseniämme kätevän mobiilijäsenkortin lataamiseen.
Haluaisitko toimia vapaaehtoisena koronapandemian taltuttamiseksi?
Ministeri Krista Kiuru on pyytänyt suomalaisia järjestöjä apuun koronapandemian vastaisiin toimiin. Nyt Punainen Risti kerää verkkokyselyllä sellaisten ihmisten yhteystietoja, joilla voisi olla mahdollisuus toimia vapaaehtoisille soveltuvissa tehtävissä omalla paikkakunnallaan.
Rauhallista, gluteenitonta joulua!
Keliakialiiton toimisto on suljettu 22.12.2021–31.12.2021. Palvelemme teitä taas maanantaina 3.1.2022. Kiitos kuluneesta vuodesta kaikille jäsenillemme!
Kouvolan ravintoloissa tehty tutkimus paljasti: Yli puolet gluteenittomana myydyistä pizzoista sisälsi gluteenia
Keliakialiiton HoReCa-asiantuntija muistuttaa, että huolestuttavasta tuloksesta huolimatta turvallisen gluteenittoman pizzan valmistaminen ravintolassa on täysin mahdollista, kunhan henkilökunta osaa asiansa.
STEA ehdottaa Keliakialiitolle ensi vuodelle avustusta noin 935 000 euroa
Jos Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen eli STEAn avustusehdotus toteutuu, Keliakialiitto voi vuonna 2022 muun muassa käynnistää vähävaraisten keliaakikkojen ruokavaliohoidon tukemiseen kohdennetun hankkeen.
Vastaa Gluteeniton elämä -lehden lukijakyselyyn 2021
Kaikkien lukijakyselyyn 31.12.2021 vastanneiden kesken arvomme viisi Finnkinon elokuvalippua