Jolie Lounge & Café sai Gluteenittoman palvelun merkin
Keliakialiitto on myöntänyt Gluteenittoman palvelun merkin Ylläksellä toimivalle Jolie Lounge & Café -yritykselle. Gluteenittoman palvelun merkki on nyt Suomessa 17 yrityksellä.
Keliakiaviikko 2022: 70 000 suomalaista sairastaa tietämättään keliakiaa
Keliakiaviikkoa vietetään 5.–11.9.2022 teemalla: "Matti sairasti tietämättään. Sairastatko sinäkin?"
Soijakastikkeet ovat gluteenittomia
Keliakialiitto on selvittänyt 14 Suomen markkinoilla olevan soijakastikkeen gluteenipitoisuuden. Kaikki tutkitut soijakastikkeet osoittautuivat gluteenittomiksi.
Hoitamaton keliakia aiheuttaa yhteiskunnalle huomattavat kustannukset
Hoitamaton keliakia aiheuttaa yhteiskunnalle, terveydenhuollolle ja yksilöille huomattavan korkeita kustannuksia. Keliakialiiton teettämä tuore selvitys osoittaa, että hoitamaton keliakia lisää terveydenhuollon palvelujen käyttöä ja aiheuttaa vakavia komplikaatioita, joiden hoito on kallista.
Keliakialiitto myönsi 15 000 euron edestä apurahoja yhdeksälle tutkijalle
Keliakialiitto jatkaa aktiivista yhteistyötä keliakiatutkijoiden kanssa.
Keliakialiiton piirrosvideo havainnollistaa gluteenittomuuden tarkkuutta
Keliakialiitto on julkaissut piirrosvideon gluteenittoman ruuan valmistamisesta.
Sari Tanus valittiin puheenjohtajaksi uudelle kaksivuotiskaudelle
Keliakialiitto haastaa osallistumaan Kansainvälisen keliakiapäivän kävelyyn
Euroopan keliakialiittojen kattojärjestö AOECS järjestää kansallisten keliakialiittojen kanssa virtuaalisen liikuntatapahtuman. Tavoitteena on kerätä varoja Ukrainan sotaa paenneille ja Ukrainassa yhä oleville keliaakikoille.
Akkavaara sai Gluteenittoman palvelun merkin
Sallassa sijaitseva kahvila-pizzeria Akkavaara sai Gluteenittoman palvelun merkin
Kansainvälinen keliakiapalkinto Peter Greenille
Neljäs kansainvälinen Maki Celiac Disease Tampere Prize -palkinto New Yorkiin.
Iloiset Ässät Oy palkittiin Vuoden 2021 gluteenittomana yrityksenä
Vuoden 2021 gluteeniton yritys -tunnustuksen on saanut Iloiset Ässät Oy. Kunniamaininnan sai Restaurant Aurora Holidays Utsjoelta. Tunnustukset jaettiin Lautasella 2022 -erityisruokavaliomessuilla Helsingin Messukeskuksessa lauantaina 9.4.
Vuoden 2021 gluteenittomaksi tuotteeksi valittiin Moilas Gluten-Free Tumma Pyöreä
Keliakialiitto on valinnut Vuoden 2021 gluteenittomaksi tuotteeksi Moilas Gluten-Free Tumma Pyöreä -palaleivän. Kunniamaininnan sai Valio Jäätelöfabriikki-tuutit. Tunnustus jaettiin Lautasella 2022 -erityisruokavaliomessuilla Helsingin Messukeskuksessa lauantaina 9.4.
Julkaisimme Gluteenittomia tuotteita 2022 -oppaan avuksesi
Löydät oppaan PDF-muodossa verkkosivuiltamme ja mobiilijäsenkortistasi. Paperisen oppaan saat jäsenenämme kotiisi Gluteeniton elämä 2/2022 -lehden välissä.
Keliakialiitto lahjoittaa 3 000 euroa Ukrainasta pakenevien gluteenittomaan ruoka-apuun
Eurooppalaisen AOECS:n hätärahasto on hyvä avustuskohde myös yksityishenkilöille, jotka haluavat kohdentaa apunsa gluteenitonta ruokavaliota tarvitseville ukrainalaisille.
Eurooppalaiset keliakialiitot järjestävät Ukrainasta pakeneville gluteenitonta ruoka-apua
Euroopan keliakialiittojen kattojärjestö AOECS auttaa sotaa pakenevia ukrainalaisia keliaakikkoja. Apu on tärkeää, sillä keliaakikoiden terveys vaatii tarkan gluteenittoman ruokavalion noudattamista myös äärimmäisen kriisin keskellä.
Keliakialiitto etsii määräaikaista kurssiohjaajaa
Määräaikainen kurssiohjaaja Tampereelle
Keliakialiitto hakee viestinnän osaajaa määräaikaiseen tehtävään
Viestintäassistentti määräaikaiseen työsuhteeseen Tampereelle. Työpaikka kuuluu STEA:n Paikka auki -avustusohjelman piiriin. Hakijan tulee olla osatyökykyinen.
Osallistu kyselyyn Gluteenittomien tuotteiden hyllymerkinnöistä ja sijoittelusta kaupoissa
Tampereen ammattikorkeakoulun restonomiopiskelija Saana Kittamaa tekee Keliakialiiton toimeksiannosta opinnäytetyötä gluteenittomien tuotteiden merkitsemisestä ja sijoittelusta päivittäistavarakaupoissa. Työhön liittyvään kyselyyn voi vastata kuka tahansa, joka ostaa gluteenittomia tuotteita itselleen tai jollekin toiselle.